Ga naar inhoud


lnb signaal versterker (ervaringen,te koop?)


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

@teunnissen76, jij bent wel lekker bezig he?   Eerst open je een topic dat je ontvangst op 23,5 oost zo slecht is maar je schotel en LNB zijn zogenaamd 100% in orde  (vraag me af wie dat heeft vastgesteld)  En je hebt je zelfs een nieuwe ontvanger laten aansmeren door je satelliet boer.  Dan geef ik je een advies om een iets grotere schotel te nemen er van uitgaande dat je schotel/lnb daadwerkelijk in orde is en goed staan uitgericht.  Sommige mensen willen namelijk toch iets meer regenreserve dan een gemiddelde 60 cm schotel biedt.  Maar ik schreef er ook bij dat de uitval met een 60 cm schotel reuze mee valt.

 

Nu open je een 2e draadje met een compleet onzinnig plan om een versterker er tussen te zetten, wat denk je dat er in een gemiddelde LNB zit?  En nu blijk je een 80 cm schotel te hebben zelfs. Als die goed is uitgericht zou je geen 1x per week uitval ervaren, dat is een feit.  

 

Voor mij is het duidelijk. Die satelliet boer van je kan geen professional zijn want welke serieuze winkel smeert je een nieuwe ontvanger aan als er probleem met de schotel installatie is?   Ga er maar van uit dat je schotel niet goed staat uitgericht en/of je LNB versleten is. Je zegt nu zelf dat de LNB 7 jaar oud is.

 

Kortom mijn advies is heel simpel, ga naar een echte satelliet winkel en laat je schotel installatie nakijken, want daar ligt je probleem!  En als ik je een tip mag geven. Koop fatsoenlijke ontvangers en geen SAB en Amiko want dat is rotzooi van de bovenste plank.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Almere, Almere?

is dat niet zo een nieuwe stad onder zee-niveau waar iedereen als forens vandaan komt 's ochtends bij Amsterdam CS maar je zelf nog nooit heen gegaan bent of heen moest.

 

Los daarvan is een schoteladvies of LNB advies al vaker aan de orde geweest.

Het meerendeel van de feedback is toch, met nieuw materiaal en beter uitgericht prima beeld.

 

jullie kennen allemaal de schakels in de keten (ketting)

dus het is eenvoudig op te lossen

 

die oude rare dildo LNB is bekend voor de slechte ontvangst als er ook maar regendruppels in aantocht zijn

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm vragen over mijn kabel:

Ik weet niet wat mijn lnb kabel gekost heeft, maar het probleem is er ook als ik de onvanger direkt naast mijn schotel zet .

Het antwoord op dezelfde vraag aan canaldigitaal is dit voor de geinteresseerde:

Nb: het antwoord is voor mij helaas geen oplossing , maar er staat wel een belangrijk punt in over het brandpunt voor wie zo'n duo lnb gebruikt..

 

Geachte heer Teunissen,

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan dat u slecht signaal heeft van de Astra 3.

Om 4:54  op 1-2-2016 hebben wij u geprobeerd hier over te bellen, helaas kregen wij geen gehoor.

Voor het ontvangen van zowel de Astra 1 als Astra 3 adviseren wij een 64cm schotel met een DUO LNB. De door ons geleverde DUO LNBs werken niet goed met grotere schotels omdat deze een ander brandpunt hebben. Voor het gebruik in Nederland hebben wij zelf ondervonden dat 64cm voldoende is.

Als u gebruik maakt van hardware die niet is geleverd, of gecertificeerd door CanalDigitaal kunnen wij een goed signaal ontvangst niet garanderen.  

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps , en nu die andere opmerking beantwoorden:

 

Mijn oude sab titan die ik er nu tijdelijk als"versterkertje"tussen heb geeft een signaal die contine heen en weer zwabbert tussen 0 en 20, en geen beeld geeft terwijl de amiko wel werkt en een rotsvast 

signaal geeft , alleen wat matig kwa sterkte (+/- 35 tot 66).

Pas bij goede condities doet de sab weer iets.

Verder heb ik een 2e schotel (multifocus ) geprobeerd zoder verbeterd signaal.(vandaar de onduidelijkheid over mijn schotel denk ik)

Ik moet er bij zeggen dat die ook niet nieuw was , maar 8 slechte lnb's lijkt me geen toeval meer.

Zoals ik al zij , het euvel is er ook direkt naast mijn schotel met 1m kabel.

Ik neem het advies zeer ter harte om een inverto lnb te gaan kopen na het versterker expirimentje.

Verder is het expirimentje met een vertsterker alleen maar gekomen omdat die doorlus van mijn sab zo'n verbetering geeft in signaal kwaliteit.

Voor alle duidelijkheid, ik als oud tv technicus heb ook een gruwlijke hekel aan versterkers..ik zeg altijd "je versterkt het probleem"

Commentaar over almere is niet voor dit forum geschikt.

Nu heb ik na al die goede , en scherpe opmerkingen nog enkele vraagjes:

 

1) er wordt vaak gevraag wat voor een merk schotel men heeft... zit er echt veel kwaliteit verschil tussen?

2) wat vinden jullie nou goede ontvangers ,mijn eisen zijn ALLEEN satelliet ontvangst en opname via usb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Teunissen

Je schrijft: 1) er wordt vaak gevraag wat voor een merk schotel men heeft... zit er echt veel kwaliteit verschil tussen?

Nee, daarom wordt het niet gevraagd. Dit wordt gevraagd omdat duo-lnb's niet zomaar op elke schotel passen. De CanalDigitaal duo-lnb is gemaakt voor een schotel van 60cm en past daar het beste op. Hij kan ook nog wel op een schotel van 70cm gebruikt worden maar als je schotel groter is, moet je een andere duo-lnb nemen.

 

Verder woon je in Almere en daar zitten een aantal satellietshops. Eén ervan is erg bekend en goedkoop maar ik weet dat die ook coaxkabel verkoopt voor €10,99 voor een rol van 50 meter.
Als je dat soort coax gebruikt, dan kun je wachten op moeilijkheden want daarin zit geen koperdraad maar ijzerdraad, de zogenaamde CCS-kabel.


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

o...... de amiko komt trouwens uit de zelfde fabriek als de sab heb ik in dit forum geleerd.

 

nb: alle softwre fouten zitten er 1op1 ook in zoals:

 

1) opnemen ipv opnamen in menu

2) gedecodeerd opnemen ja nee moet gecodeerd opnemen ja nee zijn

3) timer programmas worden gewist als je zapt naat een prog waarbij de lokale tijd later is als de starttijd

4) bij handmatige tijd instelling klopt de epg niet meer (1 uur verschil)

 

extra fouten bij de amiko die de sab niet had:

1) ps opnamen ALLEEN handmatig , maar niet met timer opnamen mogelijk

2) epg loaadt na 2 uur de nieuwe gegevens niet meer in 

 

etc etc te veel om op te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

amiko - sab titan1 - edision argus picollo zijn allemaal hetzelfde. heb ze naast elkaar opengemaakt en onderdelen verwisseld. alleen de bootloader is verschillend waardoor de image er niet op gaat. de sab image is de beste.

 

maar laten we weer terug komen op het onderwerp : LNB versterker

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...