Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben toch even op zoek geweest naar de 23 astra 2 en gevonden met signaalsterkte die redelijk is, maar met slechts 10% kwaliteit.

post-40019-0-61279800-1455551238.jpg

Heb geprobeerd met een inline versterker, maar ik vrees dat die verouderd is, en zijn werk niet meer doet:

post-40019-0-67936300-1455551286.jpg

Maar ik ontvang wel goed de hotbird. Benieuwd of ik de 16° zou ontvangen en nog andere?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste     sattv4iedereen

Toevallig dat ik de onderdelen zag die standaard met de Selfsat worden meegeleverd. Daar zitten de raambevestigingsonderdelen toch bij?, zie bijlage. Waarom moest jij die apart bestellen?
Als je meerder satellieten wilt ontvangen, dan kun je beter de speciale Selfsat rotor aanschaffen. Dan kun je flink wat satellieten ontvangen, zie bijlage.

post-60869-0-12137600-1455552540.jpg

post-60869-0-68295700-1455552544.png

Geplaatst:

@ sprietje, die zitten er helaas niet bij. Die motor lijkt leuk, maar mijn opstelling kan niet blijven staan. Ik moet die iedere keer als ik wegga of ga slapen die binnenhalen, anders zou het kunnen zijn, dat een voorbijganger die meeneemt. zie foto. Maar toch benieuwd of dit motortje werkt via diseqc?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

In dat geval zou je eigenlijk zelf een beugel moeten (laten) maken die je fatsoenlijk op die granieten vensterbank moet kunnen klemmen zodat die telkens weer 100% hetzelfde hetzelfde staat.

• Moderator
Geplaatst:

Waarom zo moeilijk?

Er zit een luik naast het raam, ik zou daar 2 haakjes aan maken waar je de vlakschotel in kunt haken, waardoor die meteen goed gepositioneerd zit.

Desnoods maak je een clip beugel die je kunt vasthaken op het scharnier van het luik.

Als 3e mogelijkheid schroef je de vlakschotel op het luik.

Na het tv kijken het luik dicht en niemand kan erbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die luiken zijn rot, en daar een schotel aan hangen, dan valt die sneller op de grond, dan dat ik hem kan vasthaken.

Ten 2de, mag er aan het zicht niks veranderen, die vast hangt gevezen. Ik moet werken zonder vijzen o.i.d.

Ik doe het verlopig zo, en ik vind astra 19, binnen de minuut. 

Ondanks het beschermd statuut, ben ik al zeer blij, zo weer van mijn favoriete zenders te kunnen genieten. En dat 23° nu zeer pover is, zal ik erbij moeten nemen zeker?

Geplaatst:

Vandaag het venstersteun toe gekregen. Ik heb het gemonteerd, maar erg fijn werkt het niet  :( .

Er is een uitsteeksel aan het raam (zie foto's), die het niet gemakkelijk maakt om de schotel uit te richten of beter te monteren.

De schotel komt nu net voor het raam, en ik weet niet of voorbijgangers daar moeilijk kunnen over doen?

Hieronder wat foto's:

post-40019-0-96830000-1455879936.jpg

post-40019-0-52955800-1455879953.jpg

Misschien zijn er nog betere oplossingen?

Geplaatst:

Als de Astra 23,5 in de richting staat zoals de antenne nu staat, dan kun je best een stuk van de zeskante buis afzagen zodat deze korter wordt. De antenne zal dan minder ver buiten de vensterbank uit steken.
Verder zie ik dat je de skew van de schotel nog steeds op nul hebt staan, dat komt de ontvangst niet ten goede.

Geplaatst:

Op hoeveel graden zet ik de skew ongeveer?

Als ik het venster opendraai, dan gaat de antenne zakken.

Geplaatst:

Dat ligt er aan in welke plaats de antenne ongeveer staat.

Je hebt er ooit een foto van doorgestuurd. Het is in dat gebouw.

Geplaatst:

Je beeld zal wel even weg vallen als er iemand voorbij loopt......ook iets leuk om een balletje op te mikken.

Hier valt dat in de boerenbuiten nog goed mee. Misschien slechter als er de vrijdag en zaterdagavond een feestje is in de zaal hierachter. Maar dan kan ik hem binnenhalen.

Geplaatst:

Misschien wel 5000 berichten later weet ik echt niet meer waar dat ergens is. Stuur anders even een persoonlijk bericht.
Maar als er regelmatig mensen van een feestzaal langs lopen, is het misschien toch verstandig twee haken te maken die je over de luiken kunt hangen. Dan hangt hij hoog zodat wandelaars er niet makkelijk bij kunnen.

Geplaatst:

Er is een uitsteeksel aan het raam (zie foto's), die het niet gemakkelijk maakt om de schotel uit te richten of beter te monteren.

Bedoel je de lek-dorpel, die onderaan het raam zit?

Als ik het venster opendraai, dan gaat de antenne zakken.

Als je de beugel nu niet vast op de onderkant van het kozijn kunt klemmen, doordat je rekening moet houden met de lekdorpel erboven, dan kun je een extra latje aan de onderkant ertussen zetten. Daardoor steekt het hele beugeltje wat verder naar buiten, en is er voldoende ruimte voor de lekdorpel.

En dan zit dus ook het hele beugeltje beter klem, zodat-ie niet zakt als je het raam weer opendoet.

Of zie ik het niet goed op je fotoos?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...