Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren de 4K (VTi) aangesloten op een suhd tv uit de 9000 serie van Samsung.

Na vele uren instellen is de beeldkwaliteit in het algemeen niet wat ik verwacht had.

Het lijkt dat op 1080p het beeld zelfs scherper/mooier is.

Wat ik ook raar vind, als de tv op 1080p staat, de resolutie (rechtsonder in de infi-balk te zien) toch op 2160 staat bij een uhd uitzending, terwijl deze niet op automatisch staat.

Is het zo, dat ik bij een uhd uitzending iedere keer de resolutie moet aanpassen bij instellingen, dus van 1080p naar 2160 en omgekeerd. Of moet de solo 4k voortdurend op 2160 en 60Hz staan?

Misschien dat ik iets in de 4k moet instellen. Heb de instelbalkjes van contrast etc. wel gezien in VTi, maar die springen terug op standaard als je ze hebt veranderd.

Heeft er iemand tips voor bepaalde instellingen, liefst met de instel waardes erbij?..

Op een uhd testuitzending met de 4k op 2160 ziet het er wel prima uit.

aangepast door Portuuno

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou je solo-4k gewoon op 2160/60hz zetten en deze het upscalen van 1080 en lager laten doen, kijk eens hoe het beeld dan is?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik zou je solo-4k gewoon op 2160/60hz zetten en deze het upscalen van 1080 en lager laten doen, kijk eens hoe het beeld dan is?

Zal het eens proberen Wiz.  Kan ik die functie bij instellingen vinden? Zal eens kijken. Dank alvast.

Geplaatst:

Sluit je Vu solo 4k rechtstreeks aan op je Samsung tv connectionbox,binnen VTI ga naar menu-instellingen-systeem-audio/video.

Video output HDMI

Modus 2160p

Refreshen rate multi

Meer is er niet nodig,ik bezit zelf ook een Vu solo 4k met een Samsung UHD tv en het werkt hier zonder problemen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...