dennisnlk Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 Ik heb twee DVB-C signalen.(Tuner A: Ziggo en Tuner B: Glasvezel) Het probleem is dat tuner B alleen bij een opname wordt geactiveerd. Ik wil beide tuners onafhankelijk van elkaar gebruiken. Weet iemand of je per zender lijst een voorkeur tuner kan instellen. Voorbeeld: dat tuner B altijd bij de glasvezel lijst wordt gebruikt? VU+ DUO 500 GB met open PLI, Triax 78 cm schotel met DUO Qaud LNB. Openbox S9 met Triax 64 cm schotel, DUO Twin LNB.
Tonskidutch Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 je probleem heb je wellicht zelf veroorzaakt maar wat is glasvezel op tuner B (welke provider) ? waarom I Am Gone Love You JESTOFUNK
dennisnlk Geplaatst: 20 februari 2016 Auteur Geplaatst: 20 februari 2016 je probleem heb je wellicht zelf veroorzaakt maar wat is glasvezel op tuner B (welke provider) ? waarom Dit is een lokale provider met DVB-C signaal. Ik wil beide signalen dus zonder probleem kunnen gebruiken. Ik ben opzoek naar een manier dat je per zender lijst kan aangeven welke tuner de ontvanger gaat gebruiken. VU+ DUO 500 GB met open PLI, Triax 78 cm schotel met DUO Qaud LNB. Openbox S9 met Triax 64 cm schotel, DUO Twin LNB.
Moderator wiz Geplaatst: 20 februari 2016 Moderator Geplaatst: 20 februari 2016 Je kan alleen een voorkeur tuner opgeven meen ik, een tuner per kanaal opgeven kan niet voor zover ik weet. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
wolverine Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 als nu bvb kanaal A niet bij ziggo aanwezig is en niet bij ziggo dat hij dan automatisch naar de andere tuner gaat? (of is dit net het probleem dat hij dit niet doet?) als het kanaal bij beide aanwezig is dan zou het toch geen rol mogen spelen welke tuner hij gebruikt? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Moderator wiz Geplaatst: 21 februari 2016 Moderator Geplaatst: 21 februari 2016 Wat je wel kan doen is 2 boeketten maken, 1 voor ziggo, en 1 voor glas, dan kan je het wel zelf bepalen. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
dennisnlk Geplaatst: 23 februari 2016 Auteur Geplaatst: 23 februari 2016 @ Wiz, Ik heb al twee boeketten (1 voor ziggo en 1 voor glas) Weet je of er een optie is, dat bij de zender lijst voor glas, altijd tuner B wordt aangesproken. Nu wordt standaard tuner A aangesproken. VU+ DUO 500 GB met open PLI, Triax 78 cm schotel met DUO Qaud LNB. Openbox S9 met Triax 64 cm schotel, DUO Twin LNB.
Moderator wiz Geplaatst: 23 februari 2016 Moderator Geplaatst: 23 februari 2016 ja die is er. Mijn boxjes draaien vti, en als ik in de webinterface kijk onder system zie ik een optie prefer specific tuner. Bij mij staat deze op auto, die zou je eens kunnen proberen te verzetten in jouw voorkeur's tuner. Als ik me niet vergis zit die optie ook in pli, ik weet alleen niet meer in welk menu. Je zou eens in de webinterface kunnen kijken onder system of deze in pli daar ook staat, en of deze dan ook op automatic staat in plaats van op tuner A. plaatje: VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Noud Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 enige manier die ik kan verzinnen is om de zender voor glas alleen op tuner 1 in te scannen en de zenders voor ziggo alleen op tuner 2, maar dan ben je de mogelijkheid tot kijken en opnemen kwijt voor veel zenders. Mijn ervaring met enimga2 is dat deze kijkt op welke tuner een zender beschikbaar is en deze geeft hij, ja kan zo als hier boven beschreven je default voor kijken en in PLI ook voor opnemen per tuner instellen, maar niet per zender. VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen