Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik ben eens aan het experimenteren met een selfsat hd30. heb enkel die, maar geen statief o.i.d., om hem aan te hangen, en nee gaten boren mag niet.

Aan de foto's zal je zien, dat ik ver van klaar ben, maar ik kon toch al de 19,2° ontvangen met signaalsterkte 90% en signaalkwaliteit 70%. dit op een ferguson mini ariva ontvanger.

Maar zou ik een statief plaatsen om 23 te ontvangen, een tegelvoet, of iets anders?

Of zal ik me tevreden moeten stellen met 19,13,28 en andere sterke satellieten?

post-40019-0-46320800-1455279786_thumb.jpg

post-40019-0-25018800-1455279795.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik mag hier geen reclame maken, maar verschillende Duitse Webshops

hebben voor wat betreft de schotelophanging vele oplossingen zondedr ""boorwerk""

Zoek maar eens op Google.de met de zoekterm ""fensterhalterung Sat schussel""

Geplaatst:

Dit lijkt me zeer interessant.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik zie ergens deze tekening/foto:

post-40019-0-92673400-1455404418.jpg

Gaat het hier over hetzelfde?

er staat: SELFSAT ORIGINAL FENSTERHALTERUNG FÜR H30 / H21 ANTENNEN

google maakt er: SELFSAT OORSPRONKELIJKE VENSTER MOUNT VOOR H30 / H21 ANTENNES van.

is dit deze?

alvast bedankt.

Geplaatst: (aangepast)

Hier nog even een foto vanaf de buitenkant genomen.

Alleen kun je die twee omhoog stekende punten van de plaat beter omlaag zetten, dan heeft de beugel meer steun en komen ze niet voor het raam te zitten.

post-60869-0-37684300-1455404810_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik heb hier nog een inline versterker liggen. Kan dit bij een tekort op 23 een oplossing brengen, of maak ik het enkel erger? Versterkers zijn niet altijd een wondermiddel.

• Moderator
Geplaatst:

Wat er niet is kan een versterker niet versterken.

Een grotere schotel is de beste versterker.

Een ruisarme LNB kan ook verbetering brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste sattv4iedereen

Dat zijn inderdaad de twee onderdelen die je nodig hebt om van de standaard meegeleverde bevestigingsonderdelen een raambevestiging te maken.
De brede plaat die op de voorgaande foto's te zien zijn, is de muurbevestingingsbeugel waar de zeskante buis in gestoken wordt.
Met deze twee extra onderdelen, kun je daar een raambevestiging maken.
Die zie ik in Duitsland al voor €9,90 te koop.
Maar met de twee foto's in bericht 5 en 8 zou ik toch eerst maar eens even goed bekijken of dat ook bij een houten raam gebruikt kan worden. Dat is toch allemaal wel wat dikker.

Geplaatst:

Het is een raam zoals op de foto. En uiteraard wat er niet is kan niet versterkt worden, en een versterker is geen wondermiddel.

Enfin, vanavond weer thuis, en kan het testen weer verder gaan, en mijn bevindingen posten. En eens zien, om die raambevestiging te gaan bestellen, om die vrijdag te gaan testen.

Geplaatst:

Hier nog even een foto vanaf de buitenkant genomen.

Alleen kun je die twee omhoog stekende punten van de plaat beter omlaag zetten, dan heeft de beugel meer steun en komen ze niet voor het raam te zitten.

Kan het raam dan nog dicht?

Geplaatst:

Ja wie kan er beter bekijken dan jij zelf of met dat haakse beugeltje het raam dan nog open of dicht kan. De muurplaat die al in je bezit moet zijn, kun je het beste met de punten omlaag monteren. Dan heeft die betere steun tegen het kozijn en die ondersteuningsstrip kun je misschien het beste aan het einde van de vensterbank monteren zodat je een goede ondersteuning hebt bij de antenne. Het zal wel de bedoeling zijn dat je die iets verbuigt zodat de zeskante pijp horizontaal hangt.

Geplaatst:

Zal een en ander eens zien, heb net die vensterraam bevestiging besteld, en vrijdag zien, hoe ik het een en ander goed krijg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...