Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil bij deze meningen vragen over de ontvangst van canal digitaal op de astra 3 23 graden.

Meerdere ontvangers die ik geprobeerd heb bij mij en bij mij'n dealer geven een matige signaal kwaliteit op de 

astra 3 waar cd op zit.(bij de astra 1,2,hotbird is alles prima)

Ik heb getest met sab titan1 en amiko hd8150

Afgelopen woensdag viel het signaal helemaal weg tijdens buien.

geeft een signaal versterker beter signaal?

is dit bekent bij cd?  (de astra1 was perfekt)

wat zijn goede budget ontvangertjes zonder hd, en met usb recording?

mijn satelliet installatie heb ik al doorgelicht, en dat bleek na vergelijk met mijn dealer ook niet de oorzaak..

Geplaatst:

Beste Teunissen76

CanalDigitaal wil zoveel mogelijk zenders op een transponder krijgen zodat ze zo weinig mogelijk transponders hoeven te huren. Dat kan maar dan moet je moeilijke transponderspecificaties gaan gebruiken en wordt de drempelwaarde om die zenders te kunnen ontvangen een stuk hoger.
Dit kan wel weer gecompenseerd worden door een grotere schotel te nemen, liefst groter dan de 60cm-schotel die CanalDigitaal levert.
T.o.v. de Astra 1, 2 en Hotbird heb je dus maar weinig regenreserve voor de Nederlandse zenders.
Als CanalDigitaal niet zulke moeilijke specificaties zou gebruiken, dan knallen de zenders keihard door op de Astra 23,5 zoals bijv. CT24 op positie 236 en TA3 op positie 239. Deze zenders vallen echt niet weg bij een hele harde regenbui.

Geplaatst:

CT24 op positie 236 en TA3 op positie 239 zijn inderdaad perfekt.. 

Schandalig van cd....daar moeten toch meer klachten over zijn.

Ik heb voor jan doedel een andere ontvanger gekocht.

Geplaatst: (aangepast)

jou dealer kan jou toch ook helpen aan een 80 cm schotel? Ik zie het probleem niet zozeer.. Als jou dealer jou een andere ontvanger aanraad terwijl je een grotere schotel wil moet je toch twijfelen aan zijn kundigheid.

Overigens met een 60 cm schotel heb je heus niet tijdens elke regenbui uitval. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

Al het signaal over de drempel is perfect, een eigenschap van digitale ontvangst.

Dat betekent nog niet dat je schotel goed is uitgerust.

Verdoe je ook niet met deinvloed van de antennekabel op die transponders.

Al die kleine beetjes zorgen ervoor dat je beeld begint te blokken en wegvalt bij de eerste regendruppels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Schandalig van cd....daar moeten toch meer klachten over zijn.

Ik heb voor jan doedel een andere ontvanger gekocht.

welkom in de wereld die Canal Digitaal heet onze grote vrienden :D :D :D

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...