Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Bestaat er ergens iets waar men kan zien welke de beste schotel(s) zouden zijn volgens wat iemand wil bereiken?

bvb locatie en gewenste sat's ter ontvangst.

Best een onafhankelijke plek natuurlijk.

Zodat men echt kan voortgaan op de gegevens.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

Ja, dit forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Hallo,

Bestaat er ergens iets waar men kan zien welke de beste schotel(s) zouden zijn volgens wat iemand wil bereiken?

bvb locatie en gewenste sat's ter ontvangst.

Best een onafhankelijke plek natuurlijk.

Zodat men echt kan voortgaan op de gegevens.

De specs van de schotel bekijken. Zal je zien dat de schotels met de meeste rendement ook tot de het duurdere segment behoren.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Veelal het Duitse spul, Kathrein, Fuba zijn behoorlijk goed of misschien wel de besten. 

Materiaalkeuze is zeer goed en voelt allemaal zeer goed aan heb ik ervaren.

Verder ben ik gecharmeerd van Visiosat, Cahors heet dat tegenwoordig. Die maken kunststof schotels zoals de BigBisat. Erg duurzaam en goed te noemen ook.

Doorsnee spul als Triax is prima maar niet meer dan dat. 

Antwoord op je vraag heb ik niet, hangt af van wat je wil zien en hoe handig je ook bent...

aangepast door erwinnaar
Geplaatst:

Veelal het Duitse spul, Kathrein, Fuba zijn behoorlijk goed of misschien wel de besten. 

Materiaalkeuze is zeer goed en voelt allemaal zeer goed aan heb ik ervaren.

Verder ben ik gecharmeerd van Visiosat, Cahors heet dat tegenwoordig. Die maken kunststof schotels zoals de BigBisat. Erg duurzaam en goed te noemen ook.

Doorsnee spul als Triax is prima maar niet meer dan dat. 

Antwoord op je vraag heb ik niet, hangt af van wat je wil zien en hoe handig je ook bent...

Hallo,

Zo'n BigBisat heb ik reeds staan, Duurzaam, ok, maar ik denk, (dacht) er net aan iets anders te gaan proberen daar ik met foutmeldingen zit in de opgenomen ts bestanden 23°O

• Like 1

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

En bij welk weer krijg je die foutmeldingen.

Plaats eens een foto van je schotel recht van voren genomen zodat de lnb's goed zichtbaar zijn.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

En bij welk weer krijg je die foutmeldingen.

Plaats eens een foto van je schotel recht van voren genomen zodat de lnb's goed zichtbaar zijn.

Onafhankelijk van het het weer. Dus altijd.

Ik zal in het weekend eens een foto nemen.

Wat ik wel nog wou zeggen, is dat het niet steeds zo geweest is.

Enkele weken geleden was alles nog ok.

Ik probeer te achterhalen wanneer het begonnen is.

Ik maak ook een printdump van de signaalzoeker in het weekend.

Bedankt voor de aangereikte hand alweer.

Geplaatst:

Als jij met slecht weer momenten hebt dat je die storing wel of niet hebt en bij mooi weer die storing ook soms hebt, dan lijkt het me niet aan de schotel te liggen maar aan iets anders.

Als jij met slecht weer momenten hebt dat je die storing wel of niet hebt en bij mooi weer die storing ook soms hebt, dan lijkt het me niet aan de schotel te liggen maar aan iets anders.

Eigenlijk heb ik het altijd op de 23°O.

Goed of slecht weer.

En voordien nooit, noch bij slecht noch bij goed weer problemen.

Even de opstelling schetsen.

VU+Solo² en VU+Duo².

Bigbisat schotel, 4 Quad LNB's,

4 schakelaars,

Van elke LNB 1 aansluiting naar 1 schakelaar.

Nadien de coax kabels van 2 schakelaars naar VU+Solo² en 2 coax kabels naar VU+Duo².

LNB's zijn zo op de Big Bisat geplaatst dat ze dienen voor Astra 1; 2; 3 en Hotbird.

Of ik nu de opnames op 23°O maak op de Solo², dan wel op de Duo² ( want dat probeerde ik reeds, steeds op de 23°O is het van Jetje.

Ik denk dan, a aan de ontvangers kan het haast niet liggen, aan de schakelaars ook niet daar de andere geen problemen geven.

Aan de kabels van de LNB's naar de schakelaars ook niet daar het dan alle vier de eindjes zouden moeten zijn.

Enkele de LNB blijft imo dan over.

Ik denk dat op het moment ik op het dak raak in het weekend voor de foto, ik meteen even de LNB op 23°O wissel en dat al even bekijk.

aangepast door Denisdaf

Geplaatst:

Begrijp ik nu goed dat je alleen maar problemen hebt als je opneemt van de Astra 23,5 en nooit als je rechtstreeks kijkt?

Ik kijk haast nooit rechtstreeks.

Ik ben haast nooit thuis tijdens de week, maar dan wordt er juist alles opgenomen en gaat mee op de laptop in de vrachtwagen.

Daar ik ook veel verzamel, en dus bijhou, worden de bestanden met videoredo van "bagage" ontdaan en dan opgeslagen.

Bij dat editten krijg ik dan de foutmeldingen he.

Ik heb al een afbeelding op de hdd gevonden,post-68712-0-81226600-1455643410_thumb.jpg

post-68712-0-48182200-1455643371_thumb.jpg

aangepast door Denisdaf

Geplaatst:

Welke softcam gebruik je?

Oscam

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...