Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Wil graag mijn history verwijderen. Als ik namelijk inlog via telnet in mijn vu solo kan ik alle commands zien die ik heb uitgevoerd. Wil al deze commands verwijderen. weet misschien één van jullie welke command ik daarvoor moet gebruiken ???

* history -c && history -w  (dit werkt niet)

• Moderator
Geplaatst:

ik weet niet  welk image je draait, maar van root .bash_history weggooien lijkt mij dan wel een optie... die staat in /root als het goed is.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

ik heb net mijn box opgestart, ik zie in root inderdaad een .bash_history. Als je die weggooit en uitlogt en inlogt wordt er een nieuwe .bash_history aangemaakt die leeg is. Dus dat zou in pli netzo moeten werken. Let wel, hij wordt pas opnieuw aangemaakt als je opnieuw inlogt.

• Moderator
Geplaatst:

doe maar eens een ls -la een . ervoor betekent dat het bestand hidden is, en aan jouw screenshot te zien kijk je nu via de cifs share. Anders moet je even inloggen met telnet of ssh en een ls -la doen.

• Moderator
Geplaatst:

Zo te zien gebruik je de ash, want .bash_history is een symlink naar /dev/null. Je zou voorzichtigheids halve .ash_history kunnen renamen naar .ash_history.old of hem gewoon kunnen verwijderen en een keer uitloggen en inloggen en kijken of je history leeg is, en of er dan bij opnieuw inloggen een nieuwe .ash_history wordt aangemaakt.

Geplaatst:

Hoe moet ik die bestand hernoemen of verwijderen ik kan hem alleen zien in telnet.

Met winscp kan ik die bestanden ook niet zien.

• Moderator
Geplaatst:

rm .ash_history dan verwijder je hem, met mv .ash_history .ash_history.old hernoem je hem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...