Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Draait in browser en biedt geen ondersteuning voor allerlei fancy dingen als adresboeken, macro's en andere automatische dingetjes.

Browsers draaien tegenwoordig allemaal in sandbox, das een extra verdedigingslijn tegen malicious code.

Maar goed het helpt natuurlijk geen biet tegen gebruikers die blind alle bijlages openen en alle "windows" doorklikken om resultaat te zien van de bijlage.

aangepast door theparasol
Geplaatst:

Het komt er gewoon op neer dat de gebruiker de meest zwakke schakel is. Hoe goed je ook beschermd bent en als de gebruiker toch allerlei onzin mails binnenhaalt en op bijlagen klikt kun je zwaar de pineut zijn. De gebruiker moet gewoon zijn/haar gezonde verstand gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Als ik op mijn NAS nou bv de map foto`s , 'alleen lezen' maak voor alle gebruikers behalve mijzelf.

Kan dan een virus als locky dan de bestanden ook encrypten ?

wanneer een andere gebruiker de verkeerde mail opent.

(of heeft dat er niks mee te maken :( ?)

Gr Bart.

Geplaatst:

Zeker een oplossing, good practise is dat je gebruikers alleen die rechten geeft die ze nodig hebben.

Maar aangezien iedereen voor de makkelijkste oplossing gaat, full rights, dan heb heb je immers het minste gebruikers gezeik kan die rommel alles crypten wat ze maar onder handen kunnen krijgen.

Geplaatst:

kijk als je heel veel moet gaan ondernemen om gebruikers rechten te ontnemen en je server met de daarop opgeslagen DATA te beschermen is het contraproductief.

Wij hadden in bureau een overall oplossing met Sophos en automatische backup's voor 75 mensen

daar had ik principieel geen omkijken naar.

Het grote voordeel was dat het een Novel server was die geen windows uitvoerbare codes toestond en nadien een Linux Server.

Pas toen het een Windows server en Exchange server werd begon het lastiger te worden.

Maar dat is inmiddels allemaal peperkoek van eergisteren.

alle gebruikers dienen dezelfde beveiliging te hebben en anders komen ze er niet aan of op...

net als de griep, dan blijf je thuis met een antivirus prik tot je gezond bent

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Bij ons waren ze ,,vergeten,, dat de usb poortjes open stonden , en toen plots oeps er had iemand iets binnen gehaald , leuk dagje zonder mail !

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Jij kunt toch het gebruik van de USB poorten (laten) vergrendelen.

Bij mijn vorige werkgever was het uit veiligheidsoverwegingen maar voor enkele gebruikers toegestaan om de USB poort te mogen gebruiken.

De rest van de gebruikers kon zijn USB apparaten thuislaten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Jij kunt toch het gebruik van de USB poorten (laten) vergrendelen.

Bij mijn vorige werkgever was het uit veiligheidsoverwegingen maar voor enkele gebruikers toegestaan om de USB poort te mogen gebruiken.

De rest van de gebruikers kon zijn USB apparaten thuislaten.

Geen probleem, je kunt zelfs bepaalde apparaten wel laten werken zoals een usb koptelefoon, maar een datadrager weer niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

je kunt ook de medewerkers of de familie leden hun handen afhakken

maar het bloed dat vloeit is ook een medium voor Virussen

doet me denken aan de geweldige vondst van de Wetenschappers Hier in Dresden betreffende het uitroeien van het AIDS virus in de Cel door een enzym

dat zijn pas echte doorbraken

AIDS wurde am 1. Dezember 1981 als eigenständige Krankheit erkannt

in 1981 op 1 December werd AIDS als ziekte officieel erkend.

het virus was nog niet uit te roeien

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Het probleem is de mensheid zelf, ze zitten elkaar dwars. Dit zijn naar mijn mening de grootste virussen die er rond waren, hebzucht, jaloezie en agressie. Hadden ze daar eerst maar een pilletje voor uitgevonden.

Juist door deze aandoeningen krijg je ransomware zoals Locky.

aangepast door Penthe

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...