Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Kan iemand mij exact vertellen wat de juiste LNB/transponder instellingen zijn voor CD op een Samsung Smart TV met triple LNB? Ik heb het Basis HD pakket. Ik kan de zenderlijsten niet automatisch inladen omdat het een franse tv is en ik als land enkelt frankrijk kan kiezen.

Dit zijn de instellingen die ik nu heb, maar waarmee ik dus het grootste gedeelte van de kanalen mis:

Alvast bedankt.

post-98780-0-96267600-1453713556_thumb.jpeg

post-98780-0-67119900-1453713579_thumb.jpeg

post-98780-0-83642500-1453713600_thumb.jpeg

• Moderator
Geplaatst:

Bij alle sattellieten is de lage  lnb frequentie 9750 en de hoge 10600.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

BesteSatFR

Van de instellingen klopt niet veel.
Om te beginnen moeten voor alle satellieten de instellingen staan op 9750 en 10600. Jij hebt bij de Astra 19,2 en 23,5 11475 ingevuld en dat moet dus 10600 zijn.

Bij de Astra 28,2 heb je diseqc-uit staan. Dat moet zijn diseqc-3
Tevens bestaat op de Astra 28,2 de frequentie 12515H niet. Daar moet je invullen 10714H

Bij de Astra 23,5 bestaat de frequentie 11485V niet. Daar moet je invullen 11739V.

Welke schotel hebt je precies en in welke plaats staat die?

Geplaatst:

Bedankt voor deze tips, ik heb het frequentiebereik aangepast, maar ik heb geen optie om Diseqc toon C te kiezen, alleen A of B of getallen. De transponder settings kloppen wel? Is dat wellicht ook de reden dat ik bij 23.5 signaalsterkte 0 heb?

Ps. Excuses voor de foto's op z'n kop

Geplaatst:

Hi Sprietje,

Bedankt voor deze instellingen die ik nu toegepast heb, maar zo te zien heb ik nog steeds geen NPO ...

Met onze oude tv (Philips) werkte het geheel prima samen met de Philips dsr8121 tuner, maar we wilden juist van die extra kast af EN hij doet het ook niet samen met de Samsung (zodra ik de HDMI erin steek, raakt de tuner van slag), maar dat even terzijde.

Aan de schotel hebben we niets veranderd dus deze staat nog steeds goed.

Geplaatst:

Als je de transponders voor de Nederlandse zenders stuk voor stuk moet inscannen omdat de TV niet over de fastscan beschikt, dan kun je hier de beperkte gegevens van de Nederlandse zenders vinden: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Wil je de uitgebreide transponderspecificaties, kijk dan hier: http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html

• Moderator
Geplaatst:

Met je oude zenderlijst niet, die zal je opnieuw moeten inlezen.

Bij diseqc kies je 1, 2 en 3. voor respectievelijk Astra 1, Astra 3 en Astra 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

zit zeker onder de Evenaar

met die foto's op de kop?

volgorde is zoals ceesv reeds schreef en gps altijd belangrijk

diseqc abc (of 1 2 3 ) kent de tv niet

neem diseqc abcd (of 1 2 3 4 ) en vul niets in  bij d (niet aangesloten voor d)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Fastscan werkt wel hoor. Met bovenstaande instellingen heb ik helemaal geen NL zenders meer ...

Als de tv niet omgezet is naar Nederland dan heb je alleen de fastscan van Frankrijk. Bij de fastscan vind het toestel alleen de kanalen die door de provider van het betreffende land zijn geselecteerd. het gecodeerde Canaldigitaal pakket zal hij dus niet met fastscan inlezen..

Lees dit topic a.u.b even na en je bent van je instel problemen verlost werkt bij de D,E,F,H en J modellen

Instellingen dien je over te nemen hoe je de lnb's op de diseqswitch zijn aangesloten.

Mazlzlz

Avalon

• Moderator
Geplaatst:

Wellicht ten overvloede, ingrepen onder de motorkap van je TV zijn voor eigen risico.

Geplaatst:

Bedankt Avalon, ik heb het topic gelezen en het ziet er - zelfs voor een leek als mij - duidelijk uit en is voor mij denk ik de oplossing. Ik heb een Harmony en ga het dit w/e gelijk proberen als ik weer thuis ben. Ik laat het jullie weten, maar voor nu iig bedankt voor alle hulp

Geplaatst:

Wellicht ten overvloede, ingrepen onder de motorkap van je TV zijn voor eigen risico.

Leg me even uit welk risico je loopt als je de landcode wijzigt ? garantie zal niet komen te vervallen

De waarschuwing die ik geef wijzig alleen de landcode en voor de rest niks wijzigen.  

En als je er geen verstand van hebt zoek dan even een handige harrie die het voor een kratje bier of een paar tientjes voor je wil omzetten.

Mazlzl

Avalon

Geplaatst:

Ik vind techniek leuk en hou wel van een uitdaging. Ik wil idd alleen de landcode wijzigen.

Het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is, is stap 4 van je topic over het omzetten van de landcode Avalon. Waarschijnlijk wordt me dat wel duidelijk als ik thuis met m'n Harmony 650 en MyHarmony aan de slag ga (om die wav file van m'n laptop naar de TV te krijgen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...