Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wil draadloos programma’s opnemen met de 4K naar een NAS.

Hoe krijg ik de 4K in VTi aan de praat aub? Met device manager is het niet mogelijk.

Ze zijn allebei zichtbaar in de router.

Misschien de hdmi kabel tussen TV en 4K verwijderen en die plaatsen tussen 4K en NAS?

aangepast door Portuuno

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Je stelt op de 4k de opnamelocatie in oop de NAS zou ik zo zeggen of bedoel je nu iets anders

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Ik kan me zo voor de ogen halen dat Tonskidutch en Jürgen en nog een paar andere dit hier op het forum wel al een paar maal beschreven hebben.

Met de zoekfunctie zou dit wel moeten lukken

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Menu - instellingen - systeem - opname paden

aangepast door wolverine

Geplaatst:

een gedeelde map aanmaken op je nas, en de rechten instellen (kan voor cifs of nfs). In de netwerkbrowser van je Vu zie je dan die map en kan je een verbinding maken.

Geplaatst:

een gedeelde map aanmaken op je nas, en de rechten instellen (kan voor cifs of nfs). In de netwerkbrowser van je Vu zie je dan die map en kan je een verbinding maken.

Hoe ga ik dat doen carlo?

Geplaatst:

Vriendelijk dank 78 suited!

Vrij duidelijk, zal het zeker gaan uitvoeren.

Alleen beginnend op 3:40 en verder over dat password.

Heeft het over invullen als met samba wordt gewerkt etc.

Gewoon leeg laten?

Geplaatst:

Vriendelijk dank 78 suited!

Vrij duidelijk, zal het zeker gaan uitvoeren.

Alleen beginnend op 3:40 en verder over dat password.

Heeft het over invullen als met samba wordt gewerkt etc.

Gewoon leeg laten?

Als je met NFS werkt kun je het wachtwoord weglaten inderdaad.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Geplaatst:

Ben er al een tijd mee bezig en het werkt al gedeeltelijk.

De timer werkt en de Vu neemt op, maar de data wordt niet opgeslagen.

Ik heb de map ¨recordings¨ opgegeven als map waar de programma´s naar toe moeten, maar die is niet zichtbaar als ik probeer af te spelen.

Als ik met de Vu in de mappen kijk van de nas, dat zijn er heel wat, staat er overal een rood kruisje bij.

Kan dat te maken hebben met mappen delen etc.

Zal eens verder snuffelen..,wel vermoeiend.

Btw, waar moet ik de backups van de Vu naar toe sturen op de nas? Kan uiteraard wel op een usb stickje, maar heb ze liever ook op de nas.

Portuuno,

als je dat draadloos wilt gaan doen ben je dief van eigen portemonnaie

qua snelheid

de asus

Die Broadcom® TurboQAM™-Technologie erhöht die Wireless-N Datenübertragungsrate auf 600 Mb/s und erreicht somit eine 33% schnellere Performance

en

de SOLO 4K heeft geen wireless ingebouwd dus wordt het een WIFI usb-stick van 300Mbit/sec

en

de QNAP heeft 4 x* Gigabit RJ-45 Ethernet port (de 1000Mbit/s Lan Aansluiting)

dus

heel jammer van alle investeringen als je die verliezen voor lief wilt nemen

Als je met je LAN kabel aansluit ben je op top 1000Mbit/sec (het zogenaamd Gigabit netwerk) voor beiden dus ideaal.

zo dat wetende  volgt

hoe koppel je de VU+ aan de QNAP

mounten noemt men dat

voorwaarde a )

daarvoor moet eerst en vooral de samba worgroup identiek zijn

voor QNAP

- networking > windows > workgroup = WORKGROUP {case sensative dus met hoofdletters geschreven}

voor VU+

> is die al zo ingesteld onder /etc/samba/smb.conf op regel 8 bij VTI image

let wel: ook je PC moet in diezelfde workgroup zijn opgenomen

Als dat bij de QNAP anders was qua naam moet die nu na aanpassen eerst herstarten (dat duurt zo'n 5 a 6 minuten met luide piepjes etc)

en vanaf nu na de reboot van de QNAP zullen ook in de VU+ de mappen van de QNAP met een groen vinkje beschikbaar zijn bij aankoppelen via CIFS

eerder schreef ik al dat mijn voorkeur uitgaat naar een NFS aankoppeling, maar we nemen hier dus samba/CIFS

opdat iedereen dezelfde methodiek leert kennen

dan dien je in een van die standaard gedeelde mappen op de QNAP waar je de opnames wilt krijgen een nieuwe map aan te maken

op

/Public

/Multimedia

er zijn er meerdere en doe maar eigenwijs (dan lukt het natuurlijk niet)

ik maak onder /Public een mapje aan als Admin van de QNAP en dat heet letterlijk movie

dus

/Public/movie

nu pas zul je in de VU+ en alle andere enigma2 kassies gewoon kunnen aankoppelen per netwerkbrowser

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Portuuno,

de SOLO 4K heeft geen wireless ingebouwd dus wordt het een WIFI usb-stick van 300Mbit/sec

Een Solo 4k heeft WiFi ingebouwd.

Uit de specificaties:

WLAN 802.11n (bis zu 300 MBit/s)

Maar ik maak  liever gebruik van de bekabelde LAN poort!

Gigabit LAN (10/100/1000 MBit/s)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...