Ga naar inhoud

Softcam probleem met Canal digitaal kaart

Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

(Xtrend 8000 met nieuwste Openpli)

Wanneer ik mijn xtrend enkele seconden op MOTORS TV,  Mezzo of Fox sports 2 laat staan loopt  de CCAM vast waardoor ik geen beeld meer krijgt op gecodeerde kanalen.

Dit kan ik oplossen door de softcam te herstarten in het menu, dit is natuurlijk geen permanente oplossing.

Heeft iemand anders hier bevindingen mee?

Weet iemand met welke softcam dit probleem niet voorkomt?

• Moderator
Geplaatst:

Welkom, deze vraag is hier al regelmatig gesteld en het antwoord evenzo gegeven.

Zoek eens naar cccam prio file.

https://www.sat4all.com/forums/forum/73-cccam/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Oplossing
Geplaatst:

Zoals gezegd: CCcam.prio gebruiken of overstappen op OSCam.. CCcam wordt al sinds 2011 niet meer opgewaardeerd en loopt inmiddels achter op de steeds sterker wordende coderingseisen van de providers. Eigenlijk is overstappen naar OSCam de meest verstandige keuze.. CCcam is eigenlijk passé (maar dat weten ze nog niet)

Geplaatst:

overstappen naar oscam is inderdaad het beste als je dat niet wil downgraden naar cccam 2.2.1 dan zal motors tv weer werken dit probleem is al heel lang bekend 1 ander probleem komt dan wel om de hoek kijken dat hij niet meer een update op je kaart krijgt maar dit kun je oplossen door ze allebij op je box te laten staan en 1x in de maand switchen naar 2.3.0

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Geplaatst:

@chukky2

Motors tv (+Mezzo+Foxsports2) zijn inderdaad niet meer te lezen via softcam. Mijn probleem was echter dat de softcam vastliep wanneer hij op de zenders kwam met die speciale codering, dit probleem heeft oscam niet, en ccam wel.

Geplaatst:

Die zenders zijn wel met een cam als oscam te kijken als je de code kan bemachtigen die oscam nodig heeft om de encryptie wat de nieuwe ci module doet en de officiele decoders te omzeilen maar ik ga hier niet verder op in omdat dit volgens mij hier noet besproken mag worden alleen wil ik hiermee zeggen dat het dus wel mogelijk is met een cam

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Geplaatst:

aha en hoezo is dat onzin dat je zonder smartcard NIET zwart beeld hebt

Ik heb niet gezegd zonder smartcard kijken dat maak jij er van ik had het over de extra encryptie die een paar kanalen hebben en hoe je daarmee te werk gaat dus beter lezen

Geplaatst: (aangepast)

oké

was iets te voorbarig maar je laat het in bericht #9 met "omzeilen" wel aan de verbeelding over

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...