Ga naar inhoud


TVV te weinig Radio zenders in OpenPLi ter beschikking


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat het hierbij om een zenderlijst probleem gaat met OpenPLi misschien niet helemaal het juiste forum maar er zijn hier wel vast wel een aantal die de onderstaande vraag kunnen beantwoorden.

 

Op de SOLO SE van een van de Belgische medekampeerders had ik desgevraagd Openpli gezet en daar is die bijzonder tevreden over.

Gisteren wilde hij voor het eerst een radiozender opvragen en toen bleek dat er maar 11 Radio zenders beschikbaar waren en wel op 19.2, de Radio zenders 23.5 ontbreken.

 

Ik heb dat zelf ook op mijn SOLO2 met OpenPLi d.m.v. FastScan getest en dat met hetzelfde resultaat, zie bijlage.

Schijnbaar functioneert FastScan alleen op de TV zenders.

 

Kan mij iemand vertellen hoe ik de TVV Radiozenders van 23.5 in de zenderlijst krijg?

 

 

post-37183-0-61535000-1455708739_thumb.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet je niet nog eens enkel op radio de Sat scannen? Desnoods zoek je de relevante frequenties even op, op Kingofsat.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een draaibare installatie voor 4 satellieten dus ik gebruik fastscan niet, en naar TVV-radio heb ik al enige tijd niet geluisterd. Zijn de Henksat-settings geen optie?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom, dat zou ook een optie kunnen zijn maar dat zijn alternatieven.

Die komen pas aan de orde als ik helder heb dat er geen bestaande optie is waarmee de TVV Radio lijst automatisch kan worden binnengehaald.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je niet geinteresseerd bent in oplossingen, waarom heb je deze vraag dan niet in het tv vlaanderen topic gesteld? Ik weet niet of er iemand iets zinnigs kan zeggen hier waarom het niet werkt zoals het zou moeten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ikzelf ook al in mijn OB want ik twijfelde toen al of dit wel het juiste forum was.

Ik ben uiteraard wel in oplossingen geïnteresseerd maar dan hoe ik op de standaard wijze de complete TVV Radio zenders in de zenderlijst krijg.

Ik zal de vraag wel in het TVV forum plaatsen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de SOLO SE van een van de Belgische medekampeerders had ik desgevraagd Openpli gezet en daar is die bijzonder tevreden over.

Gisteren wilde hij voor het eerst een radiozender opvragen en toen bleek dat er maar 11 Radio zenders beschikbaar waren en wel op 19.2, de Radio zenders 23.5 ontbreken.

 

Ik heb dat zelf ook op mijn SOLO2 met OpenPLi d.m.v. FastScan getest en dat met hetzelfde resultaat, zie bijlage.

Schijnbaar functioneert FastScan alleen op de TV zenders.

 

Kan mij iemand vertellen hoe ik de TVV Radiozenders van 23.5 in de zenderlijst krijg?

Als je gebruik maakt van de fastscan, staan de radio zenders mee in het TV bouquet.

Dus voor TVV in het TV bouquet  TV Vlaanderen. (zie pdf vanaf nr.501)

Wil je de radio zenders op TVV volgorde, kan je ze met een settingseditor uit het TV bouquet knippen en plakken in een radio bouquet.

Anders een volledige satellietscan om alle radio zenders te hebben. Maar je moet ze zelf nog aan het gewenste bouquet toevoegen.

 

(Het bouquet Belgisch dat op jouw screenshot te zien is; heb je ofwel zelf aangemaakt of is afkomsting van een of andere zenderlijst en is niet door de fastscan aangemaakt)

 

Normaal kan je de reeds aanwezige radiozenders op de box zien met:

Radio toets - Alles (alle aanwezige radiozenders)

Radio toets - Satellieten (radio per sat)

Radio toets - Providers (radio per provider)

Radio toets - Favorieten (radio in bouquet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...