HanW Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 voor de zekerheid Mooi, we zijn er uit ]-[an - Utrecht. Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28. Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500
arsat Geplaatst: 4 februari 2016 Auteur Geplaatst: 4 februari 2016 Ik zie dat de DG380 is vervangen door de DG390... (misschien beter van kwaliteit?...) Zijn bijv. Stab rotors beter als die DG380? Ik heb daarvoor een ander merk gehad, dat na 10 jaar nog steeds prima was, weet helaas niet meer welk merk... (hij was toen nog prima, maar heb hem uit voorzorg vervangen. Had ik beter niet kunnen doen... ) VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Phoenixx Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 (aangepast) Ik heb dat wel is willen proberen maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt. Op de dreambox heb ik lnb1 lnb2 tot lnb 32. Die probeer ik op te slaan met de kleine schotel rechtstreeks op de stab 120 en kan je dus bijregelen met de positie signaal meter en dan storen op lnb 1 2 3 etc maar dat werkt al niet. Dan zou je dus het geheel af moeten koppelen van de stab 120 en deze as test op de fibo motor via de v box moeten zetten en dan zo de fibo laten draaien op lnb 1 2 3 etc ?? mar dan loop ik vast met 33 oost omdat ik niet verder kan dan lnb 32 en ik ben bang dat ik alles opblaas mar ik weet ook niet hoe ik alles moet aansluiten... De fibo standen op slaan in de v box gaat ook niet omdat er speling in zit maar en opslaan in de box snap ik niet dus dat wordt ook lastig, smw lnb heb ik er deze winter even afgehaald is een verhaal op zich zit nu de eurovision lnb op wekt ook goed. Ik heb alle tellerstanden op geslagen in een schrift en daar de satelieten bij gezet, dat is wel handmatig maar de satelieten vond ik wel temeer omdat de dreambox er vaak vandoor gaat met de schotel als ik op een sarteliet wil gaan richten dus ik heb alles maar apart gezet. Ik mag dan al jaren die apperatuur hebben maar het eerste gedeelte met de stab hh 120 op de kleine schotel krijg ik al niet goed laat staan als ik alles doorverbind met de v box en deze het zware werk wil laten doen.. Ik ben daar nooit goed mee bezig geweest maar ik snap ook niet hoe dat allemaal werkt, helaas ....... Eerst dan maar is uitzoeken waarom de Dreambox lnb 1 t 32 heeft terwijl ik op alle lnb instellingen gewoon ontvangst heb, ik snap daar niets van dat is al jaren abracadabra voor mij op de clarctech heb ik dat niet .. Ook naar 100 x boekjes te hebben gelezen..... Maar eerst het zenderlijst drama oplossen 1 ding tegelijk ) 4 februari 2016 aangepast door Phoenixx
Phoenixx Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 (aangepast) Update is las dat het aantal lnb`s moet corrseponderen met de verschillende satelieten en er dus maximaal 32 satelieten opgeslagen kunnen worden, helder nu het mooiste is toch met een bigsat of wavefrontier .. Prob 1 opgelost .> ff lezen.. ok Dreamset werkt ook weer had een zipper op usb stick uit gepakt maar blijkbaar zaten er foutjes in, het werkt nu naar behoren. Prob 2 opgelost Wat ik ervan begrepen heb is dat idd wat Alex vertelde eerst alle posities in de v box moeten worden opgeslagen om dan met de corressponderende nummers van de dreambox satelieten via positioner maar dan zonder ucals (want hij hoetft niet te draaien, dat stuurt de vbox aan) z het geheel in werking te kunnen krijgen. Wel lees ik dat de vbox bij doorlussing het lnb signaal aanzienlijk zou dempen en gevoelig is voor straling van mobieltjes .. Maar daar is wel wat aan te doen met afscherming in de vbox las ik her en der .. Heb nu het power-sat image er op en dat loopt best wel stabiel nu .. Weer een paar stapjes verder , wil ik hier ook is gaan proberen met fe Fibo en mijn Dream 7020 Hd .. 5 februari 2016 aangepast door Phoenixx
Alex1970 Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 (aangepast) En dan een Stab HH120. Werkt toch met Usuals? Als ik het zo lees probeer je die met een V-box aan te sturen? 6 februari 2016 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Alex1970 Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Ik doelde niet op TS, maar op Phoenixx. En ik zei het ook juist omdat de V-box geen Usuals heeft. Maar ik zie al wat-ie wilt. De motor van de fibo aansturen met de V-box. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Prawo Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Maar ik zie al wat-ie wilt. De motor van de fibo aansturen met de V-box. Dat heb ik ergens vorig jaar geprobeerd. Maar de sat kabel loopt dan door de V-box. En dat gaf toch aanmerkelijk signaalverlies. Dat ding heb ik daarom binnen twee weken teruggestuurd en ben weer de vertrouwde actuator gaan gebruiken. Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
trust Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Dat heb ik ergens vorig jaar geprobeerd. Maar de sat kabel loopt dan door de V-box. En dat gaf toch aanmerkelijk signaalverlies. Dat ding heb ik daarom binnen twee weken teruggestuurd en ben weer de vertrouwde actuator gaan gebruiken. En waarmee stuur je die actuator ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Prawo Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Actuator in mijn bericht was een foutje, ik bedoel positioner. Een SuperJack EZ2000 stuurt de actuator aan. Iedere db is er een schreef Drs IJzerbout eens als ik mij niet vergis. Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen