Ga naar inhoud


patch


Gast

Aanbevolen berichten


een patch in de vorm waar hier vaak over gesproken wordt houdt het volgende in;<p>een modificatie van de oorspronkelijke firmware van een apparaat waardoor het anders(al dan niet beter) gaat functioneren. laten we even als voorbeeld de humax 5400 nemen. in principe is het intere irdeto slot bedoel om dus (rara) irdeto in te decoderen, maarrrr als we nou een stukje gemodificeerde software over de originele controller software heen schrijven (patchen) dan kan je in eens meerdere systemen decoderen. een ander voorbeeld is de philips mediabox, deze is regiogebonden en zal daardoor enkel C+ nederland laten zien, stel nou dat je ook een abbo voor bv Kiosqe frankrijk hebt, zou mooi lullig zijn als je daarvoor dan een andere decoder moest kopen! dus heeft een of andere slimmerd daar een patch voor bedacht die je over de originele firmware van de mediabox heen kan laden(overschijven) zodat je bijvoorbeeld niet meer regiogebonden bent. patchen is niet noodzakelijk slecht of illegaal! voor heel veel spellen en andere software op de pc zijn ook diverse patchen te verkrijgen, meestal van de makers zelf. waarom? omdat een patch van bv 500kb uitbrengen die je over de origenele soft installeerd makkelijker te verspreiden is dan alle oude soft te herroepen of bv kostenloos nieuwe te verstrekken.

zo nou houdt ik op, ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen in deze donkere dagen

marry Xmas

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zal het es in het kort proberen:

Patchen (zoals bedoeld in de satwereld) houdt in dat je een ontvanger, bedoeld om bv alleen s**a te ontvangen, voorziet van software die meer kan laugh.gif" border="0

hoe dit gebeurt is afhankelijk van welke receiver je gebruikt. een hmx laat zoiets softwarematig toe, terwijl je bij bv nka je cam zelf moet (laten)ombouwen.

Dit is patchen in een notedop. Wil je meer info over het hoe en wat dan kan ik je de site van Duwgati adviseren. Dez kun je vinden helemaal bovenaan in de links-sectie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...