Ga naar inhoud


Fraude met studiefinanciering


1pm

Aanbevolen berichten


Wordt rechtstreeks overgemaakt naar Marokko.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets met een klok en een klepel, dit stond vanmorgen in de krant.

-----------------------------------------------------------------------------------

Groep mbo'ers strijkt honderden euro's per maand op Onderzoek naar stufimisbruik
40131267.JPG
Minister van Onderwijs Jet Bussemaker laat uitzoeken hoeveel mbo-scholieren misbruik maken van de studiefinanciering, zo heeft ze zondagavond laten weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mbo-ers is stufi (nog ?) geen lening dacht ik.

 

Oneigenlijk gebruik van stufi is van alle tijden (en nationaliteiten). Kijk naar het verschil indertijd tussen een reurs voor thuiswonenden en uitwonende studenten.

Overigens krijgen vreemdelingen zonder verblijfsrecht bijstand noch stufi. Dus Donkeyman slaat de plan wel erg mis

aangepast door Johan45
sfeer verziekende opmerking verwijderd.
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar na 10 jaar komen ze er wel achter als ze de lening terug moeten gaan betalen, kunnen ze alsnog de schuld sanering in  :crazy:

 

 

Dat staat ook al in het Telegraafartikel.

 

,,Niet doen'', waarschuwde Bussemaker. ,,Je werkt jezelf ermee in de nesten. Je hebt straks geen diploma maar wel een schuld, die je moet terugbetalen.'' Die schuld moet terug worden betaald als na tien jaar geen diploma is behaald.
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoel ik nou die gaan de schuldsanering in interssert die toch niks na 3 jaar ervan af dan , lekkere oplossing en nee ben niet gefrusteert hoor als ij dit normaal vind is t toch goed.

 

Ik ben 57 heb altijd hard gewerkt toen ik 18 werd heb ik nog doorgeleerd mijn ouders moesten alles zelf betalen niks studiefinanciering , !

 

Het is wel zo dat hier weer geen controle op is door de schole logisch die krijgen ook betaalt per leerling dan .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, niemand in de directe omgeving van de student heeft er belang bij om te gaan roepen: die is niet serieus aan het studeren, die misbruikt de studiefinanciering. Zolang de school zijn geld maar krijgt is het verder hun probleem niet, elke student is er een!

En de kredietverstrekker, DUO genaamd tegenwoordig, die verlaat zich op behaalde studiepunten / diploma.

In mijn tijd werd de school ook afgerekend op aantal schoolverlaters met en zonder diploma, dus praktijken als voor tijdje terug bij "InHolland" waren voor mij in elk geval geen verrassing. Gebeurde bij mijn opleiding ook. Er werden punten en papieren toegekend aan medestudenten die ik later never nooit als collega wenste te hebben. Maar ondertussen hebben ze het wel maar de kennis niet.

School een bonus, student de begeerde papieren in ruil voor een zak geld :)

 

Einde van de rit moet er terugbetaald worden maar dat is voor velen op dat moment een ver van mijn bed show en de opgebouwde schuld is intussen besteed aan van alles behalve waarvoor het bedoelt was.

 

Maar laten we realistisch zijn: dit is niet de meerderheid, dit is een beperkt aantal wat het verpest voor de rest!

Overal waar eenvoudig geld te vergaren is zijn er lieden die denken er misbruik van te moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, niemand in de directe omgeving van de student heeft er belang bij om te gaan roepen: die is niet serieus aan het studeren, die misbruikt de studiefinanciering. Zolang de school zijn geld maar krijgt is het verder hun probleem niet, elke student is er een!

En de kredietverstrekker, DUO genaamd tegenwoordig, die verlaat zich op behaalde studiepunten / diploma.

In mijn tijd werd de school ook afgerekend op aantal schoolverlaters met en zonder diploma, dus praktijken als voor tijdje terug bij "InHolland" waren voor mij in elk geval geen verrassing. Gebeurde bij mijn opleiding ook. Er werden punten en papieren toegekend aan medestudenten die ik later never nooit als collega wenste te hebben. Maar ondertussen hebben ze het wel maar de kennis niet.

School een bonus, student de begeerde papieren in ruil voor een zak geld :)

 

Einde van de rit moet er terugbetaald worden maar dat is voor velen op dat moment een ver van mijn bed show en de opgebouwde schuld is intussen besteed aan van alles behalve waarvoor het bedoelt was.

 

Maar laten we realistisch zijn: dit is niet de meerderheid, dit is een beperkt aantal wat het verpest voor de rest!

Overal waar eenvoudig geld te vergaren is zijn er lieden die denken er misbruik van te moeten maken.

Kijk dat bedoel ik nou ik zeg ook niet dat alle studenten er misbruik van maken en gun iedereen een degelijke opleiding maar er zijn echt veel mensen die er misbruik van maken hoor behalve michel die vind dat allemaal okay anders geeft ie niet zoeen dom antwoordt naar mij toe !

Dit zijn feiten hoor en zoals ik al zeg die school zal het worst wezen of ie komt of niet dan en dat terugbetalen valt wel mee hoor van een kale kip kan je niks plukken he ..........

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kun je door een studieschuld niet persoonlijk failliet verklaard worden.

Daarnaast is de terugbetalingstermijn standaard verspreid over 15 jaar en moet je starten met terugbetalen 2 jaar na beeindiging van je studie. Tenminste zo was de regeling in mijn tijd.

Op dit moment telt een studieschuld ook niet mee voor een hypotheekaanvraag maar er zijn plannen om dat te gaan veranderen aangezien de praktijk leert dat men in de problemen komt met betaling juist door een maandelijkse extra lasten door eventuele hoge studieschuld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...