Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben op zoek naar een kleine fm zender die wil ik gebruiken als ze op mijn werk een verkeerde zender hebben opstaan zodat ik die opzij stoor dus boven op de zender zitten.Dat ze dan opzoek gaan naar een normale zender die je wel kan aanhoren.Ik weet wel heel vroeger had je die fm babyphones die kwamen best ver,en bestond uit niet zoveel onderdelen werkte op 9 volt en was redelijk stabiel.Je had ook die jostykit was best sterk in vermogen maar die was storing gevoelig en onstabiel .Een verbeterde jostykit is ook welkom.

Geplaatst: (aangepast)

waarom zelf bouwen als je het voor een paar euro kunt kopen.

let op je mag niet meer dan 0,05 watt hebben in de Nederland.

mocht je toch een zender kopen van 1 Watt bv dan zul je moet je een antenne er aan moeten hangen anders blaas je hem op..

je kunt ook een dummyload er aanhangen...

succes ermee

gr.

henk

aangepast door ceesv
Commerciele link verwijderd

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

En toen ontdekten ze DAB+ of internetradio...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• Moderator
Geplaatst:

Het agentschap Telekom leest hier ook mee...........

Binnenkort staan ze voor je deur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb ooit een 5 Watt buizenzender in elkaar geknutseld. Ik had en heb er uiteraard de ballen verstand van dus dat ding gaf over de volledige FM band een krachtige 50 Hz brom. En dat in de hele buurt :grin:

Zou voor jou dus zeer effectief zijn!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

In een afdeling bij de firma waar ik werk , hangt een lijstje op welke dag welke zender op mag staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Blijven er 2 belangrijke vragen over :cool:

1. Wat was nou die verkeerde zender?
  2. Wat is een normale zender?
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

velleman had vroeger ook zo een leuk FM zenderbouwkitje :) Werkte perfekt om radio mee te maken.Bereik was 1 km met goede buitenantenne.Waar is de tijd heen :).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
bellejt schreef op 25 Feb 2016 - 18:45:

velleman had vroeger ook zo een leuk FM zenderbouwkitje :) Werkte perfekt om radio mee te maken.Bereik was 1 km met goede buitenantenne.Waar is de tijd heen :).

Ja dat waren ook leuke zendertjes, maar niets kwam boven de Stentor uit :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...