Ga naar inhoud


Fraude met studiefinanciering


1pm

Aanbevolen berichten

Ja eens... maar voor de wet is nu eenmaal iedereen gelijk. En wetten hebben helaas altijd gaatjes waar sommigen schaamteloos misbruik van maken.

Sommige lieden zou ik ook permanent uitsluiten van welke vorm van subsidie dan ook als ze ooit bewezen hebben er misbruik van gemaakt te hebben. Maar dan gaan ze weer krokodille tranen janken dat ze voor de rest van hun miezerige leven gestraft worden voor "een enkele" misstap en ze een tweede, derde, vierde, vijfde, xxx-de kans verdienen :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En waar gaat het nou helemaal om? Om de laatste maanden nadat je je examen hebt gehaald nog even niet aangeven dat je klaar bent met je studie zodat je nog een paar maanden extra stufi + ov hebt. Overigens vind ik het geheel terecht dat je dat terug kan betalen en dat je daar een boete voor krijgt wegens het  niet op tijd opzeggen van je stufi + OV. De school meldt het natuurlijk wel zodra je klaar bent met studeren en bij hun niet meer ingeschreven staat als student / leerling.

 

Er zullen natuurlijk ook studenten zijn die zich inschrijven voor een opleiding en niet komen opdagen maar wel stufi krijgen. Ook daarvoor geldt dat als je er misbruik van maakt dat je dat gewoon terug mag betalen wat mij betreft inclusief misbruik bonus in de vorm van een boete.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik spreek u aan op de misstanden geconstateerd bij uw opleiding."

 

"Das mooi, we werken er hard aan!"

 

Is hetzelfde als:

 

"U mag hier niet fietsen!"

 

"Dat weet ik, goedemiddag!"

 

Wat wil je doen, een opleiding beboeten? Daar lijden uiteindelijk de ware studenten ook onder en het uitschot bereik je er niet mee. Die geven niet eens thuis als de opleiding ze probeert te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hoeft ze er niet op aan te spreken, gewoon een aanmaning sturen en het onterechte bedrag terug vorderen. En dat je een kale kip niet kan plukken klopt, maar je kan er wel voor zorgen dat het een stuk langer duurt voordat die veren weer terug groeien. Omdat het een economisch delict is zijn er mogelijkheden genoeg om dat geld terug te halen. Het is alleen jammer dat er weer niet over na gedacht is dat er van de stufi misbruik gemaakt kan worden en dat er uiteindelijk eens iemand wakker wordt..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...