Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag allemaal ik heb een vraag m.b.t. de 'unicable' swtiches. In de bijlage is mijn huidige situatie te zien en waar ik naar toe wil. Alleen weet ik niet of dit mogelijk is.

Toelichting:

Momenteel heb ik een T90 met 4 koppen via een 17/8 multiswitch verbonden aan mijn receiver (Dreambox 7025+ met openpli). Omdat de schotel erg ver van mijn woning staat (30+ meter) heb ik er momenteel 1 kabel aanhangen en is de tweede tuner in de receiver momenteel nog niet aangesloten. In de nieuwe situatie wil ik de tweede tuner in de dreambox aansluiten, maar er is ook nog een extra receiver bijgekomen (Kathrein UFS910 met Titan). MIjn bestaande 17/8 multiswitch bied de mogelijkheid om 8 individuele receivers aan te sluiten die alle 4 de satellieten kunnen bekijken. Momenteel is hier dus 1 uitgang van in gebruik. Nu kan ik uiteraard nog 2 extra kabels trekken, maar ik heb het unicable concept gezien. Ik weet echter niet precies hoe het werkt.

Gewenste Situatie:

Mijn vraag is dan ook of de gewenste situatie (zie afbeelding) mogelijk is? Is er een unicable 'switch' die aan mijn 17/8 multiswitch gehangen kan worden en op die manier meerdere ontvangers kan voorzien van alle 4 de satellieten. Mijn bestaande multiswitch is DiSEqC 2.0 compatible en naar mijn mening zijn alle ontvangers minimaal DiSEqC 1.1 compatible.

Alvast bedankt voor de reactie's en mogelijke switch types.

Böllke

PS Ik snap het concept van de unicable wat betreft het gemultiplexed doorgeven van de signalen naar de receivers.

post-32474-0-67604600-1455841954_thumb.png

aangepast door Böllke

Geplaatst: (aangepast)

Helaas gaat het niet lukken wat je wilt. Met het Unicable systeem kun je tot maximaal 2 satellieten. Jij gebruikt er vier. Ook moeten de satellietontvangers met Unicable overweg kunnen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste,

Je kan een satip router zetten. Ikzelf heb een gelijkaardige setup. Openatv heeft standaard satip-client, maar er is meer die het reeds ondersteunen (o.a. TvHeadend).

Goedkoop in Duitsland als b-ware is de telestar digitus R1, welke met minisatip-axe kan worden uitgebreid. Wel 1 netwerkkabel nodig, maar voorts geen gedoe en stukken makkelijker/goedkoper dat unicable.

Succes!

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Geplaatst:

Jep, op andere diseqc 1.1 ontvang ik alle 12 lnb op mijn wavefrontier.

Leuk dat astra zoiets universeel heeft kunnen pushen. Meer info op github minisatip of satpi. Heel degelijk allemaal.

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...