Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Wat dien ik ook opnieuw te doen na een upgrade van de OpenPli soft bij de VU+ familie?

Ik bedoel hier bvb de Ccam toestanden en zo, Netwerkgegevens, allee jullie weten wat ik bedoel.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst: (aangepast)

neen

weten we niet

maar een backup maken handmatig of per backupsuite is dat wat men zou moeten aanleren

Als men die backup dan toch zou nodig hebben, ga je dan ook niet helemaal terug naar "vorige situatie"?

aangepast door Denisdaf

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

nu draai je de discussie om (gezien je oorspronkelijke vraag)

we willen graag helpen met raad en daad

ciao

neen, ik denk er aan een upgrade te doen. Vraag me daarbij af wat de verdere "gevolgen" zijn.Zoek dus uit waar ik rekening mee dien te houden om eventueel mijn voorzieningen te treffen en de zaken te noteren die gaan "weg zijn".

Zo moeilijk lijkt mijn vraag dan toch niet.

Weet je wat dikwijls het probleem is met kenners op een forum?

Dat is dat ze zich moeilijk in de situatie van minder "kenners" kunnen inleven.

En daardoor, zaken te moeilijk gaan voorstellen, en of meer of verder gaan dan de vraagsteller nodig heeft.

Zoals in deze.

Hulp krijgen is mooi, maar zeg gewoon waar iets op aan komt.

Geplaatst:

waarom zou ik iets verbergen voor u

waarom zou ik U niet adequaat willen helpen

waarom spreekt u over verlies van een instelling die niet op een backup of geschreven papiertje plaats heeft

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Denisdaf

Het antwoord zit wat summier in het eerste antwoord van Tonskidutch.

Via softwarebeheer (of backupsuite) kan je zelf selecteren wat voor jou belangrijk is om te backuppen. (waarschijnlijk bestaat er voor de VU+ icm OpenPli zelfs de mogelijkheid om een volledige backup te maken van jouw huidig (zelf geconfigureerde) image.)

En na de update/upgrade; restore je gewoon jouw gewenste instellingen. (je kan meerdere herstelpunten aanmaken)

Maar hoe ga je upgraden? Flashen?

succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Indien je de update gewoon doet via het menu van je ontvanger verlies je geen instellingen.

Indien je de update zou uitvoeren via een usb stick (flashen noemen we dit)

Dan moet je de softcam en netwerk, tuner instellingen terugzetten, ook netwerkshares moeten dan terug gezet worden.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Denisdaf

Het antwoord zit wat summier in het eerste antwoord van Tonskidutch.

Via softwarebeheer (of backupsuite) kan je zelf selecteren wat voor jou belangrijk is om te backuppen. (waarschijnlijk bestaat er voor de VU+ icm OpenPli zelfs de mogelijkheid om een volledige backup te maken van jouw huidig (zelf geconfigureerde) image.)

En na de update/upgrade; restore je gewoon jouw gewenste instellingen. (je kan meerdere herstelpunten aanmaken)

Maar hoe ga je upgraden? Flashen?

succes

Inderdaad, flashen met de laatste soft die ik vandaag van de OpenPli org site ben gaan downen.

Verder, summiere zaken helpen de minder "kenners" meestal niet verder hoor.

Meer nog zij gaan zich dan meestal nog bedenkingen vormen over het feit "Is het wel voor mij voorbehouden?".

Neen, gewoon antwoord geven op vragen, dat doe ikzelf ook als ik iemand probeer verder te helpen.

Geplaatst:

Indien je de update gewoon doet via het menu van je ontvanger verlies je geen instellingen.

Indien je de update zou uitvoeren via een usb stick (flashen noemen we dit)

Dan moet je de softcam en netwerk, tuner instellingen terugzetten, ook netwerkshares moeten dan terug gezet worden.

Kijk, hier heb ik nu WEL iets aan.

Nu weet ik dat ik evengoed, in mijn geval zelfs beter via het menu kan upgraden en dan gewoon verder kan zonder veel poeha.

Wolverine, BEDANKT.

Het blijft wel aan te raden om al de voorgenoemde instellingen te noteren of te bewaren (in het geval van een softcam bvb) want af en toe kom je in een situatie dat een flash nodig is en dan kan je zonder veel problemen de juiste info terug ingeven.

Ik heb voor mezelf bvb een word document aangemaakt met de belangrijkste instellingen in. En mijn config bestanden voor de softcam setup

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Simpel:

Een verse/schone flash wist alles en installeert een schone OpenPli. Dus zelf weer softcam en andere plugins installeren. Een gemaakte auto backup zet dit zelf weer terug inclusief bijbehorende configs. Maar dus óók eventuele fouten waardoor je in eerste instantie tot een schone flash werd gedwongen.

Een update installeert alleen de opgewaardeerde modules..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...