Ga naar inhoud


TV met ingebouwde DVB-S2 tuners. Ervaringen?


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

Ik heb een Rebox 9000HD PVR waar ik al tijden problemen mee heb (vastlopende harde schijf). Daar erger ik me al jaren aan.

Ik heb een 14 jaar oude LCD TV die zachtjesaan wel aan vervanging toe is. Vlekken in het beeld en afnemende lichtopbrengst. Met 26" begin ie ook een beetje klein te worden (lees: kippigheid komt met de jaren...)

 

Dus dacht ik; laat ik eens kijken naar een nieuwe TV waar al een dubbele DVB-S2 tuner in zit en een USB 3 poort zodat er een externe HD of stick kan worden gebruikt voor opnemen. 2 Vliegen in 1 klap nietwaar?

Na heel veel reviews lezen, vierkante ogen en een rioolpijp vol verwerkte koffie ben ik er min of meer wel uit dat het een Panasonic  TX-40CX800 óf een Panasonic TX-43CX750 moet worden. Beiden beschikken over de juiste tuners en 2 aansluitingen voor satelliet aansluiting.

 

De vragen:

- heeft iemand al ervaringen met TV's met ingebouwde sat tuners en zo ja, hoe bevalt dat?

- klopt het dat ik - net als in bij de Rebox - slechts 1 Canal Digitaal smartcard nodig heb + een CI+ module? Ik las ergens dat je 2 kaarten + CI modules nodig hebt om kanaal A te kijken en kanaal B te kunnen opnemen, maar daar geloof ik niets van.

- Hoe komen de kanalen binnen als je de tuners naar kanalen laat zoeken? Is er gebruik te maken van de CD fastscan lijst of komt gewoon alles ongesorteerd binnen?

 

Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Bij voorbaat dank!

 

Groet, Dward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb meerdere TV's met ingebouwde sat tuners.

De enige sat tv tuner die ik gebruik is in het weekend huis.

 

Met een kaart en een CI module kan je een programma decoderen, of het programma waar je naar kijkt,of het programma wat je opneemt. Sommige toestellen hebben 2 CI slots, je zal dan 2 kaarten en 2 CI modulen moeten gebruiken.

 

Mijn Panasonic tv's hebben geen Canaldigitaal fastscan, je zal de lijsten zelf moeten sorteren.

Het is mij niet bekend of er ook Panasonics zijn met de CD fastscan.

Wanneer ik het mij goed herinner werd de satelliet ontvangst niet vrijgegeven wanneer je aangaf dat het toestel in Nederland gebruikt werd.

 

Oja, je kan de opgenomen programma's op je USB schijf alleen afkijken op de tv waarop je het programma hebt opgenomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het land waar die Panasonic opgesteld is, { de Landinstelling is Nederland } wordt het hele DVB-S2 voor u geopend en de landstaal is bijzaak

 

het HBBTV per internet wordt beperkt weergegeven voor DVB-S2

indien de DVB-T als voorkeurtuner gekozen wordt is HBBTV bruikbaar >>>

hier moet de Landinstelling met uw regio overeenstemmen

 

in Duitsland heb ik de landinstelling weken na m'n verhuizing naar Duitsland gewijzigd en had elke HBBTV uit het zender aanbod ter beschikking

Ik heb op de panasonic een snelle scan optie gevonden twee weken terug voor DVB-S2 uitrichten en instellen, maar of dat gelijkwaardig is aan fastscan van de knaldigetaal jongens weet ik niet

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info zover. Ik koop de TV in Noorwegen maar het is een versie voor heel Europa. Ik zal 'm installeren met Nederland als standplaats en Nederlandse taalinstelling.

 

Waarom heb ik bij de TV 2 smartcards en CI modules nodig om twee kanalen gelijktijdig actief te hebben en kan ik bij de Rebox 9000 volstaan met slechts 1 smartcard terwijl deze ook twee slots heeft?

 

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een CI kan je slechts één kanaal decoderen

Wil je twee kanalen opnemen heb je twee keer een CI nodig en twee kaarten met abonnement.

 

Technisch is het wel mogelijk om een CI meerdere zenders tegelijk te laten coderen maar dat staat het verdien model van de providers in de weg.

Die verkopen je lieft zo veel mogelijk abonnementen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info zover. Ik koop de TV in Noorwegen maar het is een versie voor heel Europa. Ik zal 'm installeren met Nederland als standplaats en Nederlandse taalinstelling.

 

Dward

heb ik het nu verkeerd?

woon je nu in Noorwegen of in Nederland en waar staat die TV

 

regio bepaald dus de landscode

met dvb-s2 maakt het geen verschil enkel terrestrisch of dvb-c komt hbbtv los

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rebox heeft een ingebouwde kaartlezer met een softcam.

Daarom kan die meerdere zenders uit verschillende streams decoderen.

 

Een CI cam kan slechts een zender uit een stream decoderen.

Er zijn Cams die meerdere zenders uit een stream kunnen decoderen, alleen de meeste ontvangers ondersteunen dat niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oeps.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een CI kan je slechts één kanaal decoderen

Wil je twee kanalen opnemen heb je twee keer een CI nodig en twee kaarten met abonnement.

 

Technisch is het wel mogelijk om een CI meerdere zenders tegelijk te laten coderen maar dat staat het verdien model van de providers in de weg.

Die verkopen je lieft zo veel mogelijk abonnementen.

 

Vult u rustig aan!!! Zal ik doen.  ;) 

 

:mad: Dat is mooi klote... En CD wil natuurlijk net zo graag een tweede abbo verkopen als elke andere provider. Hufters. :mad: 

Enfi, ik ga toch voor de Pana TV. De beeldkwaliteit is toch echt wat ik zoek.

 

Misschien toch maar een andere HD in de Rebox plaatsen. Iemand nog suggesties? Ik hoor het graag!

 

Groet!

Dward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de nodige Rebox ontvangers gehad, ook met harddisc, welke altijd goed gewerkt hebben.

Alleen toen de harddisc end of live raakte ging de ontvanger daarop vastlopen.

 

Een nieuwe harddisc zijn de kosten ook niet, en is eventueel te verhuizen naar een andere ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid: ik woon Noorwegen maar kijk geen Noorse TV. Waarom niet? Omdat de Noorse TV - op het nieuws na - niets toevoegt aan hetgeen er in Nederland is te zien. Noorse progamma's die ik per sé wil zien kijk ik wel via internet. :-)

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nodige Rebox ontvangers gehad, ook met harddisc, welke altijd goed gewerkt hebben.

Alleen toen de harddisc end of live raakte ging de ontvanger daarop vastlopen.

 

Een nieuwe harddisc zijn de kosten ook niet, en is eventueel te verhuizen naar een andere ontvanger.

 

Jep, De Rebox heeft vanaf het begin problemen gehad. Ik reset met regelmaat de service data en probeer de HD zo leeg mogelijk te houden maar het helpt allemaal bar weinig. Hij blijft regelmatig vastlopen tijdens het opnemen. Afspelen gaat prima. Ook opnieuw formatteren gaat soms niet en helpt geen moer. Maar verder is het een fijne tuner...

 

Groet!

Dward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnemen ging bij mij altijd via de timer functie, ik heb ooit een programma hoeven missen.

 

Waarom bij mij wel en bij jou niet, geen idee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoals het is.

TS is teleurgesteld in zijn Rebox. Hij ergert zich al jaren aan zijn decoder maar blijkbaar niet genoeg om er eerder wat aan te doen.

En dit met een Tv van 14 jaar oud geeft ook niet de indruk dat Tv kijken niet valt of staat met een goed plaatje.

 

Ik gebruik ook Tv's met DVB-S tuner maar prefereer een aparte decoder.

Alleen de DVB-T tuner van de Tv wordt standby gebruikt voor de publieke zenders als CanalDigitaal er uit ligt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...