Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan zoals anderen zeggen, gebruik je de netwerkbrowser, en zal je de naam van je nas zien staan. dan vraagt die of je een username en paswoord wil invullen.( ik heb speciaal een account voor mijn ontvangers gemaakt) Kies ja, en vul de username en paswoord in die je gekozen hebt. Indien juist, zal je de map multimedia zien staan, en kan je naar mijn voorbeeld de map 4ksolo kiezen.

Ok sattv4,

Moet ik als eerste username en password van de nas invullen of van de Vu?

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Sorry Wolverine, was aan het typen dus te laat.

Ziet er allemaal vertrouwd uit, heb inderdaad ook alles zien passeren op de tv.

Geloof dat ik onder Public een submap movie heb kunnen aanmaken.

Ben de nas aan het opstarten (opnieuw) dus dat duurt even..

Ik ga ermee aan de slag!

Geplaatst:

Als je nas niet constant aanstaat dan kan dit problemen geven met het verbinden naar de vu+

als je vu+ wel aan staat en je zet de nas aan dan gaat de vu+ de verbinding niet meer herkennen (bij de manier waarop ik mijn verbindingen maak) en dan los ik dit op door ofwel de vu+ herstarten ofwel in het verbindingsbeheer scherm de verbinding nog eens te maken.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

Wolverine,

Blijft een rood kruis geven:

Bij mij staat er in de verbindingseditor (van boven naar beneden resp.)

activeren

Sharename

CIFS share

192.168.0.0

/export/hdd

nee

rw

(gebruikersnaam)

(wachtwoord)

Wordt de Sharename: Public?

IP is van de NAS?

export/hdd wordt Public/movie

nee

rw

gebruikersnaam van de NAS?

wachtwoord van de NAS?

Wil je aub verbeteren waar nodig. Dan zou het toch moeten lukken??

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

sharename daar kies je zelf voor wat  het is : bij wijze van spreken noem je die piplahoi

Ip is inderdaad Ip adres van de nas

export/hdd wordt Public/movie

gebruik als hd vervangen ga jij op ja moeten zetten omdat je deze wil gebruiken om op te nemen.

gebruikersnaam en wachtwoord is inderdaad van de user die je aangemaakt heb op je nas speciaal voor gebruik op de vu+

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Bij de NAS-naam en IP van de verbinding staat bij actief/niet actief een groene vink (ok dus), alleen in dezelfde regel bij het schijf icoontje (verbonden/niet verbonden een rood kruis).

Ik heb wel een NAS naam en daarbij een gebruikersnaam en een wachtwoord aangemaakt. (tij geleden al)

Ik neem aan dat je dat in je laatste regel bedoelt?

Zou toch moeten werken.....

Geplaatst:

kan je daar eens een screenshot van doorsturen?

dit kan je doen door in de openwebif van je ontvanger dit te doen (door gewoon ip adres van je ontvanger in de adresbalk van je internet browser te typen)

Geplaatst:

het rode kruis duidt er natuurlijk op dat er iets niet goed is.

maar van hier kunnen we natuurlijk niet zien wat het precies is.

ben je zeker dat je map public/movie bestaat op de nas?

ben je zeker dat de gebruiker en username juist zijn die je ingeeft?

en heeft deze user rechten om read/write te doen op deze locatie

Geplaatst: (aangepast)

Ok, heb het gevonden, maar geeft alleen maar de zender weer, dus geen ander info.

je moet daar kiezen voor screenshot osd net rechtsboven het beeld van de zender dat je ziet

aangepast door wolverine

Geplaatst:

ik denk dat je locatie niet Public/movie is maar : DataVol1/Public/movie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...