Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hmmm, 

Weet dat het .0.2 versie is, maar tussen door wat testjes gedaan.

Als er een opname begint op het zelfde kanaal als de tuner staat, dan krijg ik "Uw kanaal staat nu op juiste kanaal" en dan crashed de VU+ met een TimeShift melding.  

De VU+ start snel opnieuw op in enkele seconden {mede door SSD?}, neemt het de ingestelde opname op. Cool, 3 keer. Kan ik drie keer naar de film kijken. In de Timer setting staat ingesteld dat dubbele opnamen niet mogen.

Ik heb dit van vanmiddag drie getest en elke keer raak. Of beter omschreven als een misser.

Hebben jullie dat ook?

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

• Moderator
Geplaatst:

ik heb echt geen idee wat je allemaal aan het uitspoken bent en welke plugins je allemaal hebt draaien, maar dit herken ik niet. Dat je duo2 heel snel start doordat je er een ssd in hebt zitten is natuurlijk flauwekul, het ding boot van flash en niet van ssd.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wauw, dat was nuttig, foute conclusie. 

Ik draai het minimum aan plug ins, dezelfde als onder VTi8 en 7. Clean install +autotimer en coolEPGGuide. Screenshots gemaakt van de instellingen en overgezet en ze staan gelijk. 

Ik heb een tijd test gedaan en het start sneller op dan onder 8, zeker 2 keer zo snel. Ik heb de vorige versie nog op schijf en stick. 

VTi 8 staat er inmiddels weer op. En hee, hier geen probleem. Zelfde skin ook. BadCompany en 'the eagle' netjes gestart zonder crash.

Terzijde, aangezien er bijna 410GB aan films nu op de ssd en hdd's staan is ook het laden van de opname lijst veel sneller dan vroeger.

Testen gaf ook snelheid verschillen aan van 4x sneller.

Onder de vorige versies heb ik ook het niet nodige verwijderd, incl. Youtube.

Ging op zoek hier in dit forum en dit is al eerder voorgevallen en ook op het web is dit ook te vinden zonder oplossing.

Had daarom de opmerking dat het gewoon opnam onderstreept erbij geplaatst. De andere vraag die ook bij andere forums geplaatst werd is of je dan ook niet kan verbinden en dat klopt. Geen verbinding via ssh/ftp/smb/cifs of iDreamX etc. Na een volledige herstart weer wel.

• Moderator
Geplaatst:

ik gebruik vtizero om overbodige zooi eraf te gooien. Je zou eens kunnen testen met de atilehd skin die je er standaard bij krijgt. Autotimer en coolepg heb ik hier ook draaien en dat levert geen enkel probleem op. Wellicht gaat het stuk door de skin?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

@iPadawan

staat het programma dat 3x is opgenomen misschien ook 3x maal in je epg, bv; met een paar minuten verschil?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst: (aangepast)

Het leek het mij dat ze praktisch op hetzelfde moment begonnen, zal misschien een seconde of wat geweest zijn.

Had ze al gecanceld voordat ik in de timer lijst keek.

Vandaag weer een clean install uitgevoerd. En op standaard skin gehouden. Zal een paar dagen dat zo houden en dan eens wisselen. bedankt voor de tip.

Ik heb nu Time shift terug op zijn basis instellingen gehouden en tot nu geen problemen meer gehad.

Het enige wat ik wel heb is dat de DNS server niet bevestigd wordt tijdens de adapter test, zowel een lan DNS als xs4all, google en Level/Verizon. Via een packet test zie ik dat er geen dns request door komt tijdens de test. Wel maar traag bij bv applicaties op halen.

aangepast door iPadawan

Geplaatst:

dit is gewoon een EPG probleem.Heb dit hier soms ook op de EPG van CD NL.De ingeladen via crossepg verschild ff van degene die CD probeert aan te passen in mijn EPG lijst.Heb je verschillende starttijden.Heb ik leren mee leven en delete gewoon de teveel opgenomen .Beter teveel op nemen dan niet opnemen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...