Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Begrijp er geen jota (meer) van.. dus ik zou niet durven eigenwijs te zijn Tonski..

Soms wordt geadviseerd om draadloos werken vanwege de Asus router, soms weer met een kabel.

Mij maakt het helemaal niets uit, als het maar werkt.

Nu gaat er een kabeltje van de nas naar de router en een hdmi naar de tv.

Ook een kabeltje van de Vu naar de router en een hdmi naar de tv.

Hoop dat dit ok is.

Ben al een hele tijd bezig om de Duitse site van 78suited te volgen met NFS.

Ok, ik zal het proberen, samba etc.

Vriendelijk dank, hoop dat ik het kan laten werken.

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Portuuno,

de link van 78suited gaat over een SYNOLOGY NAS

geen wonder dat je verward wordt

u heeft een QNAP NAS

Ik kan hetzelfde voor NFS aankoppelen en de QNAP als raadgeving opstellen, maar u zelf gaat van de hak op de tak

wat wilt U

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Beste Tonski,

Ik heb niets te willen en dat wil ik ook niet, alleen dat dat ding een beetje gaat werken.

Dus dat probeer ik door aangereikte info op dit forum.

Het is geen kwestie van hak op de tak hoor.

Voor jullie is het allemaal gesneden koek, geldt niet voor iedereen.

Bij windows staat inderdaad WORKGROUP ingevuld.

post-61928-0-29792200-1455567230_thumb.png

Geplaatst: (aangepast)

mooi op dezelfde pagina waar je was staat NFS als derde tab

klik daar op

dan stel je heel intuitief NFS in voor je gedeelde standaard mappen,

gesneden peperkoek

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Heb eerst eens eens de naam van het network (Ubuntu pc) veranderd, was niet goed.

Browseable in yes, read only op no. Kwam ik tegen na veel zoekwerk..

Moet nog wel even controleren. Staat op WORKGROUP!  We gaan vooruit..

Hierbij voor de zekerheid nog even de pagina:

post-61928-0-10817400-1455569509_thumb.png

aangepast door Portuuno

ja en daar

klik hier om de NFS toegangsrechten van de gedeelde map in te stellen

ps je ubuntu pc krijgt exact hetzelfde te zien als je de samba workgroup aangepast hebt,

maar het gaat hier eerst en vooral om de VU+

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Ok Tonski, heel veel dank, hierbij nog een pagina. Mag ik morgen nog eens doorgaan zo aub? Stop er even mee..

Heb deze pagina al vaak gezien, maar was toen verder helemaal dood, kon er niets mee.

Hoop met de nieuwe werkgroep dat het wel zal lukken.

post-61928-0-86642300-1455570708_thumb.png

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

Ok Tonski, heel veel dank, hierbij nog een pagina. Mag ik morgen nog eens doorgaan zo aub? Stop er even mee..

Heb deze pagina al vaak gezien, maar was toen verder helemaal dood, kon er niets mee.

Hoop met de nieuwe werkgroep dat het wel zal lukken.

Wie (Tonski?) wilt er zo vriendelijk zijn om deze instelling af te maken aub. Kom er niet uit.

Geplaatst:

wat lukt er niet ?

want met al die topics en antwoorden die je al gestart hebt ivm je router/NAS/vu zie ik door de bos het bomen niet meer :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Op bericht 23 toon je een foto. daar moet je een V-tje zetten op de mappen die je wilt delen. bvb multimedia.

Via je pc, kan je in de map multimedia bvb een map 4ksolo aanmaken.

Dan zoals anderen zeggen, gebruik je de netwerkbrowser, en zal je de naam van je nas zien staan. dan vraagt die of je een username en paswoord wil invullen.( ik heb speciaal een account voor mijn ontvangers gemaakt) Kies ja, en vul de username en paswoord in die je gekozen hebt. Indien juist, zal je de map multimedia zien staan, en kan je naar mijn voorbeeld de map 4ksolo kiezen. Dan vraagt die terug als er een username en paswoord moet, en klik je op neen. Dan kan je die mounten.

Bij opnamepaden, kan je dan kiezen voor die map, en alle timeropname's nemen dan die standaard map.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Ok Wolverine en sattv4iedereen,

Ik begrijp het volkomen. Als je posting 22 leest, zie je dat Tonski en ik bezig waren om tv programma´s op te kunnen nemen met de Solo 4k op de NAS.

Als ik op de Vu de webbrowser selecteer, zie ik mijn pc, de Vu en de NAS (IP´s en de naam) op de tv.

Selecteer ik de NAS, dan zie ik alle beschikbare mappen, alleen staat er een rood kruis in, dus kan ik ze niet bereiken. (posting 23)

Nog een kleine stap te gaan dacht ik (wat dit betreft), maar kom er niet uit.

Heb zoals Tonski eerder in dit topic aangaf een map Public/movie proberen aan te maken, maar zoals je op de afbeelding posting 23 kunt zien, kan ik die mappen die er staan niet aanvinken (waaronder Public), dus lukt dit ook niet.

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

ik hoop dat je op de NAS al een gebruiker aangemaakt hebt die genoeg machtigingen heeft om wijzigingen aan te brengen op de locatie van de nas.

bvb ik heb op mijn NAS een user vuduo aangemaakt met een paswoord die machtigingen heeft om te schrijven op de map die ik aangemaakt heb (bij jou zou dat dus public/movie moeten zijn)

daarna ga je op de vu naar menu ==> instellingen ==> systeem ==> netwerk ==> verbindingsbeheer ==> voeg een nieuwe netwerkverbinding toe.

Ikzelf heb dan alles met CIFS aangemaakt :

post-46482-0-98147300-1455989266_thumb.jpg

server share zou dan bij jou public/movie moeten zijn.

daarna sla je op en zou deze verbinding werkend moeten zijn.

als je verbindingen ok zijn dan ziet dat er zo uit :

post-46482-0-65294700-1455989388_thumb.jpg

anders staat er links op de hd een rood kruis.

Nu moet er natuurlijk nog een link gelegd worden om deze locatie te kunnen gebruiken als opnamelocatie (op de plaats van opname paden)

ikzelf heb dit gedaan door op de knop op de afstandsbediening te duwen die mij de filelist laat zien en dan terug te keren naar de locatie /net waar normaal dan de naam zou moeten staan die je opgegeven hebt bij lokale gedeelde map. je navigeert naar die map en duwt op de knop menu en dan kies je voor create bookmark.

dan ga je uit dit menu en ga je in het menu naar opname paden en zou je de juist aangemaakte bookmark moeten kunnen gebruiken.

hopelijk helpt dit

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...