Ga naar inhoud


Schotelsignaal vangen op sat m7 single decoder met enkele lnb


wimmie

Aanbevolen berichten

Wanneer ik de hd lijst wil inladen, wordt er gezocht op de 4 poorten, dit geeft de decoder aan als mislukt.welke disecq waarden moeten er staan bij astra 1 en astra 3.heb nu een dubbele lnb maar de signaalzoeker blijft op niveau 27 en kwaliteit 13.nu wil ik ten einde raad mijn enkele lnb plaatsen om te kijken of ik goed gericht sta.dat ging voorheen simpel, maar nu met duo lnb lukt me het niet.gebruik al 4jaar bij de tourcaravan satelliettv.nu thuis na een half jaar en geprobeerd opnieuw in te stellen krijg ik geen signaal.gebruik de juiste lnb bij schotel volgens cd.je moet toch eerst een goed signaal hebbe voordat de poorten afgelezen worden toch, of vergis ik mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een triax60 en een maximum xo31, heeft goed gewerkt.na vakantie in spanje met andere schotelset, maar wel met dezelfde decoder wil deze nu geen signaal meer geven voor ontvangst.alleen matige uislag op de 2 balken van de sat801 m7.dacht handig te zijn en heb op fabrieksinstellingen gedrukt, maar hij vind bij opstarten geen poorten.kan ik nu proberen met dezelfde set met terugplaatsen van enkele lnb, (heeft jaren zo gestaan, maar wel met philipsdecoder) misschien makkelijker het signaal terugvinden dan met duoblnb? Schotel staat vast en kan alleen zwenken, dat heb ik op de mm gedaan maar geen signaal.wanneer krijg ik dat de automatisch zoeken zich hersteld met discecq waarden.doordat ik de decoder steeds een half jaar meeneem en misschien op andere instellingen zoek is de decoder misschien van juiste instelling af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:

uislag op de 2 balken van de sat801 m7.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, overheen gelezen.

 

De M8 sat801 is met een lnb te gebruiken.

Afhankelijk van de software worden de diseqc instellingen automatisch ingevuld, tegens kan het hand matig in het menu.

Wat dat betreft is er goed nageaapt van de linux decoder.

 

Blijft staan de kaart voorzichtig schoonmaken met een gummetje.

Bij matig signaal zal de schotel beter uitgericht moeten worden, met één lnb uitgericht op de Astra3 23.5 is het goed uitrichten wat makkelijker te realiseren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...