Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over Canal digitaal smartcard, ik heb ergens gelezen dat je met 1 smartcard meerdere tv kunt aansluiten.

Zou iemand mij dat kunnen uitleggen?

Ontvangers die ik heb; Dreambox 500HD,M7 SAT801, SAB type weet ik niet, TOPFIELD type weet ik niet, zou het eventueel kunnen opzoeken.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Als je op de box het CCcam protocol of OScam kunt installeren gaat dat i.d.d. prima.. Dus even uitzoeken per box....

Geplaatst:

En anders kan het met een Smartwi of een Clone+, draadloos via de lucht.

Maar die schijnen niet met alle ontvangers te werken.

Daar kan je ook verder op zoeken.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

En maximaal 4 zenders tegelijk decoderen, anders gaat de kaart in de strafmode.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat houdt die strafmode in? Is die tijdelijk of permanent?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

• Moderator
Geplaatst:

Tijdelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoe lang is dat tijdelijk?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

donkyman waarom neem je gewoon geen tweede kaart bij en je probleem is toch opgelost!

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Geplaatst:

Natte, ik heb 10 jaar geleden een tweede smartcard gekocht en een tijd lang ook abonnementsgeld voor betaald toen het tarief nog redelijk was.

Sinds ik mijn VU+ boxen gebruik is deze kaart niet meer nodig omdat ik intern share.

Tot nu toe heb ik helemaal geen problemen ondervonden, was alleen benieuwd naar de beperkingen.

Geplaatst:

Een andere reden om geen 2-de kaart te nemen is a waarom voor iets betalen wat je al betaald hebt en gewoon wettelijk toegestaan is om te doen? b de 2-de kaart geeft niet dezelfde rechten tov hoofdkaart. Dus geeft minder zenders.

• Moderator
Geplaatst:

Het zou ook geen probleem zijn wanneer iedereen de 2e kaart zou gebruiken waarvoor die bedoeld was, namelijk als 2e kaart in eigen huis.

Helaas is ook hier de eerlijke gebruiker de dupe van diegene die de 2e kaart fysiek en financieel deelde met de buurman.

Geplaatst:

Ceesv ik snap eat je zegt. Echter dat is niet geheel het probleem.

Dat een bedrijf geld wil genereren is logisch gezond en normaal. Alleen als een bedrijf over de top gaat creeer je gelegenheid tot uitwassen. Waatom dat kaaryje zo duur en vervolgens een belachelijk prijs voor registratiekosten? (Je betaalt toch ook geen huur voor je boodschappenkar en afrekenkosten bij de kassa vd supermarkt?)

CD/M7 (en ook de rest van deze industrie) heeft tal van problemen zelf in de hand gewerkt. Ze willen graag dingen oplossen (blijkens ander draadje mbt mogelijkheid verhuur zomerhuis). Ze zullen moeten inzien dat ingeslagen weg tot op heden een weinig heilvolle en zeker geen klantvriendelijke weg is. Met verlies van klanten als gevolg en het ontstaan van onwenselijke verschijnselen als gevolg (kaartje ruilen, delen van abbo en com cs).

Het leggen vd schuld bij de klant is naar mijn mening het sluiten van de ogen voor het eigen falen. ( of vindt je dat de pestkop vd klas terecht zijn beklag doet bij de juf als hij van een doelwit een tik op de neus krijgt? Ik niet hoewel ik fysiek geweld zeker afkeur)

Geplaatst:

Maar hoe groot zijn deze problemen daadwerkelijk? Ik zeg niet dat het niet gebeurd , want dat het voorkomt is zeker. Maar hoeveel % vd 2-de kaarten werd/wordt oneigenlijk aangewend?

Waarom deze vraag? Deze vtaag is van belang om de noodzaak vd genomen maatregelen te rechtvaardigen en verklaarbaar te maken naar je klant.

Ieder geval is zuur vd aanbieder. Maar je moet wel reeel blijven en een zeker verlies incalculeren. Zeker als je regels stelt waar je je product wel vetkoopt en waar niet. Terwijl je weet dat de interese voor je product buten het verkoopgebied zeker ook aanwezig is.

Mijn vermoeden is dat maatregelen vs ongewenst verschijnsel niet in verhouding staan. Waarbij het gebrek aan concurentie hierbij duidelijk een rol speelt.

Geplaatst:

Het zou ook geen probleem zijn wanneer iedereen de 2e kaart zou gebruiken waarvoor die bedoeld was, namelijk als 2e kaart in eigen huis.

Helaas is ook hier de eerlijke gebruiker de dupe van diegene die de 2e kaart fysiek en financieel deelde met de buurman.

Nee ceesv. een eerlijke gebruiker is tevens een domme gebruiker. Begrijp nu eens dat als iedereen eerlijk zou kijken en betalen wat de provider of content aanbieder wil zou dat er alleen maar toe leiden dat je straks per seconde betaald en de prijzen exorbitant zullen stijgen.. Ze willen alleen maar meer meer meer geld zien en maken nu al vreselijk misbruik van hun positie door eerlijke gebruikers op allerlei manieren te discrimineren.  Dat is dan zogenaamd onder het mom van we moeten ons product beschermen tegen piraterij.  Maar je moet ook inzien dat er anders wel een ander smoesje word verzonnen om hetzelfde te kunnen doen. Bedrijven hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld verdienen over de rug van de klant. Gelukkig hebben klanten 1 middel en dat is overstappen naar een concurrent maar als ze allemaal hetzelfde beleid handhaven wordt het lastig.

Piraterij zorgt er voor dat de markt een klein beetje wordt gereguleerd en dat is eigenlijk alleen maar goed. Als je dit aan de sector zelf zou moeten overlaten heb je nog veel minder rechten als consument en eerlijke gebruiker.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...