Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op dit moment kijken we satelliet én digitale tv (via Telenet-kabel) in onze woonkamer en keuken.

In de slaapkamers wordt tv gekeken via dvb-t (dochter) en kodi/xbmc (ouders).

Nu zoeken we een oplossing om het tv-aanbod van de dochter (11) iets uit te breiden.

Coax naar boven trekken is helaas niet mogelijk, dus we zoeken het elders.

Een tweede schotel hangen ook niet, haar kamer krijgt pas na 13 uur zon (dus foute richting sats).

Een slingbox is een mogelijkheid, maar toch redelijk duur en de vraag is dan of zij en wij tegelijk sat kunnen kijken ??

Mijn huidige satontvanger is de Clarke Tech 4100HD, waar ik zeer tevreden over ben, net zoals over mijn 4-sats multytenne.

Die Clarke Tech vervangen door twee VU's die  onderling signaal kunnen streamen is ook een mogelijkheid, maar dat is eveneens relatief duur en dan zit ik met het probleem dat ik wellicht een tweede smartcard van TVV moet aanschaffen?

Zijn er nog andere mogelijkheden (powerlines of iets dergelijks) of zie ik iets over het hoofd ?

Alvast bedankt voor het mogelijk meedenken.

Geplaatst:

tja, veel mogelijkheden zijn er niet, hé

geen coax mogelijk, geen antenne mogelijk, blijft enkel maar een netwerkverbinding over, en dan liefst per kabel en niet per wifi.

je zal dan 2 unix ontvangers nodig hebben (bvb vu inderdaad). In de vu in de living plaats je een maximaal aantal tuners want er zal minstens 1 tuner moeten gebruikt worden voor de dochter-aansluiting. Die heeft voldoende aan een eenvoudige vu met één tuner (de goedkope vu solo of zo).

de goedkope vu-solo zal dan via het network een tuner gebruiken van de vu in de living waarbij het beeld over het network naar de vu-solo gestreamed wordt.

in principe heft de dochter geen beperkingen : ze kan alle kanalen ontvangen die door die tuner in de living kunnen ontvangen worden.

in principe volstaat ook één TVV kaart, zolang ge niet over de grens van 4 simultane kanalen gaat, want dan kan die kaart "in strafmodus" geraken, met beelduitval. dus oppassen met het zetten van timers ......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Gigablue box met een ipbox erbij is een oplossing voor je probleem. Ip box heeft alleen een netwerk verbinding.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Geplaatst: (aangepast)

Heb op basis van de antwoorden wat extra research gedaan en vooral die gigablue oplossing lijkt me wat, want dat kan ook via powerlines, die ik sowieso al in huis heb...

Anderzijds ook wat info gevonden op een Duits forum over de dLAN TV SAT Multituner, die ook via het stroomnet werkt.

Ben er nog niet echt uit welke optie we gaan kiezen, maar alvast bedankt voor de input :)))

aangepast door pollegazon

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen