Ga naar inhoud


M7 DSR8141/22 enkel op Astra1?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Wat jij wil kan met de meeste linux ontvangers.

Begrijp ik je goed dat je 4 ontvangers wil installeren waarmee je kan opnemen met beperkte mogelijkheden om een andere zender te bekijken.

Alleen zenders die op dezelfde transponder zitten dus.

En een 5e ontvanger met twee LNB aansluitingen om op te kunnen nemen en waarbij je een willekeurig ander kanaal kan bekijken.?

Eigenlijk zijn het 3 ontvangers, waarvan 1 moet kunnen opnemen en toch ff wat anders bekijken mogelijk maakt.

En dus dan nog 2 enkel kijken ontvangers.

De beperking ken ik, die maak ik deels ook mee hier thuis waar dus 2 VU+ apparaten hun werk doen.

De linux ontvangers, ik ben fan hoor, maar, zoals gezegd gaat het wat de dagelijkse gebruiker betreft, over een FULL leek.

Dat was in eerste instantie de reden waarom de verkoper ging voor de 2 M7-ens.

Dus opnemen op 1 apparaat is voldoende, en de rest moeten dat niet kunnen.

De gebruiker heeft daarom ook gekozen voor 1 abo, met 1extra kaart deze laatste kan dan nav waar ze zitten op dat moment van toestel B naar C of omgekeerd, Toestel A blijft de hoofdkaart in zich houden.

 

Blijkt volgens een telefoontje van een kennis daarnet, dat we geluk hebben deze kaarten reeds in bezit hebben want dat er blijkbaar geen meer uitgegeven zouden worden.

En wat nu voor de nieuwe Enigma kopers?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een linux ontvanger is goed uit te leggen aan een leek.

Wat je niet moet doen is alle functies van een linux ontvanger uitleggen aan een leek die daar geen behoefte aan heeft.

Gebruik de linux ontvanger voor wat de gebruiker wil, Tv kijken....

Leg hem/haar de basis functies uit om beeld te krijgen en hoe hij/zij een nieuwe TvVlaanderen lijst kan downloaden, installeren doet de decoder zelf.

Meer is er niet nodig, immers de M7 decoders kunnen niet veel meer dan bovenstaand.

Bovendien heb je zelf linux ervaring dus bijspringen is voor jou veel eenvoudiger als dat je een gedrocht van M7 gebruikt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een linux ontvanger is goed uit te leggen aan een leek.

Wat je niet moet doen is alle functies van een linux ontvanger uitleggen aan een leek die daar geen behoefte aan heeft.

Gebruik de linux ontvanger voor wat de gebruiker wil, Tv kijken....

Leg hem/haar de basis functies uit om beeld te krijgen en hoe hij/zij een nieuwe TvVlaanderen lijst kan downloaden, installeren doet de decoder zelf.

Meer is er niet nodig, immers de M7 decoders kunnen niet veel meer dan bovenstaand.

Bovendien heb je zelf linux ervaring dus bijspringen is voor jou veel eenvoudiger als dat je een gedrocht van M7 gebruikt.

Dat laatste klopt wel, alleen, er is meerdere 100, den km tussen mijn thuis, en zijn toekomstige thuis.

Daarbij, zit ik de ganse week Europa door in mijne camion, en als er dan iets is, hoe leg je het uit als je onderweg bvb niet mee kan volgen op je eigen ontvanger?

Ik ken het ganse menu van mijn linuxers zeker niet uit het hoofd hoor.

Maar, ik zie wat de satboer me kan aanbieden ipv de M7 troep.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...