Ga naar inhoud


signaal vermindering Duitse zenders


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Laatste paar weken problemen met het signaal van ZDF ARD WDR zowel HD als SD, schotel hangt er al 20 jaar. Hebben hier meer mensen last van ? De schotel ( 80 cm )staat trouwens wel afgesteld op Hotbird, met Astra 19.2 ernaast.

Ik zit dus in Zuid Spanje. Nederlandse zenders geen probleem op SD, ik dacht altijd dat de Duitse zenders veel meer signaal hadden op SD.

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is er misschien een gedeelte van je LNB aan het stukgaan.

De Duitsers zitten grotendeels in de lage band.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste Duitse zenders zijn ook horizontaal gepolariseerd.

En in de lage band.

 

Of je hebt een corrosie probleem, en komt er geen 18 Volt meer aan op de LNB, of je LNB heeft een aantal kwadranten die niet meer goed werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoeveel signaal heb je nog op die zenders

anders schotel of lnb eens terug afstellen .....

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke 5 jaar schotel en lnb vernieuwen en kabels inspecteren dan heb je nooit problemen

 

Hmm hmm.....  tja, en om de 2 jaar een nieuwe auto kopen scheelt ook veel gedoe....  :sick:

 

wel een erg dure oplossing

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke 5 jaar schotel en lnb vernieuwen en kabels inspecteren dan heb je nooit problemen

 

Dit is inderdaad de beste tip van 2016 tot nu toe.

 

Als je zeker weet dat je schotel niet kwa afstelling verschoven is, dan zou inderdaad de LNC een probleem kunnen hebben en een "gat" in de frequentieband kunnen hebben. Dat kan ook komen door corrosie van de aansluiting buiten.

Ik weet niet of de zee daar door het zout snellere corrosie veroorzaakt dan meer landinwaarts.

 

Is  de LNC een quattro of Quad type. Het verschil is of er wel of niet een ingebouwde diseqc switch in zit.

Gaan de aansluitingen van de LNC direct naar de ontvangers of zit er nog een switch ergens tussen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft hier een Astra 19.2 en Hotbird opstelling.

Dat kan dus zijn een monoblock met ingebouwde switch of twee LNB's met diseqc switch.

Ik vermoed een twee LNB's opstelling, TS is hier niet duidelijk over.

De schotel is volgens schrijven van TS 20 jaar jong, dat hoeft op zich geen probleem te zijn.

Het kan wel een probleem zijn als het monoblock of de LNB's 20 jaar jong zijn.

Dan zou ik er verder geen tijd aan besteden en het zaakje vervangen.

Niet alleen vanwege dat de apparatuur nog zo jong is maar binnen enkele maanden zijn de Nederlandse SD zenders niet meer via Astra 19.2 te ontvangen en moet de schotel opstelling toch verbouwd worden om de Nederlandse HD zenders op Astra 23.5 te kunnen ontvangen...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel heeft een twin op hotbird en een quatro op astra 1 ( die er links naast hangt ) aangezien ik nu ook problemen heb op hotbird zal de schotel wel een stukje verschoven zijn. Heb even van een momenteel ongebruikte twin lnb een coaxje gelegd naar mijn 2 diseqs, en hiervan is het beeld goed op Astra 1. Tussen de diseqs zit zo'n 40 mtr. coax aan een stuk, dus zonder koppelingen.

 

Dus morgen maar eens even kijken, om het een en ander beter af te regelen.

 

Ik heb al lang een andere schotel hangen op 23.5

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...