Ga naar inhoud

Smartcard canal digitaal wordt niet herkend (VU+ Solo2)?

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
  • Oplossing
Geplaatst:

Of je schotel staat niet goed genoeg uitgericht.

Of je hebt een lange slechte kwaliteit antennekabel in gebruik,

Of je LNB schakelt niet naar de hoge band.

Of je tuner in je ontvanger is defect.

Skew is het verdraaien van de lnb in de klem.

Afhankelijk van je locatie moet die in een bepaalde hoek t.o.v. de aarde staan,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nu weet ik dus ook wat skew is!

En dat was de oplossing.

Bedankt!

alles werkt nu in ieder geval op de 19,2

morgen maar eens kijken of ik het werkend kan krijgen met diseqc en daarna met de 23,5

nogmaals super bedankt allemaal voor het meedenken!

• Moderator
Geplaatst:

De skew regel je af op maximale S/N

Veel plezier met je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ontvang nu zowel de 23,5 als de 19,2! Yihaa!!!

Echter, dat lukt alleen als ik vanaf de centre lnb (23,5) de kabel niet via de disqc laat gaan, maar direct naar de receiver (LNB 2).

Andere kabel loopt wel via disqc.

zie op foto instellingen tuners? iets verkeerd daar?

Zodra ik kabel via disqc laat lopen, ontvang ik alleen 19,2...

PS: 'gaat niet bestaat niet' is echt een schitterend gezegde. Spookt al 2 dagen door mn hoofd. hahahaha.

post-98955-0-86061100-1453656705_thumb.jpg

post-98955-0-01290600-1453656716_thumb.jpg

Geplaatst:

Het lukt me nog steeds niet om via de disqc het 23'5 signaal te ontvangen.Gaat wel voor de 19,2.

Staan mijn tuner instellingen goed, of heb ik mogelijk een defecte disqc?

Ik heb dus 2 losse lnb's gekoppeld via disqc's. 23,5 zonder disqc (direct van lnb naar ingang 2 receiver) werkt wel icm 19,2 met disqc.

Help...

Geplaatst:

Nu werkt het.

Ik heb in het schema van #29 bij de disqc die aangesloten is op de lnb van 23,5 de s1 en s2 kabel gedraaid.

En nu heb ik ontvangst op zowel de 19,2 als de 23,5

Of is dit niet de optimale oplossing?

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer iets werkt is het beste advies er verder af te blijven.

Geplaatst:

ach dat is per toeval het schema dat ik tekende

hoe kan dat zijn dat je de kabels verwisseld had

fijn dat je het gevonden hebt

poorten opschrijven en aangeven  van Uitgang A naar Ingang A op switch is altijd volgens de satelliet positie volgorde

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tonskidutch,

Jouw schema is perfect. Er bleek een slechte connector tussen te zitten. Dus nu alles weer origineel aangesloten. Met nog wat hulp ook de receiver instellingen aangepast, en nu werkt alles super.

Bedankt allemaal!

• Moderator
Geplaatst:

De leverancier heeft de kabels tussen LNB's en diseqc aangesloten, ik hoef dus alleen kabel(s) naar receiver aan te sluiten.

Je kan tegenwoordig niemand meer vertrouwen.

Geplaatst:

De connector (aansluiting) die 'gaar' was, was van de bestaande kabel van oude lnb direct naar de oude receiver. Kabels van leverancier waren dus correct.

De leverancier is dus (in dit geval...) te vertrouwen ;-).

Feedback is wel het minste wat ik kan teruggeven aan de forumleden.

• Moderator
Geplaatst:

Dat zij ik toch, je kan niemand meer vertrouwen tegenwoordig. :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...