Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerst had ik een set van tv vlaanderen met een schotel van 64cm.

Nu deze is beschadigd door een ongeluk met verbouwingen heb ik mij een andere set aangeschaft.

Bij de set van tv vlaanderen had ik ook al ontvangst problemen, ook na deze 2x maal profesioneel was uitgericht.

Dus ik ben info gaan inwinnen en heb mij een nieuwe set aangeschaft met een sat meter.

De set bestaat uit:

Inverto quad monobloc 23mm LNB, 4,3° for 80cm dish

Triax tds 78cm schotel

Satmeter is de xsarius hd easy meter, deze hadden ze me aangeraden voor het gemakkelijke gebruik.

Heb alles geïnstalleerd en verschillende kabels geprobeerd maar krijg niks signaal of eender wat.

Uren liggen zoeken op internet over instellingen maar niks werkt.

Geen signaal te verkrijgen op de satmeter, alsook niet langs tv met ci module of de evo infinity box.

Heb de lnb al uitgemeten en deze werkt.

Hij staat bij mij vanachter op het plat dak met vrijzicht. dus geen obstakels of wat dan ook.

Wie kan mij verder helpen?

Mvg joris

Geplaatst:

Beste JO-DC

Welkom op dit forum

Duo-lnb's of monoblocken worden gemaakt voor schotels van 60 of 80-85cm breed. Een Triax 78 is 70cm breed.
Een Inverto 4,3 graden duo-lnb past in Nederland het beste op een schotel van 85cm breed en dat wijkt nogal af van de Triax 78 die slechts 70cm breed is. Je kunt dan ook beter de duo-lnb van TV Vlaanderen op die Triax 78 zetten om goede ontvangst te hebben.

Geplaatst:

Ok thx. Zal het morgen eens uitproberen. 

Is er iets bepaald dat ik moet instellen op de xsarius satmeter?

Dan ga ik die inverto terug sturen. Wel vreemd dat ze die combinatie mij aanraden.

Geplaatst:

Dat deze fouten gemaakt worden komt omdat veel mensen de maat van de schotel verkeerd meten. Een offsetschotel moet je altijd in de breedte meten, niet in de hoogte.

Daar komt ook nog eens bij dat bij een monoblock of duo-lnb de signalen beter iets te ver uit elkaar kunnen vallen dan te dicht bij elkaar want dan krijg je de signaalwolken op een plaats waar de feedhorns zijn vervormd vanwege de samensmelting van de twee feedhorns.

Geplaatst:

Ok thx. Zal het morgen eens uitproberen. 

Is er iets bepaald dat ik moet instellen op de xsarius satmeter?

Dan ga ik die inverto terug sturen. Wel vreemd dat ze die combinatie mij aanraden.

Hallo, JO-DC.

Bij het gebruik van de Xsarius satmeter moeten de instellingen en Diseqc 1.0 gelijk staan zoals

in je ontvanger. Na iedere wijziging in de satmeter moet er een bevestiging gegeven worden

om deze toe te passen. Om Astra 19°E (LNB1)in te stellen neem je best de zwakste transponder.

12722 H 23500 2/3. Voor Astra 23°E (LNB2) de frequentie van National Geographic Wild.

12207 V 27500 5/6. Je mag niet vergeten de skew van de lnb 11° schuin te zetten,

totdat je het sterkste signaal en kwaliteit krijgt. De kwaliteit is belangrijker dan de signaalsterkte.

Met een triax 78 cm zou dat geen probleem mogen zijn.

De satmeter rechtstreeks aansluiten op je lnb, zonder tussenkomst van de ontvanger.

Alvast succes!

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Geplaatst:

sprietje en satfeeds dx thx voor jullie hulp.

na paar keer te proberen is het eindelijk gelukt. 

wel met de blok van tv vlaanderen idd.

75% signaal sterkte beter kreeg ik het niet.

nog een vraag: bij die blok van tv vlaanderen waar moet je de tweede kabel op aansluiten?

op nr2 of 3 of 4?

Mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...