Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al meer dan 10 jaar diverse Dreamboxen gehad. Momenteel heb ik een 800 HD die aan vervanging toe is. Aangezien de Dreambox tegenwoording niet meer open source is, heb ik besloten over te stappen op een VU+.

Mijn eisen zijn als volgt:

1 tuner

harddisk

met YPrPb uitgang (voor een Slingbox die nu aan mijn 800 HD hangt)

Cccam draaien die met mijn 800 SE + kaartje moet kunnen communiceren

Pli als image

Ik kom uit op de volgende 3 mogelijkheden

• Vu+ Solo
  • VU+ Duo
  • VU+ Duo 2

Voor een Solo 4K lijkt het mij te vroeg! Die heeft overigens ook geen YPrPb meer.

Volgens de specificaties kan de Duo 2 "Transcoding". Dit zou moeten betekenen dat de Slingplayer niet meer nodig is.

Welke van de drie zouden jullie mij aanraden?

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou opnieuw een Dream nemen hoor. :)  (heb je de smiley gezien?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

geeft niks Koos,

vragen staat vrij en als het verschoven wordt<>wordt het verschoven

de 4K is wel een zeer potente kleine Bastardo

maar als je nu nog de YPrPb enkele jaren blijft gebruiken is de DUO2 jouw receiver

de duo2 en de 4K transcoden beide

veel leesplezier

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

De VU+ is een prima opvolger van de Dreambox. Zou voor een 1300Mhz CPU versie gaan... Bijna 4 x zo snel als je oude Dreambox...

Geplaatst:

Ik heb de indruk dat de tuners in de Vu+ minder gevoelig zijn dan die van Dreambox.

Kan iemand dat bevestigen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

neen hoor beiden merken aan dezelfde schotel gehad

geen verschil

enkel de zogenaamde signaalsterkte wordt anders weergegeven, hetgeen niets te betekenen heeft dara daar het apparaat geen ge-eikte meting levert

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

eik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eik

ijken: https://nl.wikipedia.org/wiki/IJking

Het klinkt hetzelfde, maar er is een wereld van verschil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ga gerust voor de duo2 (of de 4K).Beiden goede boxen .Ik heb de duo2 met 4 sat tuners erin en is de beste aankoop voor tv kijken dat ik ooit gedaan heb. Er staan er hier trouwens 2 van deze.Tweede box als slave van de eerste.Geen gepruts met dubbele kaarten ofzo.Gewoon via fallbacktuner verbonden en op beide boxen identiek qua zenders.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...