Ga naar inhoud


CanalDigitaal trekt samen met kabelaars op tegen illegaal kijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dus is het ook niet bewezen dat er miljoenen verliezen zijn, en blijft het nog steeds een nutteloze boel.

 

 

Nee, het laatste blijft overeind. Dat is namelijk onder alle omstandigheden relevant.

.

 

 

Schreewen dat er enorme verliezen zijn die niet bewezen zijn is relevant?

 

Nee, het aanpakken van illegaal kijken blijft principieel relevant.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet alleen. Ook commercieel (anders zou een bedrijf niet overleven) en vanuit economische motieven:  Aanbieders van diensten en producten die kunnen bouwen op instituties (veiligheid, eigendom, vrije- dan wel gereguleerde markt zonder corruptie) zijn eerder geneigd deze aan te bieden.

 

Om diezelfde redenen laten westerse landen de nieuwste technologie niet in China fabriceren: over een maand staat er een product van de firma honytonk jouw product te beconcurreren met jouw technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind dat knap rocket science. Het is mij allemaal niet bekend wat er mogelijk is.

Maar als die "detective" een lijntje afneemt bij een server dan kan-ie toch alleen ecm's ontvangen en niet verzenden?

Bovendien gaat het dan om de kaarten van de payserver en niet die van de klanten, als die al een kaart hebben.

Dus hoe gaat die "detective" er dan met speciale ecm's erachter komen wie die klanten zijn?

Wat als die mannen nu een Seca3/Nagra hack in handen hebben en dat gebruiken? Dan maakt het die gasten niets uit en gaan gewoon verder met waar ze mee bezig waren.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval kunnen we een kaartwissel gaan verwachten en worden we weer allemaal op kosten gejaagd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als die "detective" een lijntje afneemt bij een server dan kan-ie toch alleen ecm's ontvangen en niet verzenden?

Bovendien gaat het dan om de kaarten van de payserver en niet die van de klanten, als die al een kaart hebben.

Dus hoe gaat die "detective" er dan met speciale ecm's erachter komen wie die klanten zijn?

 

Je moet altijd ecm versturen naar de kaart / share lijn zodat er een geldige decodeersleutel berekend kan worden door de kaart.

Wat je terugkrijgt is het berekende controlword waarmee je box vervolgens beeld ontsleutelt.

Elk controlword wat terugkomt uit het share netwerk zal berekend moeten worden door kaarten. Als je die met speciale ecms voedert kunnen ze hun cardserials encrypted als controlword teruggeven.

Elke cardserial die zo binnengeharkt wordt is dus afkomstig van een kaart die bewust of onbewust misbruikt wordt.

 

Elk coderingssysteem kan ultiem gehacked worden. Dan kan het zelfs ge-emuleerd worden zodat er geen kaart meer nodig is om de controlwords te berekenen. Ik heb nog geen berichten gehoord dat dit daadwerkelijk gebeurt is. Mocht dit zo zijn en wordt het publiek beschikbaar dan zal dit voor de provider de directe aanleiding zijn om kaartwissel door te voeren. Of Fa Kudelski moet de firmware van de nagra kaarten vervangen, dat kan tegenwoordig ook prima en is aanmerkelijk goedkoper uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kunnen we een kaartwissel gaan verwachten en worden we weer allemaal op kosten gejaagd.

Die "kaartwissel" is al in aantocht: module met ingebouwde kaart.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat klopt niet. Het is gewoon een ander coderingsysteem wat er parallel naast draait.

De voorkeur van de provider ligt bij die Viaccess Orca cas.

 

Ziggo heeft dat tegenwoordig ook, ze kunnen naast Nagra ook Irdeto2 gebruiken. Uiteraard geven ze bij voorkeur Nagra kaarten uit aangezien dat toch extra beveiligingsvoordeeltjes biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog gelezen, dat er wel nog zijn uitgeschakeld, en die hadden een +/- 1.000 klanten.

Als men 4 sids heeft per kaart, dan heeft die 250 kaarten nodig, aan de prijs hier berekend.

Ik weet wel dat er ook een soort proxy bestaat, maar die groten, weten volgens mij vééél meer, dan wij durven denken.

En wie weet, sluizen er geen geheimen van bvb kudelski naar die groten. Of wat dacht je van een ontevreden ontslag, als die nu juist bij die secreten zitten. Het verkopen van die geheimen, is strafbaar, maar is dit overal zo op aarde?

Mindport heeft daar destijds toch last van gehad, dat ze secreten in verweghanistan verkochten en dan weer parallel invoerde in Europa.

Met geld en macht kan men enorm veel. Niemand is vies van een som geld. Al wil ik niet beweren dat het zo is, ik heb geen bewijs, maar ik zou er niet verbaasd van zijn, dat ze hulp krijgen van zeer dicht bij de bron. Misschien hebben ze geactiveerde kaarten zonder één enkele naam, en dan kan men zoveel ecm sturen, dan hebben ze een serial, van een naamloze kaart.

Of ze weten zelf hoe ze zo'n kaart actief zetten.

Als daar dan van die grote koppen inzitten, die zelf een lijntje afnemen, dan zijn die al op voorhand getipt, of ze zullen worden gecontroleerd.

Heb ooit zelf nog kaartjes geprogd ten tijde van irdeto en seca 1 bij een procureur des Konings, die zijn ook niet heilig!

illegaal kijken, drugs, terrorisme, ik durf er bijna mijn hoofd voor wedden, zolang ik leef, dat dit niet uitgeroeid zal worden. Het is big business!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij omzeilen die gewoon op de een of andere wijze die 4 sids regel.

Dat kan niet, dat zit in de firmware van de kaart ingebakken. ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom afgezien van de vraag wat nu correct is en wie voor die diverse groepen opkomt :

die niet kunnen betalen, die niet betalen, die kunnen betalen, die willen betalen.

 

Je kunt een en ander ook gewoon principieel zien.

 

Er is per wetgeving en onze rechtsorde geen onderscheid te maken in illegaal iets verkrijgen dat niet voor U bedoeld was.

cw of dw

auto, levensmiddelen, geld

 

Met het vingertje wijzen op die andere boze boeven in de wereld die het onbestraft wel lukt voordeel te halen uit andermans kapitaal en rijkdom is kansloos.

jij blijft en bent verantwoordelijk voor dat deel van het concept eerlijk zijn ten opzichte van elkaar.

 

Een heel ander punt is of ik er al voor betaalde en dat voor privé doeleinden naar eigen dunken gebruik van maak.

dat is anders dan Verspreiden voor wederdiensten en/of verkopen van het beeldverhaal.

Ofschoon je thuis niet meer mag roken, studeren mag je gelukkig nog wel.

 

ciao

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het ook niet heel gek dat ze er iets aan gaan doen (of dat beeld willen creëren), als je op Marktplaats zoekt naar een tweedehands Dreambox word je overspoeld met aanbieders van deze diensten, incl. complete websites die de diensten aanbieden alsof het legaal is. Zelfde als de Kodi stream-boxjes, dat is allemaal heel normaal en ook op Facebook reclame ervoor. Iedereen weet dondersgoed dat het niet mag, maar zolang het vrij verkrijgbaar is....mensen die denken dat de boxjes legaal zijn denken niet ver genoeg na en dat is echt geen excuus. Als iets wat normaal geld kost wordt aangeboden voor (bijna) niets moet er een belletje gaan rinkelen.

 

Daarnaast hebben providers denk ik ook wel last van dat DVB minder populair wordt. Dat over x jaar mensen geen basispakket bij hun provider hebben geloof ik niet echt, maar als je wat meer wilt zien denk ik toch dat mensen eerder naar Netflix oid. (on demand) gaan kijken dan een pakket waarbij de provider bepaald wat/wanneer wordt uitgezonden (plus alle herhalingen). Wat dat betreft sluit ik me ook aan bij wat hier eerder al ter sprake is gekomen, ik denk dat een groot deel van de mensen die gebruik maakt van deze diensten, echt geen pakket hadden afgesloten voor de normale prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...