Ga naar inhoud


Dreambox 7020 sd een andere functie geven met een hdd erin


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Omdat het opnemen van mijn vu solo se v2 niet zo lukt via een usb schijf, heb ik mij een oude gekregen dreambox 7020 si eens erbij genomen.

Die heb ik een nieuw leven gegeven als een soort nas. Ik heb er een nog goed werkende hdd van 300 Gb in gestoken. Heb er een image (pli) opgezet.

In de configuratie heb ik mijn werkgroepnaam bijgeplaatst.

Ik zie nu de schijf in mijn windows machine's, kodi's enz.

Ik heb de solo dan gemount met die schijf, en kan perfect opname's maken. Die schijf is ook toegankelijk via mijn raspberry pi2 kodi, om ts'n af te spelen.

Ik heb er ook een 20Gb aan muziek opstaan, die ik perfect kan afspelen met mijn internet radio.

Je kan nu het nut afvragen van dit bericht, maar ik gebruik een afgedankte dreambox als een soort nas.

En misschien mocht ik deze verbinden met mijn surround versterker ik de mp3 rechtstreeks kan afspelen er op.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich helemaal geen verkeerde zaak. Enig nadeel is dat de DM7020 in vergelijking meer stroomverbruik heeft dan een dedicated NAS. Maar op zich prima als hergebruik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...