Ga naar inhoud


M7 DSR8141/22 enkel op Astra1?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo, In Mei mag ik op werkvakantie.

Wokske plaatsten (Wavefield T90) en daarop volgens het huidige plan Astraatjes 1, 2, 3 en de Hetevogel van 13° Oost krijgt ook zijn zitplaats op de rail van de Frontier.

 

Nu vroeg ik mijn satboer een pakketje samen te stellen dat zou worden gebruikt om op 2 plaatsen te kunnen kijken, en bvb ook op 1 plaats een opnamemogelijkheid een plus zou zijn.

Ikzelf stuurde in de richting van de Wavefield.

Nu, de ontvanger / opnemer is de M7 DSR8141/22 geworden, en die wou ik gisteren al even de zenders laten zoeken via mijn schotel.

 

Die M7 vertikt het om te scannen als er geen signaal is op Astra1.Dit ondervond ik toen ik hem aan een single LNB op astra3 had aangesloten)

 

Nu is het zo, dat de satboer deze koos omdat ik vroeg naar een rechttoe, rechtaan systeem omdat het een totale leek is die ze moet gaan gebruiken, en, omdat het niet even achter het hoekje is waar de locatie van de opstelling is, heb ik toch wel even de ????? bij deze ontvanger.

Hij lijkt me ook zeer traag bij het zappen, de eerste melding dat er nieuwe soft was en na het ja antwoord van mij om te uppen ging die na enkele seconden naar een melding dat de up niet ok was.

Herstart, zelfde boodschap wat betreft nieuwe soft, en dan deed hij het ogenschijnlijk wel, allee, do not trust this object was mijn idee.

Een eerste vraag die bij mij opkomst is, hoe is het mogelijk dat een ontvanger die eigenlijk voor TVV en CD het van het zou moeten zijn, en nu alles of toch zeer veel van de zenders die CD en TVV voor NL en BE kijkers aanbieden naar Astra 3 gaat of nog gaat gaan, toch Astra 1 gebruiken om de M7 zijn brood en spelen te laten halen?

Tweede vraag. Ik zie niet meteen een mogelijkheid om de instelling aan te passen zodat de M7 ook lekker via Astra 3 zou scannen, dus, is er iemand die er weet van heeft of dat kan, en zo ja, hoe?

 

Hopelijk is mijn uitleg voldoende, ook voldoende duidelijk, en vooral, zijn mijn vragen afgelijnd, netjes en begrijpelijk voor sommigen alhier.

En, hopelijk kan ik met oplossingen en een reeds ingescande M7 naar Frankrijk binnenkort.

 

 

PS, Ik heb het enkel in het beging van dit relaas over de M7 DSR8141/22, nadien noem ik hem gewoon de M7, laat ons daar even uit zijn, het gaat steeds over de M7 DSR8141/22.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 8141 haalt zijn info, firmware, epg en zenderlijsten binnen via Astra1.

dat heb ik dus ondervonden, vandaar mijn vragen desbetreffende.

Is daar iets aan te veranderen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M7 DSR8141/22 kan de fastscan zenderlijst niet via de Astra 23,5 inladen. Dat kan wel met de M7 SAT 801.

 

Klopt, en dat is de tweede ontvanger die zal meegaan, maar daar kan je du enkel mee kijken, en niet opnemen he.

Ik neem dus beide toestellen mee, en hoop alsnog op een kans de DSR8141/22 zover te kunnen aanpassen dat die ook via A3 kan inlezen.

 

Bedankt voor je inbreng.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat kan je niet zelf aanpassen.

Ik denk dat ik eens naar TVV bel en vraag waar de reden ligt het te doen zoals het gedaan is.

Logica zit er imo zeker niet in.

Zeker niet nu we reeds een tijd alles van 1 naar 3 zien gaan, en ook nu we alweer een tijd ook de zenderlijst evengoed via A3 kunnen downen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bespaar je de belkosten.

Er komt vast nog wel nieuwe firmware die dat zal aanpassen.

Dat zou mooi zijn, maar het moment van van plaatsing en nadien in de handen geven van een FULL leek komt natuurlijk wel nader.

Ik geloof dat ondertussen er al een ander toestel deze heeft vervangen ( dat vermoed ik ) daar ik deze niet meer, maar wel een andere momenteel op de onlineshop van mijn satboer zie staan.

 

Belkosten zijn er gelukkig niet, bel All In abboootje bij tel aanbieder.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar was er op het forum van CanalDigitaal ook de vraag hoe je met de M7 DSR8141/22 de fastscanlijst kon inladen via de Astra 23,5. CanalDigitaal beweerde toen dat het met die twee ontvangers mogelijk was als je de juiste instellingen had gemaakt, zie bijlage.
Later in de discussie moesten ze bakzeil halen. Een paar mensen hadden bij de duo-lnb de kop van de Astra 19,2 afgedekt met aluminium folie en toen bleek dat het echt niet ging met alleen de Astra 23,5.
 

post-60869-0-73942100-1456222674_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zonder belkosten is  bellen zinloos.

M7 komt niet meer met nieuwe software voor de 8141. Die is al te oud om nog in te investeren.

De software zit al jaren vol met bugs, voor een totale leek kan je dit apparaat maar beter vervangen door een apparaat dat niet zo buggie is.

De M7 sat801 kan ik je overigens ook niet adviseren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar was er op het forum van CanalDigitaal ook de vraag hoe je met de M7 DSR8141/22 de fastscanlijst kon inladen via de Astra 23,5. CanalDigitaal beweerde toen dat het met die twee ontvangers mogelijk was als je de juiste instellingen had gemaakt, zie bijlage.

Later in de discussie moesten ze bakzeil halen. Een paar mensen hadden bij de duo-lnb de kop van de Astra 19,2 afgedekt met aluminium folie en toen bleek dat het echt niet ging met alleen de Astra 23,5.

 

In dat deel van het menu probeerde ik het inderdaad ook.

En zoals je aangeeft zonder gewenst resultaat.

Wat mij vooral ontgaat is zoals hierboven blijkt in mijn OP, dat ze onder invloed van de veroudering van A1 groep, steeds meer naar de A3 groep verkassen, maar met de aangeboden hardware hier 36000Km lager dan waar het allemaal vandaan komt helemaal niet meegaan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zonder belkosten is  bellen zinloos.

M7 komt niet meer met nieuwe software voor de 8141. Die is al te oud om nog in te investeren.

De software zit al jaren vol met bugs, voor een totale leek kan je dit apparaat maar beter vervangen door een apparaat dat niet zo buggie is.

De M7 sat801 kan ik je overigens ook niet adviseren.

Klopt maar al te zeer blijkt.een kudde

Ge kunt niet geloven wat ze allemaal aan de telefoon razen om een klant te laten geloven wat je allemaal zou zijn overeengekomen.

Volgens de helpdesk zou er in de overeenkomst staan dat een klant verplicht is een dubbele lnb te plaatsen om de garantie te hebben dat alles van TVV kan worden ontvangen.

Daardoor zou ook meteen gesteld worden dat die klant de verplichting heeft die dubbele LNB te hebben alvorens de zenders te kunnen inlezen.

Toen ik zei, stel, dat ik een vaste schotel op Astra 3 zou plaatsen, en daarmee tevreden zou zijn wat zenderaanbod betreft omdat ik bvb enkel de Be en officiële NL zenders samen met de andere op Astra 3 aanwezige zenders voldoende vond, zei hij, dat er via Astra 3 geen mogelijkheid bestond ook maar een zenderlijst te downen.

Man man man, ik heb al meerdere malen zenderlijsten ingelezen via Astra 3 met andere toestellen, denken die nu echt dat wij een kudde lammeren zijn die van alle melk denken dat het bistermelk is?

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zonder belkosten is  bellen zinloos.

M7 komt niet meer met nieuwe software voor de 8141. Die is al te oud om nog in te investeren.

De software zit al jaren vol met bugs, voor een totale leek kan je dit apparaat maar beter vervangen door een apparaat dat niet zo buggie is.

De M7 sat801 kan ik je overigens ook niet adviseren.

Wat zou jij dan voorstellen om te gebruiken?

Bedoeling is:

komende van, 4 Lnb's via de nodige switches naar 4 kabels en verder naar 1 kijk en opnameontvanger (leefruimte) en naar een andere enkel kijk apparaat.(master bethroom)

Een vierde kabel kan gaan naar een nog nader te bepalen plaats in de woning.

Voorlopig zou de vierde lijn dus hetzij NIET, hetzij afgeschermd geplaatst worden als bvb de eigenaar heeft beslist waar dat eventueel naartoe kan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wil kan met de meeste linux ontvangers.

Begrijp ik je goed dat je 4 ontvangers wil installeren waarmee je kan opnemen met beperkte mogelijkheden om een andere zender te bekijken.

Alleen zenders die op dezelfde transponder zitten dus.

En een 5e ontvanger met twee LNB aansluitingen om op te kunnen nemen en waarbij je een willekeurig ander kanaal kan bekijken.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...