Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wacht even, vriend van me geworden

heeft geen camper maar het lijkt erop

 

overigens hij is jaren bekend met de amateurzenders in Nederland vertelde ie

 

Dan zal ie Sjaak(k) wel goed kennen... :D

 

De constructie op z´n dak is me volkomen duidelijk. Hoe hoger de schotel, hoe dichter bij de satelliet, hoe beter de ontvangst.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."


Geplaatst:

Je gaat toch niet met zo'n grote dome op je camper rijden? Wat een windvanger en met een kleintje met een schotel van 30cm heb je in Zuid-Spanje en Portugal niets aan.

 

 

30 cm hebben ze niet bij Epak. En 30 cm heb je nergens wat aan in Europa. Ze hebben wel 45, 60 en 90 cm schotels.

En windvangers...ach, ik heb zoveel campers gezien die over de wegen zwabberden met de schotel boven op het dak in vol ornaad.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

...ik heb zoveel campers gezien die over de wegen zwabberden met de schotel boven op het dak in vol ornaad.

Een schotel "in vol ornaat" ... Ik kan me er geen voorstelling van maken.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

30 cm hebben ze niet bij Epak. En 30 cm heb je nergens wat aan in Europa. Ze hebben wel 45, 60 en 90 cm schotels.

En windvangers...ach, ik heb zoveel campers gezien die over de wegen zwabberden met de schotel boven op het dak in vol ornaad.

 

Ja maar dat was om gebruik te kunnen maken van (rug)windenergie... :)

Geplaatst:

Huh goed begrepen? Ligt ff toe want ik mis je point.

 

De hier gebruikte techniek waarbij LCD (zonder de D) gebruikt word is zeer goed begrepen en al twee decennia oud. De fabricage is nauw verwant aan LCD schermen. Daardoor zijn de eerste exemplaren duur maar kan een fabriek deze platen maken voor een paar Euro als de productie lijn loopt.

 

Probleem zit natuurlijk in de efficiency. 

Geplaatst: (aangepast)

Ja maar dat was om gebruik te kunnen maken van (rug)windenergie... :)

Dan zullen ze zeker geld overhouden voor een goede schotelontvangst ter plaatse, want volgens Sprietje kost autobrandstof ter plekke (van zuidelijke bestemming) ook vaak nog geen lor meer. ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...