Ga naar inhoud


CanalDigitaal trekt samen met kabelaars op tegen illegaal kijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zolang het Europese Hof geen uitspraak heeft gedaan of het streamen van films/series via diverse boxjes al dan niet legaal is, is er niets strafbaars aan. Dat reguliere tv met het zeer beperkte aanbod zijn langste tijd heeft gehad is helder. Sneller dan wij denken verwacht ik zal het on-demand kijken "normaal" zijn en hobbelen de al dan niet commerciële zenders er nog een beetje achteraan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het streamen van content waar je geen rechten voor hebt is altijd illegaal, daar hoeft het europese hof geen uitspraak voor te doen!

 

Het probleem is dat die boxjes hardwarematig legaal zijn maar wat een gebruiker er mee kan doen en hoe er mee geadverteerd wordt door de verkopende partij weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het streamen van content waar je geen rechten voor hebt is altijd illegaal, daar hoeft het europese hof geen uitspraak voor te doen!

 

Het probleem is dat die boxjes hardwarematig legaal zijn maar wat een gebruiker er mee kan doen en hoe er mee geadverteerd wordt door de verkopende partij weer niet.

dat is met de dream en noem ze maar op al jaren zo ;)

en met al het geroep om we gaan het nu toch echt aanpakken

het gebeurt nog steeds op grote schaal want het is geld aan twee kanten

en met het branden van films  en cd's toch ook zolang het te gemakkelijk word gemaakt  heb je mensen die dit op grote schaal doen en er flink aan verdienen

en blijven doen het is zo wat men met de hand maakt kun je ook met de hand namaken

het is gewoon een geld kwestie bij de ene kant maar zeker ook bij de andere kant

 

daar zal de software of wat men ook probeert om het tegen te gaan  niet zo veel aan veranderen

 

men zal altijd een weg vin den links  dan wel rechts om ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de illegaliteit is al zo oud als de mensheid.

Ik herinner me dat je vroeger , als je bij de bibliotheek een langspeelplaat wilde lenen, je ook eerst een contract moest afsluiten met hun waarin je bevestigde dat je de plaat niet zou kopieren....  jaja.... en een van de eerste dingen die je deed was... juist, de plaat op band opnemen. Eerst tape, daarna ook compact cassette voor in de auto...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat iemand zich verdiept in de materie en er vervolgens wat persoonlijk voordeel mee behaald kan ik nog billijken maar op moment dat iemand schaamteloos en publiek loopt te adverteren dan vind ik het niet meer kunnen.

ja maar dat gebeurt nu nog steeds kijk maar eens op google en je word geholpen  en men roept van alles maar er gebeurd niets  wand net wat jij zegt men gaat gewoon door met adverteren van de diensten

 

wat ook niet kan

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang niet vast staat dat streamen uit illegale bron autheursrechtinbreuk oplevert ( en dus onrechtmatig is), levert het faciliteren van dergelijk streamen uit illegale bron naar het voorlopig oordeel van de voorzieningenrechter geen onrechtmatig handelen op. En daarom moet het Europees Hof derhalve wel degelijk uitspraak doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang niet vast staat dat streamen uit illegale bron autheursrechtinbreuk oplevert ( en dus onrechtmatig is), levert het faciliteren van dergelijk streamen uit illegale bron naar het voorlopig oordeel van de voorzieningenrechter geen onrechtmatig handelen op. En daarom moet het Europees Hof derhalve wel degelijk uitspraak doen.

 

Wat je beweert is gewoon niet waar, het gaat erom of die "kastjes" illegaal zijn of niet.

De stream is dat zeker wel maar die worden pas door de eindgebruiker toegevoegd en de vraag is of om die reden de "kastjes" verboden kunnen worden

 

Lees dit eerst eens, bron tweakers.net

 

http://tweakers.net/nieuws/106653/verkoop-mediaspeler-met-streams-uit-illegale-bron-voorlopig-niet-verboden.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik citeerde alleen maar de Voorzieningenrechter in een recent gevoerde case van Movieplayer vs BREIN dus als het citaat niet waar is heeft de bewuste rechter een probleem als ik je goed lees.....

Het kastje, bijv. een Raspberry, is niet illegaal. Zal ook niet als illegaal door Luxemburg worden bestempeld omdat er immers  veel meer mee kan als alleen maar gebruiken als "mediaplayer". Vanwege de omstandigheid dat niet is te controleren wat de gebruiker met de Raspberry o.i.d. gaat doen zal de rechter deze nooit kunnen verbieden. Een stream is op zich ook niet illegaal.  Neem de streams van Netflix. Het is de combinatie. Hoe je dat zou kunnen verbieden is mij eigenljik niet duidelijk want als je een vpn-verbinding hebt valt er niets meer te controleren. Maar volgens mij zijn we behoorlijk off-topic bezig  :)

aangepast door hada59
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo off topic?

 

Het gaat er juist om dat JIJ weet dat : het niet mag zonder betalen van die diensten op een of andere wijze op je Thuisbasis Content naar een andere externe kijkdoos doorstuurt

card sharing of streaming content of slingbox

 

ik schreef al vaker en in 2013 over de illegale herverdeling van content.

aangepast door Tonskidutch

Sollicitere

Janse Bagge Bend

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal geen rocketscience... Een "detective" bureau neemt een cardshare lijntje af, stuurt wat speciale ecms het share netwerk in en krijgt ipv van de gebruikelijke controlwords de cardserials encrypted terug.

Hij koppelt zijn bevindingen in een rapportage terug aan de opdrachtgever.

De provider decrypt de cardserials en matched die met de geregistreerde kaarthouders die immers gekoppelt zijn aan de cardserials en vervolgens kaart op zwart en komt er een brief op de mat.

 

Een cadshare provider moet dus elk ecm door 2 kaarten laten verwerken. Resultaat identiek dan hup in de cache waaruit duizenden klanten worden bediend. CWs veschillend dan is er rottigheid, en even 10 sec geen beeld...

 

En door de cache heb je ook geen 250 kaarten nodig. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cadshare provider moet dus elk ecm door 2 kaarten laten verwerken. Resultaat identiek dan hup in de cache waaruit duizenden klanten worden bediend. CWs veschillend dan is er rottigheid, en even 10 sec geen beeld...

 

En door de cache heb je ook geen 250 kaarten nodig. 

Dat is waar, voor één bepaald kanaal, kan je een cache of proxy creëren.

einde citaat

En ik vraag me af, of het op deze manier van verkrijgen van cardserials, via bepaalde speciale ecm's, dan ook kan worden aanzien als wettig bewijsmateriaal.

En als ze lucht krijgen van dergelijke praktijken, dan vraag ik me af, of er geen speciale manier zou bestaan, om die ecm's te gaan blokken. Ze zijn misschien al zover, dat enkel ecm's worden afgeleverd, om het beeld te decoderen, en dat iedere andere vreemde ecm of emm gewoon geblocked wordt.

Het moet zijn, dat het voor de aanbieder toch niet zo gemakkelijk is dit aan te pakken, anders was het al lang gedaan.

Het zou me verbazen, dat ze raspbery's en andere android boxjes gaan verbieden. want dan moeten alle linux boksen verboden worden, en als je het zover wil doortrekken, zelfs mag je dan geen tv, auto, computer, printer, smartphone, niks meer bezitten, want je kan er allemaal onwettige zaken mee doen.

En op die illegale zaken, liggen/lagen ziekenhuizen zelfs niet wakker van. die gebruiken gewoon gekopieerde cd's en dvd's.

En die illegale content, die je vindt op youtube, dit gaat ook maar ongestraft verder. Ken er die hun dagelijkse soap gewoon kijken via youtube, waarom opnemen, en dergelijke, gewoon beschikbaar op youtube.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk heb je geen 250 kaarten nodig. . een stuk of 25 is genoeg en dmv cache delen kun je dat verminderen.  Het is mogelijk om middels een fake ecm in een cs netwerk een commando te sturen om de kaart het nummer terug te laten geven. In de praktijk is dat overigens alleen getracht door skyuk. Maar daarvoor heb je diverse checks in oscam dus de kans dat zo'n gefabriceerde ecm de kaart bereikt is klein.

 

Verder is de hele discussie onzinnig. Elke aanbieder wil zijn product beschermen en dat mag ook met technische middelen mits de klant daar geen nadeel van ondervind.  Maar daar zit het probleem. Ze kunnen niet eens een fatsoenlijk product leveren. Je betaalt je scheel om aan alle kanten beperkt en uitgebuit te worden.  En dan vinden ze het raar dat men op zoek gaat naar alternatieven. Steek de hand eerst in eigen boezem en lever een fatsoenlijk product tegen een concurrerende prijs met dezelfde mogelijkheden en stabiliteit als het illegaal kijken biedt. Kun je dat niet, dan heb je geen bestaansrecht.

 

Dat gezegd, over 5 jaar bestaat canaldigitaal toch niet meer. Die club is het in zo'n hoog tempo voor zichzelf aan het verzieken, daar doet cs niks aan af.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over 5 jaar kijk je bij welke provider dan ook via verplichte hardware met alle beperkingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 5 jaar kijk je bij welke provider dan ook via verplichte hardware met alle beperkingen.

Tenzij we geluk hebben, dat de nu aankomende jeugd zich hiertegen verzet, en hun favoriete programma's op een toestel via youtube kijkt.

En ik vermoed, dat de openbare omroepen wel altijd FTA blijft, en daar we onze vrijheid behouden  :)

En zal bij 5 jaar analoge tv al verdwenen zijn? :confused:  denk het niet. Dan haal ik mijn vcr of capture kaart boven om op te nemen, en bekijk ik alles terug in sd  :P . zij kunnen opdringen, maar niet dwingen, er is meer dan TV alleen  ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...