Ga naar inhoud


overmatige schuimvorming Miele wasmachine


hansputters

Aanbevolen berichten


Recent een waterontharder geplaatst? --> minder wasmiddel gebruiken, je water is nu wat zachter.

Recent ander wasmiddel gekozen? --> ook hier, mogelijk iets minder wasmiddel gebruiken. Ze maken ze steeds geconcentreerder.

Spoelprogramma dat niet lekker loopt? Eens een test doen door het 'enkel spoelen' te kiezen indien de machine dergelijke functie heeft; die kan misschien al enige duiding geven. Je geeft wel aan dat er correcte spoelgangen zijn, maar als er geen water aangepompt werd, kan er niet gespoeld worden.

 

Andere toevoegingen die aan het wasmiddel zijn gedaan? --> als er soda in de machine toegevoegd wordt, kan dit ook harder schuimen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt heren voor jullie suggesties.

Heb ff ruggespraak gehouden: ze heeft alle punten door jullie gecheckt (ja, ze is echt een kei!)

De enige oorzaak (buiten de machine om) kan gebruik van een nieuwe pad (?) zijn.  (Zo'n tabletje verpakt in plastic)

Maar ze heeft daarna vele spoelgangen doorlopen (ja, ook met tussentijds centrifugeren) en het schuimt nog steeds.

Nou kan dat geen kwaad gelet op mijn onderbroeken maar het is toch niet pluis.

Filter is dus ook niet verstopt.

 

Komen er misschien nog andere dingen in aanmerking.

Het is natuurlijk een moeilijke klacht voor een eventueel in de arm te nemen monteur.....

 

edit: achteraf bestaat er twijfel of er wel water wordt aangepompt vóór de spoelgangen (eenvoudigweg niet op gelet), gaan we morgen voor alle zekerheid nog controleren.

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht hij een defect vertonen dan denk ik dat na 20 jaar een nieuwe A+++ machine een betere investering is dan een monteur.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt volkomen gelijk natuurlijk.

Maar mijn betere helft wil graag zelf in charge blijven bij een te draaien was.

De huidige machines lijken bijna alles zelf te bepalen, van waterniveau tot dosering van het (eigen=Miele) wasmiddel.

Dat staat haar allemaal tegen, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

En daarvan afgezien, weer die verschrikkelijke fabrikantenslogan's te moeten doorspitten; verschrikkelijk gewoon nog afgezien van een dikke 1.000 Euries...

Eerst maar eens testen en vooralsnog mijn onderbroeken vier maal omdraaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-27237300-1453558099_thumb.jpgSchuim vorming ? nooit geen last van ,1a2 emmers warm water e 2 dopjes vloeibaar wasmiddel 15 a 20 min.laten draaien ,daar na even spoellen  met koud water ,dan in de centrifuge en klaar om verder te drogen,.

Onlangs de ophang rubbers  centrifuge  motor 5 st,vervangen kostenca 20 euro

Dit zijn de meest ideale machienes als je zelf de controle wild behouden.AEG  Turnamat .       Aus  Ervarung Gut.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geniale machines, hebben er zelf ook zo een gehad.

Maar deze moet dik over de 20 jaar oud zijn, 40 jaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ,meer dan 40 jaar oud ,met nog de originele blauwe water slang ,deze begind een beetje hard te worden ,maar is nog prima,wel tig jaren geleden een nieuwe stroom kabel aan gezet.en een paar afvoer slangen van de centrifuge,o en laatst zag ik dat de hermostaat lijdiing stuk was,maakt niks uit want ik gebruik het verwarmings element toch niet,zelfs de V snaar is nog  prima.

Ik ben wel onlangs 1 1/2 dag bezig geweest met het ver vangen van die ophang rubbers ,,nog een  schaar krikje nodig gehad  ervoor ,maar nu is hij weer mooi stabiel.

Die types die hier na kwamen waren niet meer zo goed nl de turnamat S ,dr van ginge de trommels kapot ed.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die ophang rubbers heb ik zelf vroeger ook wel vervangen toen ik naast school zaterdags service bezoeken aflegde.

Bij de latere versie zaten er magneten in de deksels en reed contacten in de machine om het openen van het deksel te beveiligen.

Ooit een machine gehad waar het magneetje uit de houder geschoten was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt volkomen gelijk natuurlijk.

Maar mijn betere helft wil graag zelf in charge blijven bij een te draaien was.

De huidige machines lijken bijna alles zelf te bepalen, van waterniveau tot dosering van het (eigen=Miele) wasmiddel.

Dat staat haar allemaal tegen, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

En daarvan afgezien, weer die verschrikkelijke fabrikantenslogan's te moeten doorspitten; verschrikkelijk gewoon nog afgezien van een dikke 1.000 Euries...

Eerst maar eens testen en vooralsnog mijn onderbroeken vier maal omdraaien

Ik denk dat mevrouw putters ook met haar tijd mee moet gaan :-)

Wij hadden een Bosch van 22 oud die maar niet stuk wilde gaan. Nooit iets aan vervangen, alleen de greep van de deur was afgebroken. Die moesten we met een schroevendraaier open maken.

 

Uiteindelijk toch besloten een nieuwe Bosch triple A te kopen. Die heb je zo rond de 500 euries.

 

De tijd dat het een Miele moet zijn is echt voorbij!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toevallig verleden week ook de ruim 20 jaar oude Bosch aan de straat gezet.

In het daglicht zag hij er nog als nieuw uit, het heeft een week geduurd voordat de regelmatig rondrijdende schroothandelaar het aandurfde hem mee te nemen.

Het enige mankement was dat het trommellager speling had gekregen, ook de dempers hadden hun beste tijd gehad.

 

Als vervanging de 5g  machine vervangen voor een 8 kg Bosch, made in Germany.

Hierin kan het wasgoed beter bewegen en wordt de was schoner.

Ook kunnen grote stukken beddengoed nu beter gewassen worden.

 

De verkoper, met kennis van zaken, gaf wel aan, dat deze machine de 20 jaar niet gaat volmaken, maar dat je je handen mag dichtknijpen wanneer de nieuwe machine het 10 jaar volhoudt.

Miele gaat volgens hem nog wel langer mee, maar daarvoor betaal je per saldo net zoveel door de hogere aanschaf prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...