Ga naar inhoud


netwerk beschermen tegen virus


bartshit

Aanbevolen berichten

Dat zijn grote woorden mijn vader kreeg een keer een mail van tnt met de boodschap dat er een pakketje klaar lag.

Die man is op leeftijd en opende het bestand alles was daarna versleutelde.

Ze zijn heel slim.

Nooit email bijlagen openen, jong en oud. Een eventuele tracking code kunnen ze gewoon in de email zelf vermelden daar zijn geen bijlagen voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tnt is geen bank, ik krijg zo vaak een pdf over de mail moet ik die dan ook laten liggen was het maar zo simpel.

Tuurlijk word er opgelet wat er binnen komt maar het word steeds slimmer gemaakt.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ransomware Locky maakt veel slachtoffers in Duitsland en Nederland

 

http://tweakers.net/nieuws/108467/ransomware-locky-maakt-veel-slachtoffers-in-duitsland-en-nederland.html

 

Een trojan met de naam 'Locky' verspreidt zich sinds de afgelopen dagen via Word- en Excel-bestanden met een kwaadaardige macro. De bestanden worden verspreid via e-mail. Over het algemeen betreft het een melding van een openstaande rekening.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ransomware Locky maakt veel slachtoffers in Duitsland en Nederland

 

http://tweakers.net/nieuws/108467/ransomware-locky-maakt-veel-slachtoffers-in-duitsland-en-nederland.html

 

Een trojan met de naam 'Locky' verspreidt zich sinds de afgelopen dagen via Word- en Excel-bestanden met een kwaadaardige macro. De bestanden worden verspreid via e-mail. Over het algemeen betreft het een melding van een openstaande rekening.

 

 

Ik lees net in mijn lokale dagblad over het Locky virus:

momenteel:

In Duitsland 5300 besmettingen per uur

In Nederland 2900 besmettingen per uur

In USA 2700 besmettingen per uur.

Het is / wordt dus een zeer hot topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ik krijg nagenoeg geen email :(

ik verheug me wel eens dat mijn familieleden me iets schrijven :D

 

afgezien daarvan, :cool:

email krijg je van onbekende derden enkel dan; als je met bekende en dus slechte browsers en emailclients onderweg bent of je kennissen en familie ;)

 

veel clowns infecteren hun familie en/of bekenden door dat ze zelf geen afdoende bescherming hebben

 

als je van dat gerotzooi af wilt, neemt uw vader een Linux PC of een Apple en allereerst een nieuwe internetprovider met nieuw IP-adres wan zijdig en email-adress

 

het is nooit te laat om te verhuizen

aangepast door Tonskidutch

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet naar Linux of Apple, je opent gewoon geen bijlagen in de emails. Heel simpel allemaal en fakturen via email komen bij mij altijd binnen in .pdf formaat en dus nooit in een word of excel formaat. Ook de vraag of je de Macros wilt aanzetten of niet moet je te denken geven.

 

Laat familie leden, vrienden, bekenden altijd een extra woord of zin meesturen onderin de email(dit in overleg) met bijlagen zodat je weet dat ze het echt zelf verstuurd hebben, en vraag altijd wat ze je willen versturen. Is dit een 1 of andere vaag bestand vraag je keurig dit aan de andere kant te verwijderen en niet door te sturen. Zo gaat dat jaar in en jaar uit gewoon veilig hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan ga je alsnog nat wanneer vriend of kennis zelf geïnfecteerd is.

Ook door het openen van een bestand van een vertrouwde afzender is een risico.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt optimisten en realisten.

 

En natuurlijk de wet van Murphy.

Onmiddellijk gevolgd door de wet van Finagle.

Waarna de constante van Murphy volgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik hierboven ergens hierboven ,, ik ontvang alles in pdf ( dus veilig ) vergeet het maar al in 2001 is er een virus ondekt in een pdf file , hetzelfde voor jpg. die zijn ook niet meer veilig ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren webmail. De bijlagen staan nog op de server. Die zijn dan ook uitgerust met hun virusscanner.

Mijn virusscanner gaat meer aan, als ik surf, dan bij het downloaden van bijlagen (eigenlijk nooit).

Ikzelf heb meer last van spyware dan van ransomware en virussen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zijn het Nederland en Duitsland die de meeste besmettingen oplopen, Spanje staat er in de lijst (nog) niet bij.

 

 

http://infosecuritymagazine.nl/2016/02/19/nieuwe-ransomware-besmet-4-000-machines-per-uur/

 

http://infosecuritymagazine.nl/wp-content/uploads/2016/02/locky-ransomware-kevin-beaumont.png

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...