Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Per wanneer werd CD overgenomen door de M7 groep? Was dat in 2012 of 2011?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Sinds 1 oktober 2009 zijn TV Vlaanderen, TéléSat en CanalDigitaal ondergebracht in de M7 Group S.A. die vanuit Luxemburg opereert. M7 Group S.A. wordt gecontroleerd door CDS Coöperatieve U.A. (Uitgesloten Aansprakelijkheid), dat een dochter is van de Airfield Holding. De gang naar Luxemburg was om fiscale redenen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/CanalDigitaal

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ok. en voor die tijd heette het Canal+

Nee, het heeft nooit Canal+ geheten volgens mij.

Ook voor 2009 heette het al Canaldigitaal.

Daarvoor was het Multichoice

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2711511/1996/04/19/Multichoice-gaat-digitale-televisie-en-radio-aanbieden.dhtml

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het volgende staat te leze op de site van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/over-ons/

Het ontstaan van de bedrijfsnaam

De bedrijfsnaam CanalDigitaal is ontstaan na de overname door Canal+. Het eerste deel is een verwijzing naar het moederbedrijf (Canal is Frans voor kanaal), het tweede deel (digitaal) geeft aan dat het een Nederlands bedrijf is. CanalDigitaal is een handelsmerk van het Luxemburgse M7 Group S.A..

M7 Group S.A.

M7 Group SA werd in oktober 2009 in Luxemburg opgericht en is de Europese aanbieder van satellietdiensten voor consumenten en zakelijke klanten. Onder M7 Group S.A. vallen de volgende merken: CanalDigitaal en Online.nl in Nederland, TV Vlaanderen in Vlaanderen, TéléSAT in het Franstalige gedeelte van België, Skylink in Tsjechië en AustriaSat in Oostenrijk en Hongarije. Alle merken bieden op-maat-pakketten die passen bij de locale cultuur en de taal van de landen. Luxemburg is een strategische hoofdlocatie voor een aanbieder van satellietdiensten.

Geplaatst:

@All,

M7 Group SA werd in oktober 2009 in Luxemburg opgericht

Volgens mij is de naam idd ergens tussen 2009 - 2010 veranderd.

In 2005 was het zeker nog Canal+

Voor mij is de naam altijd het zelfde gebleven, "Locatie Stadsk©anaal+" :lol:  , gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

• Moderator
Geplaatst:

Canal+ was de Franse moedermaatschappij.

Volgens mij zijn alleen de filmzenders onder deze naam gevoerd.

Wiki schrijft hierover:

Canal+ werd opgesplitst in twee gedeelten, het eerste gedeelte exploiteerde het satellietpakket onder de naam CanalDigitaal, het andere gedeelte de betaaltelevisiezenders

De reguliere Nederlandse zenders werden eerst onder Multichoice en later onder Canaldigitaal gevoerd.

In het midden van de jaren 90 stond het satellietlandschap voor een grote verandering, de analoge satellietkanalen stopten en daarvoor kwamen digitale kanalen in de plaats. Voordeel hiervan is dat er veel meer zenders kunnen worden uitgezonden op dezelfde bandbreedte in dezelfde of zelfs betere beeldkwaliteit. Het is 1996 als digitale satelliettelevisie zijn intrede doet in Europa. Nederland is één van de eerste landen in Europa waar gestart wordt met een digitaal satellietaanbod. De exploitatie komt in handen van M-Net/Nethold die het bedrijf MultiChoice noemt.

Er staat zelfs in de wikipedia nog een foto van een smartkaart met het Multichoice logo.

Geplaatst:

Filmset heb ik ook nog gehad in 1987

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Geplaatst:

"Nederland is één van de eerste landen in Europa waar gestart wordt met een digitaal satellietaanbod. "

En vanaf toen is het bergaf gegaan.

Ze hadden een slogan in de trend van "en nu alles in HD??, ze weten het verschil niet tussen SD en HD.

Diverse zenders die worden toegevoegd, zijn in SD, nu weer RTL Z, overigens; bij mij nog zwart beeld.

Andere gingen terug naar SD, zoals Eurosport 2.

Sommige zenders hebben dan weer geen ondertiteling, of zijn niet voor de Nederlandse markt, bijv.RETRO, want Tsjechisch.

En de grote klap staat al weer voor de deur, ontvangers "gehuwd" met de smart card.

Stilaan einde van M7/CD?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Voor de zeurpieten onder ons wel ;)

Hoezo zeurpiet?,

CD had als eerste de mooiste aftrap met hun aanbod digitaal aan te bieden en daar is het bij gebleven.

In de tijd dat HD de norm is, ze hebben er zelf genoeg mee gepocht, hoor je zenders die in HD te verkrijgen zijn,

ook in HD door te geven.

HD is nu de norm en als ze niet genoeg TP capaciteit hebben, dan huren ze er nog maar een of twee bij.

Ik ben bereid om daar wat meer voor te betalen, maar nu gaat je abo omhoog en schrappen ze een zender,

schakelen terug naar SD, of geven  HD niet door terwijl het er wel is.

Dan verneuk je je klanten.

Ik moet wel zeggen, dat ik altijd vriendelijk en correct geholpen ben geweest door hen en dat mag dan ook wel weer gezegd worden.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

In het vorige bericht nog vergeten, hebben ze zonder iets te zeggen Auto Motor Sport HD ook maar weer verzet naar een duurder Abo.

Hoe lang nog voor dat alles in een veel duurder abo. zit?.

Geplaatst:

"Nederland is één van de eerste landen in Europa waar gestart wordt met een digitaal satellietaanbod. "

En vanaf toen is het bergaf gegaan.

Ze hadden een slogan in de trend van "en nu alles in HD??, ze weten het verschil niet tussen SD en HD.

Diverse zenders die worden toegevoegd, zijn in SD, nu weer RTL Z, overigens; bij mij nog zwart beeld.

Andere gingen terug naar SD, zoals Eurosport 2.

Sommige zenders hebben dan weer geen ondertiteling, of zijn niet voor de Nederlandse markt, bijv.RETRO, want Tsjechisch.

En de grote klap staat al weer voor de deur, ontvangers "gehuwd" met de smart card.

Stilaan einde van M7/CD?.

Stil aan einde ?

Echt niet vriend ,

Dat zeggen ze hier al toen canaldigitaal begon met uitzenden .

De heft van de cardcharing gaat een abo nemen , die krijgen ze dus terug ;-)

• Like 1
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...