Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen;

Ik heb een VU+ solo2 met openpli erop en ik wilde een duo lnb quad van tv vlaanderen aansluiten (om op te nemen terwijl men iets anders bekijkt), maar ik krijg de tuners niet ingesteld. Ik heb al zowat alle instellingen geprobeerd in het menu, maar het lukt niet. Of ik heb de 19.2° oost of de 23.5° oost, maar nooit de 2 tegelijk. Kan iemand mij helpen met wat ik verkeerd doe? heb ik een disecq switch nodig? Ik heb gehoord dat er al een switch zou ingebouwd zitten.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst:

Dat kan ook niet. Je kan alleen maar opnemen en tegelijk een andere zender kijken als deze in dezelfde transponder zitten.

Wil je van beide satellieten afzonderlijk kijken en opnemen dan zal je een dubbele tuner in de VU moeten plaatsen en dan ook nog elke LNB afzonderlijk bekabelen naar de tuners. Maar dan kan je alleen maar per LNB afzonderlijk kijken en opnemen: kijken en opnemen van 1 satelliet kan alleen als je beide LNB's op dezelfde satelliet hebt gericht.

Life is bitter.

• Moderator
Geplaatst:

duo quad, is dat zo'n monoblock voor 2 satellieten en 4 uitgangen? Dan zou je als je 2 van die uitgangen aan je box hangt een heel eind moeten kunnen komen lijkt mij.

Als er een switch in zit, en dat zal best zo zijn kan je je tuner instellen op simple a, b en dan op a 19.2 en b 23,5 kunnen configureren en hetzelfde voor tuner 2 als je die op dezelfde manier hebt aangesloten. Dan zou je via tuner 1 een opname kunnen starten op 19.2 en dan overschakelen naar een zender op 23.5 en dan zou je die via tuner 2 moeten kunnen zien.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Hallo allen;

Ik heb een VU+ solo2 met openpli erop en ik wilde een duo lnb quad van tv vlaanderen aansluiten (om op te nemen terwijl men iets anders bekijkt), maar ik krijg de tuners niet ingesteld. Ik heb al zowat alle instellingen geprobeerd in het menu, maar het lukt niet. Of ik heb de 19.2° oost of de 23.5° oost, maar nooit de 2 tegelijk. Kan iemand mij helpen met wat ik verkeerd doe? heb ik een disecq switch nodig? Ik heb gehoord dat er al een switch zou ingebouwd zitten.

Bij voorbaat dank.

Zonder dat je meldt hoe je de boel hebt aangesloten en hebt ingesteld kan natuurlijk niemand zeggen wat je verkeerd doet.

De diseqc zit inderdaad ingebouwd.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...