Ga naar inhoud


Wie kent een goede vergelijksite voor satellietontvangers ?


alie kebab

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik als trage keuzemaker ;) , neem de tijd, lees veel, vraag veel, maar zo kom je volgens mij wel achter de juiste ontvangers die aan je wensen voldoen.

 

Wensen is het belangrijkste om een keuze te kunnen maken, wel gaat het in het satelliet wereldje heel hard, dat maakt het nog wel eens flink verwarrend.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen reviews maar gesponsorde reclame artikelen ;)

Met alle respect Michel. Wat is het verschil dan met uw testen van de receivers tot nu toe , die krijg jij toch ook dus feitelijk ook reclame met uw voorkeur er overdiudelijk in verweven.

De reactie van u in totaal tv van de gigablue was ik wel blij mee. Mede deze reactie en uw test heeft mij over de streep getrokken voor dit merk te gaan. Nog veel dank hier voor.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als trage keuzemaker ;) , neem de tijd, lees veel, vraag veel, maar zo kom je volgens mij wel achter de juiste ontvangers die aan je wensen voldoen.

 

Wensen is het belangrijkste om een keuze te kunnen maken, wel gaat het in het satelliet wereldje heel hard, dat maakt het nog wel eens flink verwarrend.

 

Dat jij wel erg veel tijd neemt voor een keuze van een bepaald artikel is zo onderhand wel bekend.

Je zult wel gemerkt hebben dat de tijd je telkens weer inhaald omdat op het moment van de aankoop van het betreffende artikel het alweer achterhaald of End of Life is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met alle respect Michel. Wat is het verschil dan met uw testen van de receivers tot nu toe , die krijg jij toch ook dus feitelijk ook reclame met uw voorkeur er overdiudelijk in verweven.

De reactie van u in totaal tv van de gigablue was ik wel blij mee. Mede deze reactie en uw test heeft mij over de streep getrokken voor dit merk te gaan. Nog veel dank hier voor.

 

Het verschil is dat hier de aanbieder van de apparatuur geen enkele mogelijkheid heeft gehad om invloed uit te oefenen op de resultaten van de review.

 

Ik ben van mening dat dit bij de vrienden van totaalTV wel degelijk gebeurt is. Dat blijkt duidelijk uit de resultaten en feitelijke onjuistheden in diverse reviews.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link is weggehaald omreden dat er reclame gemaakt wordt.

Reclame is niet onpartijdig, er wordt geld voor gevraagd en gegeven om het product in de markt te zetten.

Heeft dus weinig of niets met kwaliteit uitstaande maar hoeveel eurotjes je wil schuiven om een goed woordje voor je te doen.

 

Bij Sat4all zijn we daar niet van gediend dus weren we die sites.

Genoeg uitleg hierover, dus terug naar het onderwerp.

 

Een niet commercieel opgezette vergelijking site voor satelliet ontvangers bestaat er naar mijn weten niet.

Je kan hier putten uit ervaringen van gebruikers maar ook daar moet je kanttekeningen blijven zetten.

De persoonlijke voorkeur speelt soms een (te) belangrijke rol.

De portemonnee overigens ook, er zijn er bij die voor elke nieuwe dure decoder gaan alleen omdat ze voor het zogenaamde allerbeste gaan. Veelal gebruiken ze niet alle mogelijkheden van het apparaat maar het lijkt dan wel (door de aanschaf) of ze er (veel) verstand van hebben. En klinkt natuurlijk lekker aan de borreltafel.

 

De beste decoder bestaat overigens niet, mijn mening.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook te zien, welke tijd je er wilt insteken. Niet iedereen, zal tevreden zijn met een linux receiver.

Ook worden hier bij bepaalden (en mogelijks wel terecht) de ci(+) gebruikers vooral de + afgeschilderd als zijnde dat je tig jaren achter hinkt. Ik ken er, die enkel willen werken met ci, en die zelfs boos zijn, dat er ooit softcams gekomen zijn, omdat dankzij met die softcams diverse aanbieders hun beveiliging serieus hebben opgevoerd.

Wat is een goede receiver? Wil je bijna altijd beeld, als je wil zien, geen gestoei met programmeren e.d., dan misschien een betere provider bak. Wil je dat wel, dan is dit moeilijk. Maar neem indien mogelijk eentje met ci(+) support.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar neem indien mogelijk eentje met ci(+) support.

 

De Gigablue boxen zijn momenteel de enigen waar enigma2 opdraait en die een officiele CI+ certificering hebben.

Al het andere, de VU+ series en de dreambox modellen draaien op gestolen certificaten.

 

Er gaat een hardnekkig sprookje de ronde dat opensource boxen niet ci+ gecertificeerd kunnen worden maar dat is niet correct.

Het kan allemaal prima maar het is nogal een langdurige maar vooral kostbaar verhaal dat officieel certificeren en de meeste fabrikanten hebben daar geen zin in en willen enkel cashen en laten support liefst over aan de diverse hobby image community.

 

Ik heb inmiddels sinds een week een Gigablue Quad Plus en mijn inmiddels 3 jaar oude HD03 met CI+ doet het er perfekt in!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alie kebab

Je vraagt een vergelijkingssite voor satellietontvangers.

Er bestaat een Duitse site die hier niet genoemd mag worden die testen verzamelt die door veel verschillende organisaties zijn uitgevoerd zoals de Duitse tegenhanger van de Nederlandse consumentenbond en 12 Duitse audiovisuele tijdschriften.

De testen van de apparatuur die door deze organisaties zijn uitgevoerd, worden verzameld op hun site.

Als je bijv. naar de Technisat DigiCorder HD S3 satelliet ontvanger kijkt, dan zie je dat die door 11 van die organisaties is getest en dat uit die 11 test de gemiddelde beoordeling wordt genomen in procenten. Je krijgt op deze manier dus een aardig betrouwbare weergaven, betrouwbaarder dan dat je de testbeoordeling van één vakblad zou raadplegen.

Regelmatig maakt deze site een testverslag van een bepaald product, bijv. satellietschotels, lnb's of satellietontvangers.
De diverse satellietontvangers bijv. worden dan verzameld tot één vergelijkende test waarbij de beoordeling loopt van 1 tot 5 waarbij 1 de hoogste beoordeling is. Deze wordt Testsieger (testwinnaar) genoemd.
Zo krijg je dus van diverse merken en typen een beoordeling.
Je kunt meestal een klein gedeelte van de tests door de verschillende organisaties is uitgevoerd zo lezen. Voor de volledige test moet een klein bedrag worden overgemaakt naar het tijdschrift die de test heeft uitgevoerd maar het komt ook voor dat je de volledige test gratis kunt downloaden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...