Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vraag mij af of er wel mensen zijn die CanalDigitaal delen met de buren. Om te beginnen hebben zij dan ook een aansluiting op de schotel nodig en moeten zij investeren in een ontvanger.

Hoeveel mensen zullen die moeite en investering echt doen om de Nederlandse zenders te kunnen zien?

Vooral omdat mensen met buren in een dorp of stad wonen die bekabeld zijn voor TV internet en telefoon waardoor deze zenders al binnen de huiskamer wordt gebracht en ook nog is gemakkelijker te delen is voor bijv. de slaap of kinderkamer.

De extra kanalen welke schotelontvangst aantrekkelijk maakt kun je ook zonder CanalDigitaal ontvangen dus daar hoef je geen kaartje voor te delen met de buren.

Kabel TV delen met de buren is van oudsher eigenlijk nooit ter sprake gebracht terwijl in het analoge tijdperk juist dat gemakkelijk was te delen, hoeveel mensen deden dat dan vraag ik mij af en waarom is daar nooit een woord over vuil gemaakt?

Ik denk dat er meer "gesproken" wordt over delen dan dat er werkelijk gedeeld wordt bij zowel CanalDigitaal dan wel kabel abonnementen.

Geplaatst:

Toen ik 18 jaar was, moest je voor een 2de kabelaansluiting voor tv ook de helft van een abbo bij betalen. Echter met een T-stuk, deed je het gratis, en werd toen veel gedaan. Gevolg, afschaffing van de regel, en nu kan je tot 4 tv's aansluiten voor één abonnement.

CD/M7 wil deze geschiedenis herhalen, maar net zoals toen ik 18 jaar was, hebben ze daar geen zin in, en doen ze nu hetzelfde, echter iets moeilijker techniek. Nu moet CD/M7 inzien dat ze verkeerd bezig zijn, toen de tijde net als de kabel, en de klant tot 4 kaarten geven per abonnee. Helaas is dit bij sat zeer moeilijk, daar de kaartjes zich niet beperken tot het adres van de abonnee en de kabel wel.

Maar daar hadden ze handig kunnen op inspelen door een goedwerkende home slave techniek te ontwikkelen, en dan was het gezeur over het oneigen gebruik van 2de en 3de kaart niet nodig, en kon TS, op al zijn tv's CD zien, zonder voor hetzelfde product een 2de en 3de keer te betalen  :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik vraag mij af of er wel mensen zijn die CanalDigitaal delen met de buren. Om te beginnen hebben zij dan ook een aansluiting op de schotel nodig en moeten zij investeren in een ontvanger.

Hoeveel mensen zullen die moeite en investering echt doen om de Nederlandse zenders te kunnen zien?

Vooral omdat mensen met buren in een dorp of stad wonen die bekabeld zijn voor TV internet en telefoon waardoor deze zenders al binnen de huiskamer wordt gebracht en ook nog is gemakkelijker te delen is voor bijv. de slaap of kinderkamer.

De extra kanalen welke schotelontvangst aantrekkelijk maakt kun je ook zonder CanalDigitaal ontvangen dus daar hoef je geen kaartje voor te delen met de buren.

Kabel TV delen met de buren is van oudsher eigenlijk nooit ter sprake gebracht terwijl in het analoge tijdperk juist dat gemakkelijk was te delen, hoeveel mensen deden dat dan vraag ik mij af en waarom is daar nooit een woord over vuil gemaakt?

Ik denk dat er meer "gesproken" wordt over delen dan dat er werkelijk gedeeld wordt bij zowel CanalDigitaal dan wel kabel abonnementen.

Vroeger had je op de kabel één gekriebeld betaalkanaal. Wat deden ze, ze huurden één, en met een draadloze videozender, deelden ze het met de buren. Nu ook werkende hd videozenders zijn, kan je zonder enige kennis van zaken, ook je signaal delen met je buren.

Vroeger gebeurde veel zaken, die men normaal vond, en werd er zo goed als niet tegen opgetreden. Nu ligt men van alle dergelijke zaken wakker.

Maar misschien komt dit nu, door hetgeen ik ondervind bij landgenoten, er is t.o.v. vroeger veer meer egoïsme en jaloezie. Kan veel voorbeelden geven, maar dan ga ik te top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

@sattv4iedereen, ik weet niet hoe je aan je theorie van videozender komt, misschien kwam dat wel eens voor maar het zal niet in grote getale zijn geweest. Ik ben als ontvangstamateur weinig zenders tegen gekomen die voor dat soort zaken gebruikt zou kunnen zijn.

Een kabeltje naar de buren, rijtjes huizen zijn vaak spiegelend gebouwd en dan staan de TV's ruggelings tegen elkaar zou denk ik logischer zijn.

Ik denk dat er eerder een videobandje vol gezet met die prikkelende beelden werd en aan de diverse vrienden of collega's werd uitgeleend.

Dit alles is denk ik achterhaald omdat er meer dan voldoende prikkelend materiaal via internet 24/7 te zien is tegenwoordig.

En wat ik eerder al opmerkte hebben de meeste mensen een totaal alles in 1 pakket waardoor de Nederlandse zenders in bijna elke woning binnen komt. Bij de grootste kabelaar is internet zonder TV onmogelijk en voor bijna iedereen is internet een must vandaag de dag. Ik denk dat illegaal kijken door dat soort dingen zwaar overtrokken wordt en meer op fabels dan op waarheid is gestoeld. Alleen  cardsharing zal er nog wel voldoende zijn maar dat is een ander verhaal en een andere techniek welke weinig met buren te maken heeft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...