Ga naar inhoud


Wie kent een goede vergelijksite voor satellietontvangers ?


alie kebab

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik een ontvanger wil aanschaffen voor mij zelf of een kennis wil helpen met zijn keuze dan zoek ik mij rot op internet.

 

Voor andere electronica gebruik ik vergelijksites zoals die van Tweakers.net, maar voor satelliet ontvangers kan ik geen goede sites vinden. Ook de vergelijking opties van verkoopsites van satelliet ontvangers zijn knude.

 

Weet iemand een goede site ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat Dacht je van Sat4all.hier is genoeg info te vinden oa over wel of niet gecertiviceerd ,Rommel is er genoeg ,klonen en namaak ook.

Neem een Linux receiver met CI sleuf ,net naar gelang je beurs,,keuze genoeg.

Ik heb zelf een DM7020HD ,vodoet uitstekend.kost wat ,maar dan heb je ook waar voor je geld

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer ??

 

Weet iemand een goede site ?

er zijn geen overzichtelijke consumenten sites of nog is er ten dele vergelijkend warenonderzoek betreffende satelliet ontvangers in Nederland.

het is zo een klein aandeel op de consumentenmarkt in Nederland dat het neerkomt op satellietfora

ergo HIER.

bovendien staan er morgen weer twee nieuwe modellen en merken op de markt, die geen van alle kent.

 

en de juiste is toch wel gerelateerd aan wat men wilt kijken

paytv met abonnement

of

FTA

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht meer succes bij buitenlandse sites?

Welke dan?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen het tijdschrift Sat + Kabel nog bestond had je daar een goede lijst van receivers die ze getest hadden... en dat waren er best wel veel. Op basis van beoordelingen kreeg je een goede tabel, en je kon dan zelf nog bekijken welke dingen voor jou meer of minder belangrijk waren. helaas is dit tijdschrift verdwenen..... misschien dat er nog wel zo iets bestaat....  ik ben ook wel geinteresseerd.

Op basis van de resultaten in dat tijdschrift kocht ik 8jaar geleden mijn Technisat....  die op veelpunter beter scoorde dan een dreambox en soortgelijke apparaten.... zeker op het belangrijkste punt "beeldkwaiteit"....  maar hoe de situatie nu is, zou ik ook graag weten...

 

Hier op dit forum is uiteraard ook veel te lezen, maar ik vind dat de "linux" ontvangers hier nogal de lucht in geprezen worden.... ik wil niet zeggen dat deze receivers niet goed zijn, maar er wordt vaak gepraat alsof al het overige "bagger" is... en dat is zeker niet zo.

 

Over Technisat lees je hier vrijwel niets, terwijl dat erg goede receivers zijn, en bovendien "Made in Germany"....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga je voor beeldkwaliteit, dan komt het op de gebruikte chipset aan, iets wat hier al eerder aan de orde geweest is.

Rebox ontvanger hebben bijvoorbeeld daar een streepje voor.

 

Op dit moment is een 4k satelliet ontvanger een goede keuze wanneer je het beste HD beeld wilt zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je hier wat aan: http://www.xxxxxxxxxxxxxxx/testsieger/level3_sat_anlagen_sat_receiver_digital_647.html
Hier zijn vele honderden satellietontvangers getest. Je verbaast je dat er zoveel verschillende ontvangers zijn.
Let op de testwaardering. 1 is het beste.
Er staan een hand vol satellietontvangers bij die een beoordeling van 1 hebben gekregen (zeer goed). De laagste beoordeling is een 4,0 (ausrechend=voldoende)
Verbazingwekkend is dat ook de Medion (je weet wel van de grootgrutter) tot de weinige behoren die de hoogste beoordeling 1 krijgen.
 

aangepast door Michel
url verwijderd, stond vol met links naar winkels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbazingwekkend is dat ook de Medion (je weet wel van de grootgrutter) tot de weinige behoren die de hoogste beoordeling 1 krijgen.

 

 

Ik passeer wel eens op een Duitse computersite (genre pc welt etc) en dan merk je dat Medion-producten ook frequent gehighlighted worden.

 

Wellicht toch te maken met een milde vorm van site-sponsoring of iets in dat genre ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lap al die vergelijkende tijdschriften en websites aan mijn laars.

 

Als ik lees hoe BlackBerry smartphones slecht gesproken worden dan heb ik er geen begrip voor want ik ben er prima mee tevreden. Terwijl de Apple eifoons al een bijzonder goede recentie krijgen voordat ze op de markt komen.

Zo is dat bij satelliet ontvangers ook: Alle Dreambox freaks zitten (zaten) al jaren lang hunkerend te wachten op de DMM Goliath, met de slaapzak op de stoep van de sat-handelaar want die moest wel goed zijn. Het ding is er nooit gekomen.
 

Degene die dat testen zijn veelal boerenharken die er geen snars verstand van hebben en maar wat raak lullen.

Met uitzondering van Dr.Dish. Die man die weet waar hij het over heeft.

 

Dus kijk maar eens wat meer naar die zender van Dr. Dish (TecTime) op Astra 19° oost. Daar worden veel ontvangers getest met een ongekleurde opinie.

 

En wat Sverige zegt ben ik het ook mee eens: Technisat is made in Germany en lang niet slecht.

Verder zijn de tests die Michel (Forumbeheerder) hier publiceerd ook goed. Dus kijk ook daar eens wat meer naar.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat Dreambox nog?, is toch al lang achterhaald met zijn te hoge prijzen?.

 

Goede opvolgers zijn Vu+, Gigablue, Xtrend e.a.

Technisat ken ik alleen van naam en Dr. Dish.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...