Ga naar inhoud

Ontvangst 19,2 goed, 23,5 niet - wat doe ik verkeerd ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dank jullie - ik waardeer zeer jullie hulp en als ik het zo lees zijn er wel tig-dingen waaraan het kan liggen...

@ceesv: je schrijft dat mogelijk de "duo lnb niet goed omschakelt op de diseqc sturing van je ontvanger", de tv die wij hebben is een Sony.

Wij hebben de tv een paar jaar geleden speciaal gekocht omdat deze op de lijst van CanalDigitaal voorkwam.

Kan het dan toch aan de tv liggen ?

@Sprietje: euh... CCS-coax ?

Ik schat de lengte op hooguit zo'n 10 meter.

Op het kabel staat niets gedrukt...  :( ; gewoon een wit kabel met kunststof (met soort aluminium er omheen) en koperkern....

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Nou 10 meter is niet veel dus ligt het niet in de lijn van verwachting dat dit een probleem zou kunnen zijn maar we hebben toch ook al leden gehad die bij gebruik van CCS-kabel naar boven van slechts 6 meter ook al problemen hadden.

Staat er werkelijk helemaal niets op de coax? Ik kan het bijna niet geloven. Meestal staat er om de 30 tot 50cm wel een code op gedrukt en om de meter een meteraanduiding.

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Zo... nog even bij daglicht gekeken en... inderdaad er staat wat op !

Het volgende staat er op BKL-ELECTRONIC en de nummer/cijfercombinatie 00937M, maar volgens mij is dat de lengtemaat (van het kabel op de rol ?) want ik kwam ook 00936M tegen...

Het is een vrij dikke kabel, namelijk 7 mm.

Hoe oud het kabel is weet ik niet; toen wij hier in 2005 introkken zat het er al, dus waarschijnlijk is het al zo'n 20 jaar oud...

Maar omdat -tot nu toe- er geen problemen waren, heb ik nooit overwogen om het kabel te vervangen...

Andere opties ?

Geplaatst:

Van BKL-ELECTRONIC kan ik alleen dit op internet vinden;

https://www.bkl-electronic.de/?___store=en

De firma (uit Duitsland) heeft allerlei kabels, aansluitingen enz.; ook COAX.

Maar zo'n kabel kun je toch ook doormeten ?

Wat raad je mij nu aan Sprietje ? Zo gezegd... ik weet echt niet waar ik beginnen moet; LNB, schotel, kabel, instellingen ?

Eigenlijk weet ik niet waar het euvel zou moeten zitten... (sorry  :( )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...