Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste kenners,

Wij gaan rondreis door griekenland maken met onze caravan. Ik heb een CD abonnement, duo lnb en een 90 cm schotel ontvanger een M7.

Forum afgezocht en oude berichten gelezen maar geen antwoord gevonden of ik ontvangst heb in Griekenland.

Geplaatst:

Zelfs op Kreta gaat het wel lukken met een schotel van 90cm.
Maar welke schotel heb je precies? Welk merk? Is die 90cm in de breedte gemeten of in de hoogte?
Welke duo-lnb heb je? Is dat die van CanalDigitaal? Is het een andere, geef dan het merk en typenummer even op.

post-60869-0-32902500-1455550266_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Hartelijk dank voor je snelle reactie en de duidelijke footprint.

Kan momenteel mijn 90cm schotel niet bekijken, ligt thuis in de berging. Wij zijn nu op wintersport in Oostenrijk met de standaard schotel. Prima ontvangst, behalve als t hard sneeuwt.

Ik heb de standaard lnb van CD. Er staat op GTSAT

GT-MO3, monoblock Single 3 degree 23mm LNBF, Input:10.7-12.75 GHz, L.O.:9.75/10.75 GHz

De gegevens van de schotel volgen volgende week.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Klopt. Op kreta goede ontvangst van de 23,5. Wel minimaal 80cm schotel (in de hoogte gemeten) gebruiken. Dit heb ik trouwens al vaker vermeld.

System Administrator (niet van deze site)

• 2 weken later...
Geplaatst:

OK beste JandeCaravanner, dat is dus een Triax 88. Tja, daar doe je met die GTSAT GT-MO3 niet veel mee.
Op Kreta vallen de signalen van de Astra 19,2 en 23,5 met een Triax 88 78mm van elkaar. Bij de GT-MO3 staan de koppen 38mm van elkaar, een afwijking van maar liest 40mm. Daar kun je echt helemaal niets mee.
Maar waarom zou je nog een duo-lnb nemen. Nagenoeg alle zenders van CanalDigitaal zitten op de Astra 23,5. Als je dus een enkele lnb neemt en je richt de schotel op de Astra 23,5, dan heb je toch nagenoeg alle zenders?
Heb je een M7 SAT 801, dan kun je eventuele nieuwe zenderlijsten via de Astra 23,5 binnenhalen. Heb je een andere ontvanger van M7, dan zul je de schotel even naar de Astra 19,2 moeten richten om daar de nieuwe zenderlijsten te kunnen binnenhalen. Maar ik verwacht geen grote veranderingen meer in de zenderlijst dus zelfs dat is niet nodig.
Koop meteen een goede lnb, een Inverto Black Ultra. Die koop je voor minder dan €10,-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen