Ga naar inhoud

Smartcard canal digitaal wordt niet herkend (VU+ Solo2)?

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

als je een pc bij de hand hebt en het ip adres van je box weet zou je met http://ip_van_je_box:16001 de entitlements van cccam moeten kunnen zien op je pc. Probeer eens of dat werkt en wat je dan ziet?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Tsja, het zijn Linux "hobby" tuners, je zal zelf een en ander moeten proberen. De mogelijkheden zijn wat dat betreft erg groot en dat maakt het voor een leek misschien onoverzichtelijk en lastig. Ik ben ook ooit begonnen als leek en door schade en schande heb ik me er een weg in weten te vinden.

PLi en VTi images, zeg maar een soort software "schillen" die de Linux tuner bedienen. Er zijn een stuk of 10 van dit soort images die je zelf kunt installeren via een USB stick. Het is een kwestie van gewoon proberen, na verloop van tijd ontdek je zelf wat je het prettigst vind werken, elke image heeft zijn voors en zijn tegens.

Life is bitter.

• Moderator
Geplaatst:

Nu nog de bijlage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oplossing verkregen dankzij de telefonische hulp van een enorm vriendelijke 'vriend'.

Bij de menu / instellingen /  softcam CI / Softcam Instellingen diende ik ipv cccam221 de cccam te selecteren (schijnbaar was dat de laatste versie). En jawel: beeld!

Allen bedankt voor jullie hulp. Kostte wat tijd, maar ik ben inderdaad wel weer wat wijzer geworden.

Fijn weekend!

Geplaatst:

De kaart moet met de chip naar beneden en richting de decoder erin. Dat is punt 1. Daarna via de blauwe knop de softcam bekijken en selecteren. Daar moet je de CCcam selecteren. Daarna softcam herstarten en het moet werken. Maar niet voor lang! Alle NL zenders zitten inmiddels op de astra 3 en je schotel zal aangepast  moeten worden, anders heb je straks geen ontvangst meet van de NL kanalen.

System Administrator (niet van deze site)

• Moderator
Geplaatst:

Voor Astra 3 moet er wel een grote schotel geplaatst worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo,

gister mijn VU+ SOLO2 HD twin met 1,5Tb (en WIFI) ontvangen. Met Open PLI voorgeinstalleerd.

Ik ben echt een leek en alleen gebruiker. Twee problemen:

* Smartcard CD wordt niet herkend

* Als ik probeer op te nemen geeft systeem aan: Geen harde schijf gevonden of harde schijf is niet geinitialiseerd. Kan ik gewoon initialiseren, of raak ik dan mogelijk belangrijke informatie kwijt?

Ik heb schotel (met een LNB, van Sharp low noise Universal lnb bs1bsel 100w) gericht op 19,2 Astra. Tot gisteren met SD ontvanger en CD card de SD zenders op 19,2 kunnen ontvangen.

Kabel inmiddels aangesloten op LNB2 van de VU+

Configuratie:

Tuner A: niet ingesteld

Tuner B: 19.2E ASTRA 1KR/1L/1M/1N Ku band

Help!

gaat dit over een issue met de VU+ of de problematiek van KnalDigetaal?

en waarom neemt de vraagsteller ccCam 2.21

en waarom wordt de seca3 kaart niet herkent in de solo2

en waarom neemt de vraagsteller niet een andere softcam (hetgeen men hier sinds meer dan één jaar adviseert)

en waarom is een niet geactiveerde smartcard op 19,2 Oost waardeloos

met of zonder softcam

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Beste tonski,

bedankt voor je reactie.

Er zijn inderdaad heel veel draadjes over deze problematiek. Vaak gaan die draadjes zo diep, dat je als leek de weg volkomen kwijt raakt.

Welke softcam adviseer je? (de smartcard is geactiveerd).

Inmiddels alles dus werkend gekregen.

Nu ben ik bezig de (afgebroken) LNB te vervangen door 2 losse lnb's op rail met 2 diseqc. (dit is nodig omdat ik in zuid spanje woon, zie fotos). De leverancier heeft de kabels tussen LNB's en diseqc aangesloten, ik hoef dus alleen kabel(s) naar receiver aan te sluiten.

Ik wil dit eerst proberen op de 19,2. Ik heb dus de 19,2 tijdelijk in het midden aangesloten en vanaf de diseqc een nieuwe kabel naar de receiver LNB 2 getrokken. Ik krijg nu wel BVN en wat Duitse zenders, maar geen NPO.

Heeft dat mogelijk met de softcam te maken?

post-98955-0-39143500-1453639687_thumb.jpg

post-98955-0-20681800-1453639702_thumb.jpg

post-98955-0-62333900-1453639716_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

je afbeeldingen / foto's zijn natuurlijk geen schematische weergave van hoe je dat aangesloten hebt

en indien dat wel zo is dan begrijp ik dat "afstemmen mislukt" is <> een chaos en door mekaar

twee twin lnb's met twee 2in1 diseqc switches moet toch niet al te moeilijk zijn

poort a - b op LNB

ingang uitgang op je switch

tuner 1 ingang

tuner 2 ingang

een schema verhelderd meestal de aansluiting

schets nu eens hoe je die kabels aan de LNB's en switches hebt aangesloten

oeps ander schema

post-30989-0-23911900-1453641870_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hierbij!

Momenteel een kabel van Disqc naar LNB 2 van de receiver.

Ik kan op de LNB niet zien wat de ingang / uitgang is van de 2 aansluitingen, maar zo is het aangesloten door leverancier..

post-98955-0-80244600-1453641134_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...