Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allen,

Ik heb een vraagje over het veld in oscam readers (oscam.server) ---> localcards?

Ik kan in de beschrijving of nergens anders iets terug vinden over dit veld.

Is dit bedoeld om de lokale kaart hier in te zetten bijvoorbeeld 0100:00006A ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Dreaming of a ...

Geplaatst:

Dat heeft alleen zin op een proxy share reader, feitelijk dus alle kaarten die niet met een of andere reader direct op het apparaat zit waar oscam op draait.

Middels deze parameter kun je bv aangeven dat caid 0100 en caid 1830 op deze network reader toch als zijnde "lokaal" aangemerkt dienen te worden. De parameter is dus bedoelt voor lokale kaarten die niet direct aan de lokale oscam zitten maar wel ergens anders in je lan netwerk. Als je nu gebruik maakt van de optie "local cards first" dan wordt de netwerkreader toch voorrang gegeven omdat je aangegeven hebt dat caid x, y, z als lokaal gezien moet worden.

Geplaatst:

Theparasol dank je wel voor het snelle antwoord. Ik begrijp hieruit dat als de kaart in de huiskamer box zit dat op de slaapkamer deze toch ook als lokaal gedefinieerd kan worden in Oscam.

p.s. deze parameter wordt niet in de "manual" van Streamboard beschreven.

Dreaming of a ...

Geplaatst:

Grappig dat jullie manual en handleiding tussen aanhalingstekens schrijven. Er is inderdaad weinig documentatie over te vinden.

Ik hoor graag dat ik het bij het verkeerde eind heb en sta open voor goede tips van tutorials e.d.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...