ton1944 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een oranje smartcard van CD. Ik heb begrepen dat alle nl-zenders overgezet zijn op Astra 3. Op astra 1 keek ik voornamelijk naar de nl-zenders. Dat kan nu dus in HD op de Astra 3 Nu mijn vraag. Is het zinvol en mogelijk om de schotel iets te draaien naar de Astra 3 met mijn oude single lnb. Ik neem het dan voor lief dat ik al die Duitse zender niet meer kan ontvangen. Levert dit dan een sterker signaal op ten opzichte van een dubbele lnb gericht op de astra 1
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 op 23,5 Oost uitrichten? > ja dat is mogelijk! een Multifeed opstelling levert meestal net zo mooie waarden Qua ontvangst als de Single LNB op een satpositie een en ander kan wel afhankelijk zijn van de schoteldiameter en type schotel dus begin met ons te vertellen wat je voor merk type / model hebt Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Sprietje Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Beste ton1944Een enkele (single) lnb geeft wel iets meer signaal dan een duo-lnb omdat ze de feedhorns hebben moeten aanpassen om ze dicht genoeg bij elkaar te kunnen plaatsen maar ook bij een duo-lnb is het verstandig de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten om maximaal signaal te ontvangen van deze zwakkere satelliet.Bedenk echter als je een single-lnb gaat plaatsen en op de Astra 23,5 gaat richten, dat met de meeste ontvangers de fastscanlijst niet van de Astra 23,5 kunt binnen halen. Dat heeft te maken met het feit dat veel ontvangers nog zo zijn ingesteld dat ze de fastscanlijst via transponder 12515H van de Astra 19,2 binnen halen.Het hangt van je ontvanger af of je die ook kunt instellen op de Astra 23,5.
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 (aangepast) zal ik het dan maar roepen? 60cm schotel is te klein voor de duoLNB of twee losse LNB's met multifeedhouder (en 2in1 switch natuurlijk) wegens die veel kritischer 8psk van enkele 23,5 en enkele 19,2 oost zenders 1 februari 2016 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Wimo01 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Ik zit hier in Spanje met een 60cm triax van TVV. op mijn terras. (groter kan niet gezet worden) met momenteel terug de duo LNB. Ik kan alle HD zenders ontvangen. Waaronder ook Nat.Geo.Wild. (85% kwaliteit) Wimo01 Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 (aangepast) hoe hoe een duolnb multifeed ? overigens je liegt dat je barst als ik naar je handtekening kijk 1 februari 2016 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Wimo01 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Ik schrijf daar toch ''met momenteel terug de duo LNB.'' Nee, heb vorige week stukken gemaakt. Omdat ik de baas ( ) ben thuis had ik, nadat ik de afwas gedaan had, het terras eens grondig gekuist. Daarbij de rail beschadigd. Eens terug in Belgie zal ik mij terug bevoorraden met een nieuwe. Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Wimo01, je bent een leuke gast altijd weer leuk met je te spreken via het forum regel eerst je feiten. Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Sprietje Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 De Astra 23,5 kun je met een 60cm-schotel ontvangen tot voorbij Valencia, zelfs tot bij Benidorm. Dat is nog een heel stuk verder dan de Costa Dorada.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen