Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik heb het nog eens allemaal ingegeven en krijg dit als resultaat.
Zo had ik destijds alles opgebouwd, en geplaatst. Werkte goed tot zoals gezegd tot op een bepaald moment de fouten in Videoredo zich begonnen te laten zien.

Install location datas
Longitude 4,338 Latitude 51,016 Country BE
Antenna setting datas Elevation 29,92 ° Azimut 161,15 °    
S 0 ASTRA 2 / 28,2°E 9,79 ° S 1 ASTRA 3B / 23,5°E 4,69 ° S 2 Align ASTRA 1 / 19,2°E 0 ° S 3 Hot Bird / 13°E -6,78 °

Als ik nu eens de Astra 3 in het midden zou zetten, en dan verder alles aanpassen aan die situatie, zou dat helpen of is dat bij deze soort van schotels niet belangrijk?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Doet het probleem zich ook voor bij het herbekijk nog van het programma op de ontvanger zelf?

Want je spreekt hier over videoredo misschien zit daar de fout?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Doet het probleem zich ook voor bij het herbekijk nog van het programma op de ontvanger zelf?

Want je spreekt hier over videoredo misschien zit daar de fout?

waarschijnlijk heeft videoredo er niets mee te maken, Astra 1, 2, en Hotbird opnames geen probleem namelijk

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Is er niets opgenomen of blokjes of nog iets anders?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Is er niets opgenomen of blokjes of nog iets anders?

k bedoel, bij opnames op de andere sats, geen probleem

Geplaatst:

Nieuwe LNB voor Astra 3 geplaatst, opname gemaakt, nog steeds fouten zoals voorheen.

Mijn conclusie tot nu is dan dat de vorige LNB in orde was.

Wat is de volgende stap om te weten te komen waar het dan wel kan zitten?

Ik begin er toch over na te denken om een meter te kopen om zaken zoals BER metingen en zo meer te kopen.

Mijn idee is om de Xsarius Satmeter HD Combo Plus Pro Spectrum in huis te halen.

Wat zijn de meningen over dit apparaat?

• 3 weken later...
Geplaatst:

het lijkt erop, die oude LNB is te ver vooraan in de houder geplaatst

als de nieuwe ook zo staat is er geen winst?

bovendien is de skew van elke LNB dus per satpositie vreemd als ik het aan de hand van mijn eigen t55 bekijk.

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst:

Al opgelost? 

Ander stuk kabel uitgeprobeerd? 

Nog niet opgelost.

En ik heb voorlopig nog geen ander eind coax geprobeerd.

Ik had ook al in die richting gedacht, al zijn daar enkele bedenkingen als zou het in die richting kunnen zijn.

( Ik ga het zeker eens bekijken hoor, one never know. )

Maar de redenen waarom ik daaraan twijfel zijn de volgende.

De lange coax die van de switch komt kan het haast niet zijn, daar ook de signalen van Astra 1 astra 2 en Hotbird over diezelfde coax komen en die sat signalen hebben geen fouten.

Wat wel nog kan zijn, is, dat het ALLE verbindingen tussen De LNB voor Astra 2 zijn, en ik zeg alle verbindingen, daar ik het op beide VU+ sen heb, en die krijgen dus respectievelijk alle twee signalen over die 4 korte eindjes coax komende van de LNB's en gaande naar de switches.

En ook daar heb ik weer mijn bedenking bij, het kan toch haast niet dat al die kabel goed waren, en plots dan weer allemaal dezelfde fout vertonen met de gekende gevolgen van dien.

Maar, even 4 eindjes coax maken is inderdaad niet de grote moeite.

Ik probeer het eens.

Tussendoor even dit.

Ik wil nog eens iedereen die in deze draad meeloopt en een tip hier of daar meegeeft, bedanken voor de inzet.

En ook even vermelden, dat alle coaxkabels hier steeds van degelijke waterdichte krimpconnectoren worden voorzien, en dat met een tang die ook door prof’s worden gebruikt.

Geplaatst:

Kan je dan misschien de lange coax die vanaf je schakelaar richting binnen gaat niet rechtstreeks aansluiten op die LNB van 23.5 graden?

Dus 1 kabel lopend vanaf 23.5 rechtstreeks naar je ontvanger? Als dat goed gaat zit het probleem dus tussen LNB tot en met schakelaar...eerst zoals je al aan het doen bent zaken uitsluiten.

Geplaatst: (aangepast)

dat is een goede suggestie erwinnaar, daarmee kun je heel snel tussenliggende schakels in de keten overbruggen

overigens is wel te hopen dat de receivers ook up to date zijn (sommigen vergeten dat of hebben het zelfs uitgeschakeld)

aangepast door Tonskidutch

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst:

Kan je dan misschien de lange coax die vanaf je schakelaar richting binnen gaat niet rechtstreeks aansluiten op die LNB van 23.5 graden?

Dus 1 kabel lopend vanaf 23.5 rechtstreeks naar je ontvanger? Als dat goed gaat zit het probleem dus tussen LNB tot en met schakelaar...eerst zoals je al aan het doen bent zaken uitsluiten.

De daarvoor benodigde kabel heb ik net klaar gemaakt, ben gisteren even een nieuwe rol gaan halen en daar ga ik seffens het dak mee op.

Ttz, ik ga het seffens laten doen, want ik zit zelf met een probleem wat waarschijnlijk dinsdag as als kapotte meniscus zal worden geplaatst.

BTW, ik heb juist even op de signaalzoeker van de bewuste lijn gekeken. Signaal is wisselend tussen 98 en 99% en de AGC balk staat op 86%

Geplaatst:

Zo, 1 eind coax tussen LNB en Switch afgekoppeld.

Van die aansluiting op de LNB rechtstreeks naar VU+,

Beide coax die er voordien aan zaten er af, en de directe lijn er alleen op aangesloten.

Iets dat me meteen raar overkomt, is dat ik op de signaalzoeker GEEN signaal krijg, doch wel beeld en geluid heb.

Ik heb in deze fase nog geen nieuwe scan gedaan.

Ik ben nu aan het opnemen, en daarbij is het nog eens extra raar, ik kan gelijktijdig Één en Canvas opnemen.

Ik ga het nog een tijdje laten lopen zo, en kijk dan na wat Videoredo er mee doet.

Ik ben tussen haakjes ook even gaan kijken naar de bestanden van vroeger, en wat blijkt?

Het is ongeveer vanaf beging vorig jaar dat er in Videredo meldingen kwamen aangaande de genoemde fouten.

Geplaatst:

Het mocht niet zijn.

Ik heb twee zaken gelijkertijd gedaan.

A, coax tussen LNB en switch ertussenuit, en rechtstreeks van LNB naar VU+, en de LNB een beetje naar achteren geschoven, maar geen verschil in foutresultaat

Geplaatst:

Ik gooi hier even een tussenvraag in het gesprek.

Zou het een verschil kunnen geven als ik bvb de schotel eens zou anders configureren, zodat niet Astra 1 LNB in het center staat en de schotel dus op Astra 1 staat uitgericht, daar eens zorgen dat ik de LNB voor Astra 3 in het center zet, en de schotel dan natuurlijk op Astra 3 zou uitrichten?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...